Ik heb een Seagate en een Western Digital in m'n pjoeter zitten en sinds gisteren hoorde ik vreemde geluidjes uit m'n kast komen (klinkt alsof het ronddraait alleen dan niet soepel) Nu denk ik dat het een van m'n twee harddisk de oorzaak hiervan is. Weet iemand misschien wat nou de mogelijke probleem is? Want hij draait en doet het nog steeds die twee schijven. Alleen af en toe hoor je die geluidje alsof er iets kapot is...
Probeer eerst eens te achterhalen of het een HDD is en zo ja welke. Als de HDD goed functioneerd hoef je er niet mee bij de pc zaak aan te komen. Wat je kunt doen is hem eruit schroeven en luisteren of er ook iets rammelt als je de HDD in je handen schud.
Als dat het gaval is en er zit nog garantie op je HDD dan krijg je wel een nieuwe, tenminste zo'n gevalletje heb ik bij de hand gehad vandaar. Suc6 ermee !
groeten seq_uence
Als dat het gaval is en er zit nog garantie op je HDD dan krijg je wel een nieuwe, tenminste zo'n gevalletje heb ik bij de hand gehad vandaar. Suc6 ermee !
groeten seq_uence
Donec eris felix, multos numerabis amicos
haal 1 hd los en check welke hardisk het lawaai maakt. net zoals de persoon hier boven zegt.
Dan gauw alles backuppen van de hd die dat geluid maakt. en gooi scandisk of norton utils met norton disk docter er over heen.. kijk of ie al bad sectors heeft. Als het geluid echt slecht is moet je gewoon terug gaan naar je leverancier en een nieuwe vragen. nemen ze de schijf pas in als ie echt defect is... dan moet je even vlink schudden met je schijf of wachten totdat ie echt dood is
Alvast gecondoleerd !
Dan gauw alles backuppen van de hd die dat geluid maakt. en gooi scandisk of norton utils met norton disk docter er over heen.. kijk of ie al bad sectors heeft. Als het geluid echt slecht is moet je gewoon terug gaan naar je leverancier en een nieuwe vragen. nemen ze de schijf pas in als ie echt defect is... dan moet je even vlink schudden met je schijf of wachten totdat ie echt dood is
Heb ik ook met m'n IBM 13,5 Gig 7200 rpm. Dit doet hij vrijwel alleen bij het opstarten of een reboot. Dit gaat al een half jaar zo, zonder bad sectors. Ik hoopte al dat ie geheel zou crashen, zodat ik een nieuwe kon gaan halen (omruilen dus). Tot nu toe is het slechts een ranzig geluid en verder geen performanceverlies.
JA!!!!
At least, dat was toen bij mij het geval. Het ding was binnen 1 week niets meer waard. Had gelukkig alles gecopied naar de andere HD.
Ik sluit me dus aan bij de eerdere posts.
Sterkte.
At least, dat was toen bij mij het geval. Het ding was binnen 1 week niets meer waard. Had gelukkig alles gecopied naar de andere HD.
Ik sluit me dus aan bij de eerdere posts.
Sterkte.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |