Toon posts:

[php]source protecten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al een hele tijd bezig met php en het lukt me aardig. Maar nu heb ik alles rot zitten zoeken naar een script dat ervoor zorgt dat men de source niet kan zien (dus "bron weergeven") dus dat er in kladblok of niets komt te staan of een bericht in de trant van "deze source mag je niet bekijken"...heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een site waar je een voorbeeld kunt zien?

Verwijderd

zend

Verwijderd

je bedoeld dat de html code die je php uitpoept wilt beschermen?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

De source voor de gebruiker van je pagina protecten heeft niet zozeer met PHP (server-side scripting) te maken.. Je PHP code wordt immers geparsed en niet doorgestuurd naar de client. :)
Dus moet je de oplossing meer in javascript-achtige dingen gaan zoeken, hoewel het nooit waterdicht is. Een pagina wordt gedownload, en komt dus in de cache van de browser te staan... Is dus hoe dan ook te bekijken, wat voor beveiligingen je ook gebruikt.

Met de search valt hier btw veel over te vinden.. :)

#

Verwijderd

Imposseble :D
Dit kan je alleen moeilijker maken.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 12:21
Als de source wil hiden , moet je webserver hem niet weg sturen maar dat zou betekenen dat je browser de data ook niet kan lezen.
dus heb je ook geen pagina.

je kan het wel lastig(er) maken..
rechteclik disabelen etc.
of bluffen.

<!--- This source is proteted by Tweety ---->
[ hoop enters......]

<html>
de meeste mensen scrollen niet verder..

1+1+1 = 1

Verwijderd

[search=php code compilen]

edit: Onzin :z

Verwijderd

Zoiets heeft toch geen r*k met PHP te maken? Dat is gewoon creatief javascripten, frames, etc aanmaken en hopen dat de mensen die je source willen het eerder opgeven dan dat de beveiligingen lang zijn :)

Je kan natuurlijk ook een flash pagina met PHP maken :), dat is al een stuk moeilijker voor de gemiddelde gebruiker. Maar ook een stuk hogere serverload denk ik :?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als jij je HTML moet beveiligen, dan heb je of een gewelig script gemaakt (niet echt te zien aan je plaatsingskennis) of je implementeert een hele lekke valse beveiliging IMHO

Verwijderd

/me wil hier een ideologisch verhaal typen over 'open source' en de toegankelijkheid en openheid van het internet, maar doet 't niet..

Verwijderd

mwa zo'n javascriptje is vaak met een simple druk op de knop te ontwijken maar ik ga offtopic

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 17:48 schreef de-emotie-man het volgende:
mwa zo'n javascriptje is vaak met een simple druk op de knop te ontwijken maar ik ga offtopic
Dat is inderdaad niet echt belangrijk. Wat wel belangrijk is waarom de topicstarter het wil. Ik kan me echt geen enkele goede reden voorstellen, in het kader van de topicstarter.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 17:49 schreef Glimi het volgende:

Ik kan me echt geen enkele goede reden voorstellen, in het kader van de topicstarter.
uhh pagiaat ?

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 20 juni 2002 17:53 schreef de-emotie-man het volgende:
uhh pagiaat ?
Denk jij dat mensen geen site kunnen rippen als ze de HTML niet kunnen zien :? Het gaat bij websites 90% om design en informatie op de site. Functioneren is vaak niet echt belangrijk (dus fancy scripts enzo). Wat dus wel belangrijk is, kun je nooit beveiligen, aangezien dit op het scherm getoont moet worden

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 20 juni 2002 17:53 schreef de-emotie-man het volgende:
uhh pagiaat ?
Plagiaat van html code :?

Waar zou iemand dat nou weer voor moeten doen??
Nahja, ik snap niet dat iemand die source wil beschermen.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Ik snap iets niet (gebeurd wel vaker ;))

De topic titel is "[php]source protecten", bedoel je dat je de source van je PHP script dan wilt beschermen? Een PHP script wordt geparsed op de server, en er wordt niets van je script naar de client verstuurd.

