Toon posts:

digitale camera, geluidloopmechanisme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
aangezien morgen mijn ma gaat trouwen, heb ik een digitale camera geleent (een al wat oudere..), waarmee ik dus wat mooie beelden kan gaan opnemen.

Het gaat om een Sharp VL-PD3...

ik heb net een zooi bandjes (mini-DV, 60 min) gekocht, en ging er dus ff mee spelen, maar tijdens het afspelen hoorde ik het storende geluid van het loopmechanisme waarmee het bandje wordt afgedraaid...

Zijn er mensen met ervaringen hiermee ?

Verwijderd

Topicstarter
hm. morgen big day.
niemand ervaring ?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Tja daar is weinig aan te doen, enig goed nieuws is dat als er maar genoeg omgevingsgeluid is het minder te horen is. In stille ruimtes (zoals de trouwzaal) zul je er wel last van hebben.... tis niet anders..

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

bonzz.netninja

Niente baffi

al geprobeert de boel te smeren? met bijv. siliconenspray???

of iig beetje schoonmaken? of ligt het aan het bandje, dat te los in zijn omhulsel zit, zodat het ratelt

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op donderdag 20 juni 2002 19:27 schreef bonzz.netninja het volgende:
al geprobeert de boel te smeren? met bijv. siliconenspray???

of iig beetje schoonmaken? of ligt het aan het bandje, dat te los in zijn omhulsel zit, zodat het ratelt
Goed idee maar gegarandeerd dat topic starter een vervelnd verhaal moet vertellen tegen diegene waarvan hij de camera geleent heeft :) Het is inherent aan de kleine camera's en dan vooral de wat oudere. Ik heb een Mini dv van 4 jaar oud en ook daar zit dat probleem.

Die camera's hebben een auto gain regeling en dat betekand als er geen geluid is dan gaan ze "op zoek" naar geluid en trekken ze de gains op. Met het optrekken van de gain's trek je dus alles op en dus ook het geluid van het loopwerk.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
ahi, minder..
me was eigenlijk toch wel van plan om er geluid overheen te mixen, dus dan valt die pokke herrie miner op...
en inderdaad, als er genoeg herrie is, dan hoor je hem amper...
Pagina: 1