Help -> Mac kopen

Pagina: 1
Acties:

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 19:48
Ik zou graag eens willen spelen met een Mac. Mijn eisen zijn niet heel groot: gewoon wat programmeren, tekstverwerken en internetten. Ik wil er echter niet al teveel geld aan uitgeven.

Nu heb ik al wat rond gekeken naar welke oudere Mac's nog bruikbaar zijn (www.lowendmac.com). Ik heb begrepen dat een Powermac G3 (beige) een goede koop zou zijn: Moderne architectuur, redelijke snelle processor en draait MacOS 8.1 en hoger. Dus ook MacOS X. Aangezien ik nogal Unix fan ben leek me dat wel leuk om mee te spelen.

Op http://www.comp-trade.nl/ staat een 2dehands Desktop G3 266 Mhz 64 Mb / 4 Gb voor € 399,- (excl. BTW/3 mnd garantie).

Mijn vragen zijn nu:
- Is dit een goede aanbieding?
- Kan ik hier een gewone monitor op gebruiken of moet ik daarvoor een speciale Mac monitor gebruiken?
- Ik dacht dat ik hier gewoon PC133 SDRAM in kon stoppen. Klopt dat?
- Heeft iemand ervaring met de snelheid van deze bak? Draait MacOS X goed hierop?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op een 266MHz G3 draait OSX niet echt lekker (beetje het Windows XP op een ouwe Celeron idee), en ik geloof dat 64mb ook een beetje weinig is voor zo'n ding.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

check www.tweedehandsmac.nl

OS X minstens 256 mb ram en een G3 300+, bij voorkeur 6-700 mhz.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

hoeveel wil je uitgeven? Ik ben namelijk m'n G4 533mhz dual proc aan het verkopen met echt alles er op en er aan.

• -RenE-
Op donderdag 20 juni 2002 17:54 schreef sharky_k_ het volgende:
hoeveel wil je uitgeven? Ik ben namelijk m'n G4 533mhz dual proc aan het verkopen met echt alles er op en er aan.
Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Als ik het geheugen uitbreidt (ik heb nog wel 256 MB SDRAM liggen). Zou MacOS X dan niet een beetje willen?

Enfin, qua kosten: Het is mijn eerste Mac. Ik werk normaal met een PC met Linux en Windows. Ik wil er dus niet al te gek veel aan uitgeven. Laten we zeggen maximaal EUR 600.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:04 schreef -RenE- het volgende:

[..]

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Als ik het geheugen uitbreidt (ik heb nog wel 256 MB SDRAM liggen). Zou MacOS X dan niet een beetje willen?

Enfin, qua kosten: Het is mijn eerste Mac. Ik werk normaal met een PC met Linux en Windows. Ik wil er dus niet al te gek veel aan uitgeven. Laten we zeggen maximaal EUR 600.
mac's zijn tweedehands ook nog best duur.
maar als je nog van mening verandert wil ik je met alle plezier een Mac intro geven.

• -RenE-
Op donderdag 20 juni 2002 18:11 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

mac's zijn tweedehands ook nog best duur.
maar als je nog van mening verandert wil ik je met alle plezier een Mac intro geven.
Dank je. Ik zal je aanbod onthouden :)

Ik heb inderdaad gezien dat Mac's tweedehands ook best duur zijn. Daarom was mijn vraag ook of die G3 van 266 Mhz nog zinnig is om te kopen. Voor dat bedrag dan...Ik neem aan dat die dual G4 van jou toch wel tegen de 2000 euro loopt, of niet?

Verwijderd

me vader heeft 1 jaar geleden een imac g3-400mhz dv spcial edition gekocht voor 2000 gulden ze zullen nu nog wel goedkoper zijn je koopt je 256mb er bij en macosx draait als een zonnetje

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 20:36 schreef -RenE- het volgende:

[..]

Dank je. Ik zal je aanbod onthouden :)

Ik heb inderdaad gezien dat Mac's tweedehands ook best duur zijn. Daarom was mijn vraag ook of die G3 van 266 Mhz nog zinnig is om te kopen. Voor dat bedrag dan...Ik neem aan dat die dual G4 van jou toch wel tegen de 2000 euro loopt, of niet?
omdat je mede gotter bent verkoop ik hem voor 1800,- :)
specs:
processor: 2 x G4 - 533 MHz (elk 1mb level 2 cache)
RAM: 768 MB (3 x 256mb kingston)
HD: 80 GB = 2x 40GB schijven
2x USB
2x FireWire
1000/100/10 mbit UTP
ATI Radeon 32mb ddr met VGA en ADC out
dvd speler + cd schrijver
build-in 100mb zip drive
Apple Pro Speakers
Apple Pro keyboard
Apple Pro mouse

(edit: dit is de G4 van de generatie met minder pipelines dus sneller per mhz dan de nieuwere G4's)

• -RenE-
Op donderdag 20 juni 2002 21:03 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

Ik waardeer het ten zeerste :)

Het lijkt me een ontzettend mooie computer, die ik graag zou willen hebben, maar 1800 EUR = 3 x 600 EUR en dat was mijn maximum voorlopig. Enfin, ik hou je aanbod in gedachten.

Waarom wil je hem verkopen trouwens?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:38 schreef -RenE- het volgende:

[..]

Ik waardeer het ten zeerste :)

Het lijkt me een ontzettend mooie computer, die ik graag zou willen hebben, maar 1800 EUR = 3 x 600 EUR en dat was mijn maximum voorlopig. Enfin, ik hou je aanbod in gedachten.

Waarom wil je hem verkopen trouwens?
Ik heb een laptop gekocht omdat ik vaak ergens anders m'n computer nodig heb.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:03 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

specs:
processor: 2 x G4 - 533 MHz (elk 1mb level 2 cache)
RAM: 768 MB (3 x 256mb kingston)
HD: 80 GB = 2x 40GB schijven
2x USB
2x FireWire
1000/100/10 mbit UTP
ATI Radeon 32mb ddr met VGA en ADC out
dvd speler + cd schrijver
build-in 100mb zip drive
Apple Pro Speakers
Apple Pro keyboard
Apple Pro mouse

(edit: dit is de G4 van de generatie met minder pipelines dus sneller per mhz dan de nieuwere G4's)
das een zeer nette prijs als ik jou was zou ik hem kopen
Pagina: 1