Als het om HTML gaat, dan moet je naar de posts hierboven kijken. Waarschijnlijk kun je hier ook wel een script voor HTML protection vinden (javascript sectie). Ik zeg er meteen bij dat het een waste of time is, binnen 10 seconden heb ik echt wel de source, wat voor beveiliging dan ook.

Verwijderd

Arg, als je er maar niet zo'n gruwlijke popup op zet van 'copyright geblaat', want daar k*ts ik van, en ik denk velen met mij.
sorry moest er ff uit

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Begrijp ik het nou goed of weten we gewoon nog niet wat de topicstarter bedoelt?
(dus "bron weergeven")
Topicstarter: wat je kan doen, is een lege pagina maken. Hierdoor is er geen source, en kan de gebruiker het niet zien. Hiervoor moet je het volgende boven aan je pagina zetten (zonder dat er iets voorstaat):
PHP:
1
<?die();?>

Hierdoor zal niemand je source kunnen zien. Wat je waarschijnlijk bedoelt, is dat het moeilijk moet zijn voor mensen om je source te bekijken. Dan moet je eens zoeken op [keywords]javascript source right-mouse[/keywords]. En je kan eventueel boven aan je pagina in een comment-block heel veel enters zetten. Maar als er niemand je source zou kunnen zien, zou de browser het ook niet kunnen zien en heb je geen pagina. Je zou trouwens ook nog ingewikkelde javascript-constructies kunnen bedenken, maar als je daar naar gaat vragen is het een script-request volgensmij :?

En ik webdesign/script/blaat al een aantal jaartjes, en neem maar een ding aan: het is de moeite niet om je html-source te beveiligen. Er zijn maar een paar mensen die het zouden willen zien, en deze mensen komen er ook wel achter als je het beveiligt op welke manier dan ook. De uiterste oplossing die ik kan bedenken is flash, maarja je weet zelf waarschijnlijk wel waarom dit geen reeele mogelijkheid is.

Kortom: slotje.

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 22:30
Op donderdag 20 juni 2002 21:08 schreef NextGeneration het volgende:
Arg, als je er maar niet zo'n gruwlijke popup op zet van 'copyright geblaat', want daar k*ts ik van, en ik denk velen met mij.
sorry moest er ff uit
* Shagura agrees, dan drukt Shagura altijd maar op het knopje boven z'n browser waarnaast staat 'edit with notepad' :P

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27

TheDane

1.618

nog 1 mogelijkheid die nog niet genoemd is

maak een gigantisch grote image, waar je de tekst op je site zelf inzet

als ze dan al willen rippen, dan moeten ze alles met de hand overtypen :+
(of alles in 1 rippen ;))

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 12:24

Apache

amateur software devver

Op donderdag 20 juni 2002 21:42 schreef TheDane het volgende:
nog 1 mogelijkheid die nog niet genoemd is

maak een gigantisch grote image, waar je de tekst op je site zelf inzet

als ze dan al willen rippen, dan moeten ze alles met de hand overtypen :+
(of alles in 1 rippen ;))
moet lukken met gd-lib :Y)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• TheDane
  • Laatst online: 15:27

TheDane

1.618

Op donderdag 20 juni 2002 21:44 schreef Apache het volgende:

[..]

moet lukken met gd-lib :Y)
juist 8-)

• wietco
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 16:42
Op donderdag 20 juni 2002 21:26 schreef Shagura het volgende:

[..]

* Shagura agrees, dan drukt Shagura altijd maar op het knopje boven z'n browser waarnaast staat 'edit with notepad' :P
of je gaat naar beeld->bron :)

• Janoz
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kom kom mensen.. Laten we ff op de topicstarter wachten om te kijken wat ie nu werkelijk wil voordat deze draad gaat verzanden naar HK-niveau....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Crazy D
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 20 juni 2002 21:52 schreef Janoz het volgende:
Kom kom mensen.. Laten we ff op de topicstarter wachten om te kijken wat ie nu werkelijk wil voordat deze draad gaat verzanden naar HK-niveau....
Gezien z'n vraag wil hij de html source beveiligen zodat die niet te lezen is. [forum=13] dus ;)

Exact expert nodig?

Pagina: 1