Toon posts:

[cm] glowpad how to???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey
ik wil graag een glowpad maken maar ik zit met een probleempje...
1e ik heb niet zoveel geld en 4 of 5 mm plexi is rete duur
maar 2 mm niet zo heel duur duzz ik dacht als ik nouw 3 platen ofzo boven op elkaar plak ( komt toch een mouse pad over duzz zie je het niet) tot ik 6 mm heb zou dit dan netzo goed licht doorgeven als 1 5 mm plaat???

2e ik zie dat gedoe met led's enzo maar ik wil er een ccfl aan maken maar kan ik die stroom dar uit mijn usb halen???
zo ja hoe kan ik dat doen heeft iemand hier een schema voor of een plaatje waar ik op moet solderen??

ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven. :)

Verwijderd

1e: Licht komt normaal net zo goed door.
2e: Uit usb komt 5V (en ccfl gebruikt 12V) dus is het niet mogelijk om een ccfl aan te sturen met een usb poort. Andere optie voor ccfl extern ter berschikking te hebben is het volgende te maken:

http://www.bit-tech.net/article/76/

Veel plezier

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
neuh denk niet dat die licht evengoed doorlicht

Denk dat je er strepen in krijgt en als er ook maar heeel weinig lucht in komt is het effect weg zou tog ff wat duurders kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe strepen???????
ik denk ook dat het niet veel uit maakt...

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:28 schreef fuxxe het volgende:
hoe strepen???????
ik denk ook dat het niet veel uit maakt...
als de plexi opelkaar plakt heb je toch "lagen" en als je in die pad ledjes gaat proppen "seint" de led het licht door die laagjes heen "kleine lijntjes" daarom zie je dan strepen.

Ik zou toch btw ergens een 5 of 6 mm plexi plaat vandaan "jatten" B-) >:)

Verwijderd

Topicstarter
hey maar ik prop er geen ledje tussen ik plak het op elkaar en doe er een ccfl naast...
it works fine i think

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Gebruik de search effe ...

Er is een topic waar dit allemaal besproken wordt.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Nee dat werkt dus net niet fijn. 2 plaatjes zijn gewoon nooit perfect op elkaar te walsen, dus geef nu gewoon iets meer geld uit aan een dikker stuk... werkt echt veel beter. Daarna kun je natuurlijk wel een ccfl gebruiken. Maar ook dat raad ik je niet aan, omdat je dat heel goed moet verpakken wil je het niet na een dag stuk hebben. (Hardcore q3 ofzo) Ledjes zijn schokbestendiger, kleiner, en geven licht één kant op.
Pagina: 1