Toon posts:

[2 x XP] Laptop haalt alleen ms pagina's op :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dit is echt vreemd

mn buurjongen heeft een laptop en een desktop comp, beide met XP, bij het insteken van de netwerk kabel deed ie het meteen met een wizardje, na wat prutsen van zn pa werden alle instellingen in de war geschopt en deed het hele netwerk niets meer...
na een maand (we hebben er misschien drie avonden aan gezeten) zijn we eindelijk zover dat ze elkaar constant zien (ook na een reboot).

toen kwam internet..
eerst niets, toen DNS(desktop) ingesteld, heel langzaam, een minuut ongeveer, duurde het voordat ie www.msn.nl binnen had, en sites die niet van ms zijn haalt ie helemaal niet binnen :?
microsoft wel(heel langzaam)
en tweakers helemaal niet :(

waarschijnlijk zal t wel alleen het probleem "sloom" zijn, anders is dat wel heel stom van ms

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:36
Hoi dit klinkt een beetje als verschillende MTU instellingen op de verschillende PC's. Ik heb op mijn server ook ooit eens een andere MTU ingesteld en inderdaad doet alleen MSN.NL het als ik een PC opnieuw heb geïnstaleerd (de rest komt zelfs helemaal niet binnen). Je moet eens navragen wat de MTU instelling op de "server" machine is. Anders is dit ook wel in het registry terug te vinden (moet ik even kijken waar dat ook alweer is, maar dat laat ik nog wel weten.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nogal een n00b op dit gebied, wist alleen wat meer vanaf dan hun zelf, dusss
wat is MTU?

en waar kan ik dit vinden?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 07:52
Zoek even op download.com naar mtu, pik er een programma uit, en zet de mtu daarmee lager. Als je hem heel laag zet (500 ofzow) en hij heeft het probleem nog steeds, dan ligt het iig niet daaraan.