Toon posts:

1/2 van netwerk krijgt geen ip na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freesco router die IP-adressen uitdeelt aan de rest van het netwerk. Het netwerk bestaat uit een 3-tal pc's:
PC1 - Deze krijgt een IP, en kan op Internet komen
PC2 - Krijgt geen IP, kan ook niet op Internet komen
PC3 - " "

Tussen de router en PC1 zit een hub, die hub (HUB1) is aangesloten op een andere hub (HUB2), aan HUB2 zitten PC2 en PC3 aangesloten. Op beiden hubs branden alle lampjes waar een kabel zit aangesloten.
Deze configuratie werktte goed, totdat hier gisteren de stroom uitviel, en de aardlekschakelaar zich uitzette.
Mijn ip-range, zoals ingesteld in de router is 192.168.0.1 - 192.168.0.50. Subnet is 255.255.255.0.

Mijn probleem is dus: Waarom krijgen PC2 en PC3 geen IP?

PS: mist er nog informatie, dan post ik het nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf dacht dat het iets te maken heeft met de Hubs, maar omdat alle lampjes branden verdenk ik ze er niet mee van.
Nou ja, ik ga ff de instellingen van mijn router nog een keer controleren... *zucht*

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Onweer gehad? (vannacht was hier in Gelderland onweer). Dan zou er wel ns iets beschadigd kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu de hubs wisselen, om te kijken of er 1 stuk is.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij mij geeft freesco soms ook geen ip's uit. heb nu alle ip's statisch gemaakt. das niet een oplossing maar een omzeiling van het probleem, maar het werkt wel.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik denk dat de tweede hub gewoon een opdonder heeft gehad en dat dat het probleem is...

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

Sorry voor de late reactie, maar ik wilde toch nog even uitleggen hoe het is opgelost.
Ik heb de twee Hubs omgedraaid en toen deed alles het opeens. Heel raar, maar nu werkt het dus wel.
Pagina: 1