AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
gewoon met een effectenbar ofzo kan vast wel via pc door geluid lekker te verdraaien
Er moet een bepaalde manier voor zijn, niet een of ander vaag galm/equalizer antwoord, als ik naar zo'n antwoord zocht had ik 't niet hoeven vragen, weet iemand het wel?
Verwijderd
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vocoder.htm
of zoek eens naar "orange vocoder" voor software matige oplossingen.
Human Bobby
Het is niet zomaar je stem veranderen, ik ga nu eerst ff dat vocoder ideetje proberen. Ik laat zo horen of het zo inderdaad of juist niet kan.Op donderdag 20 juni 2002 18:27 schreef redbullwaning het volgende:
ik kan wel mijn stem veranderen met music maker 6 maar ik weet niet of dat het is watje bedoelt.
Dat effect zoek ik ongeveer ja, Digitech talker wa is da?Op donderdag 20 juni 2002 18:39 schreef Eraser127 het volgende:
of de Digitech Talker ala Cher
Op donderdag 20 juni 2002 18:44 schreef E-Mile het volgende:
[..]
Dat effect zoek ik ongeveer ja, Digitech talker wa is da?

Is er ook een software matige manier om zoiets te bereiken, iets wat er in ieder geval veel van weg heeft?
zit in de buurt, maar ik bedoel nog net iets anders ... thnx for this maar misschien nog alternatieven?Op donderdag 20 juni 2002 18:28 schreef Justice het volgende:
Je bedoelt een vocoder.
http://www.analogx.com/contents/download/audio/vocoder.htm
of zoek eens naar "orange vocoder" voor software matige oplossingen.
Hetgeen wat ik bedoel is in dit mp3'tje te horen:Op donderdag 20 juni 2002 18:49 schreef w00Dy het volgende:
cher effect is ook, wegdraaien bas en high en boost op mid tonen + die vocoder. Heb je een voorbeeld, want in belgië hebben ze die reclame niet...
http://members1.chello.nl/~jro.dantuma/redbandeffect.mp3
Misschien weten jullie nu precies wat ik bedoel?
//edit bijzonder lelijk geencode
Verwijderd
been there, done that, kan niet echt hoor ik heb al vanalles geprobeerd met echo en pitch maar dit krijg je niet zomaarOp donderdag 20 juni 2002 19:11 schreef redbullwaning het volgende:
ja dat kan ook wel met music maker 6 gewoon jepitch enzo veranderen en een eche er achteraan vlikkeren
Als ik dat nummer laat spelen door quicktime in browser crasht IE ?Op donderdag 20 juni 2002 19:01 schreef E-Mile het volgende:
[..]
Hetgeen wat ik bedoel is in dit mp3'tje te horen:
http://members1.chello.nl/~jro.dantuma/redbandeffect.mp3
Misschien weten jullie nu precies wat ik bedoel?
//edit bijzonder lelijk geencode
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Als je Aaaaaaaah zegt, en dan steeds hoger "zingt" dan krijg je een stijgende lijn in de frequentie.
1
2
3
| D / C# / C / |
wat dat effect maakt, zoals het klinkt is het volgende. Zelfde stem, maar dan door die pitchfinder.
1
2
3
| D _ C# _ C _ |
De stem slaat bij C + 1/4 noot dus om naar een C#. Alles tussen de C en de C + 1/4, laten ze horen als een C.
Het is dus per definitie zou als je loepzuiver zingt, en meteen precies de noot te pakken hebt, dat dit effect niets doet.
Verder duwen ze het nog door een "telefoon"-filter. Waardoor alle dynamiek eruit wordt gehaald.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!
je bedoelt autotune?Op donderdag 20 juni 2002 22:17 schreef Ozzy het volgende:
Dit doen ze met een pitchfinder (heet niet zo, maar weet ff nix anders). Ze halen alle subtonen weg, en schuiven alles precies naar de dichtsbijzijnde noot.
Als je Aaaaaaaah zegt, en dan steeds hoger "zingt" dan krijg je een stijgende lijn in de frequentie.
code:
1 2 3 D / C# / C /
wat dat effect maakt, zoals het klinkt is het volgende. Zelfde stem, maar dan door die pitchfinder.
code:
1 2 3 D _ C# _ C _
De stem slaat bij C + 1/4 noot dus om naar een C#. Alles tussen de C en de C + 1/4, laten ze horen als een C.
Het is dus per definitie zou als je loepzuiver zingt, en meteen precies de noot te pakken hebt, dat dit effect niets doet.
Verder duwen ze het nog door een "telefoon"-filter. Waardoor alle dynamiek eruit wordt gehaald.
Sorry, da's niet mijn fout... verkeerde associaties op jouw comp ingesteldOp donderdag 20 juni 2002 21:44 schreef Jojk het volgende:
[..]
Als ik dat nummer laat spelen door quicktime in browser crasht IE ?
Goed, zoiets bedoel ik, maar hoe kan ik het dan ook werkelijk gebruiken en kan dat ook softwarematig?Op donderdag 20 juni 2002 22:17 schreef Ozzy het volgende:
Dit do
[KNIP]
miek eruit wordt gehaald.
iOS developer
is amkkelijskte softwarematige denk ik.
Verder is softwarematige vocoder klote, veelsteveel gepruts terwijl het harwarematig veel makkelijker is
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Verwijderd
Dit komt inderdaad door de fixed pitch.
www.antarestech.com
Het gebeurt inderdaad met Antares Autotune, en na lang zoeken is het gelukt:
Je kan het automatisch doen, of met je keyboard.
Met je keyboard is natuurlijk veel prettiger werken omdat je dan zeker weet dat ie doet wat je wil.
Maar je moet de toonhoogte in antares instellen, en je legt die filter over je (acapella) muziek heen, en hij pakt 'm op alsof je Cher naast je hebt staan
<warning: bij Cher geluiden krijg ik Hooligan neigingen AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Wat je kan doen.. maar dat doen we niet aangezien we in het digitale tijdper zitten
een plastic buis die je in een dubbele S-vorm maakt(verschillende lengtes).. praat daar doorheen
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
klaar
Human Bobby
Op zaterdag 13 juli 2002 12:13 schreef Justice het volgende:
jezus is dit topic nog steeds over? het antword is al tachtig keer gegeven toch? VOCODER en/of AutoTune.
klaar