Toon posts:

Ervaringen EHEIM waterreservoir

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag bezig geweest om mijn waterkoelingsysteem vol te laten lopen, dit zonder resultaat :(. Ik krijg het niet voor elkaar om het systeem goed te vullen met water, ik loop tegen meerdere problemen op. Mijn systeem wil ik inline maken.

In het systeem mag geen lucht aanwezig wezen, en moet goed te vullen wezen. Dit lukt mij niet.
Nu zat ik te zoeken en kwam ik het onderstaande reservoir tegen, dit reservoir verkopen ze hier. http://www.xxlcases.nl/

Is er iemand met ervaringen over dit reservoir?
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/shop/assets/big/behe3.jpg

Een andere oplossing zou een systeem wezen als het Fill en Bleed system van Swiftech. Maar aangezien dit volgens mij niet meer is te krijgen zou ik hem mischien zelf moeten maken, waar zijn deze onderdelen te halen die ook op 3/8 slangen past!

Mijn 2e probleem is dat het mij niet lukt om het pompje zo aan te passen dat ik er 3/8 slangen op kan zetten. Hier ben ik al wel enkele dagen mee bezig geweest en wat uiteindelijk toch mislukte.
Ik had hem dacht ik waterdicht gelijmd/gekit maar toch droop er nog veel water langs de Sicce Nova pomp. Hier baal ik ook van omdat ik er 3 dagen mee bezig ben geweest (omdat kit/lijm traag droogt)

Ook wilde de polyflex 2000 kit die ik ervoor had gebruikt niet hechten op het plastic van de pomp, en zelfs de hard plastic lijm hechte maar matig. Heeft silicone kit wel een goede hechting, wie kan dit mij vertellen?

Wat moet ik doen om de pomp waterdicht (inline te maken) en om het systeem goed te ontluchten en te vullen?

Pomp: Sicce Nova (ik heb ook nog een Idra over)
Waterblokken: Mace 2-1 (chipsetblok blijkt niet te passen geforce blok komt er over 1 maand tussen.
Radiateur: Black Ice 2

Hier nog een paar plaatjes ter verduidelijking:

Mijn systeem
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-278S.JPG

Onderdelen
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-281S.JPG

Afgedicht maar dit raakte snel los, ook had ik de verbinding tussen het pompje en klepje volgekit.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-282S.JPG

Socket bevestiging Mace 2-1
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-287S.JPG

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44
die eeim reserviors zijn (je raadt het al) voor eheims only :)

hoe heb je geprobeerd je systeem van lucht te ontdoen?
wat prima werkt: een T stuk voor het aanzuigstuk van de pomp, en een slang als buffer gebruiken. alle luchtbellen verdwijnen dan ook meteen naar boven. na een kwartiertje lopen is heel je systeem luchtvrij.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

Op donderdag 20 juni 2002 15:59 schreef Freezy het volgende:
Ik ben vanmiddag bezig geweest om mijn waterkoelingsysteem vol te laten lopen, dit zonder resultaat :(. Ik krijg het niet voor elkaar om het systeem goed te vullen met water, ik loop tegen meerdere problemen op. Mijn systeem wil ik inline maken.

In het systeem mag geen lucht aanwezig wezen, en moet goed te vullen wezen. Dit lukt mij niet.
Nu zat ik te zoeken en kwam ik het onderstaande reservoir tegen, dit reservoir verkopen ze hier. http://www.xxlcases.nl/

Is er iemand met ervaringen over dit reservoir?
[afbeelding]

Een andere oplossing zou een systeem wezen als het Fill en Bleed system van Swiftech. Maar aangezien dit volgens mij niet meer is te krijgen zou ik hem mischien zelf moeten maken, waar zijn deze onderdelen te halen die ook op 3/8 slangen past!

Mijn 2e probleem is dat het mij niet lukt om het pompje zo aan te passen dat ik er 3/8 slangen op kan zetten. Hier ben ik al wel enkele dagen mee bezig geweest en wat uiteindelijk toch mislukte.
Ik had hem dacht ik waterdicht gelijmd/gekit maar toch droop er nog veel water langs de Sicce Nova pomp. Hier baal ik ook van omdat ik er 3 dagen mee bezig ben geweest (omdat kit/lijm traag droogt)

Ook wilde de polyflex 2000 kit die ik ervoor had gebruikt niet hechten op het plastic van de pomp, en zelfs de hard plastic lijm hechte maar matig. Heeft silicone kit wel een goede hechting, wie kan dit mij vertellen?

Wat moet ik doen om de pomp waterdicht (inline te maken) en om het systeem goed te ontluchten en te vullen?

Pomp: Sicce Nova (ik heb ook nog een Idra over)
Waterblokken: Mace 2-1 (chipsetblok blijkt niet te passen geforce blok komt er over 1 maand tussen.
Radiateur: Black Ice 2

Hier nog een paar plaatjes ter verduidelijking:

Mijn systeem
[afbeelding]

Onderdelen
[afbeelding]

Afgedicht maar dit raakte snel los, ook had ik de verbinding tussen het pompje en klepje volgekit.
[afbeelding]

Socket bevestiging Mace 2-1
[afbeelding]
hoe kon je aan die plastic schroefdraad voor je waterblok? en waar heb je die nylon T-stukjes vandaan?

edit:

ik zie het al... MAZE :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

je had 2 componentenlijm moeten gebruiken dat is beter dan kit. op aanrader van de ijzerhandel en me vader gekocht. van me vader moest ik het zelfs kopen want het moest natuurlijk waterdicht zijn..

ik heb dus de Idra. en heb ook zon tussenstukje erop gelijmt mijne zit echter eroverheen ipv erin. misschien is dat nog een idee...

en ook een oplossing is om iets te maken zodat je de slang aan de bovenkant met een slangklem kan vast zetten..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/pompinbadkamer.jpg

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou dus iets als dit moeten maken, het beste is dan natuurlijk dat ik er 3 kraantjes bij gebruik of in het geval 1 in het midden. Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/fillbleedtrap.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Er komt een hele grote partij kabels en T-stukken in mijn kast als ik dit allemaal doe.

Dat reservoir is gemaakt voor Eheim, maar is hij daarom niet te gebruiken met een Sicce pomp. Is er dan niemand met zo'n reservoir hier?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44
dat serervior valt precies over de uitgang van een eheim pomp en klemt erop met 2 O ringen. ik denk niet dat dat past.

Die constructie hierboven is veelste moeilijk man, je gebruikt gewoon 1 langeslang met een Tstuk dat plat ligt met 1 uitgang naar boven gericht. daar kun je dan in bijvullen, en is meteen een airtrap. Ik heb het een jaar lang gebruikt en het werkt echt super hoor. Meteen een streepje zetten ter hoogte van het water en de slang van boven afsluiten, dan ben je ook zo achter lekken enzo (wel streepje zetten als systeem op temperatuur is ivm uitzetten enzo)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Je rad. met de aansluitingen aan de onderkant zal niet makkenlijk te ontluchten zijn, keer deze om en dat probleem is weg.
Maak dan op het hoogste punt in je watersys. een T stuk en een slang naar de bovenkant van je case.Laat je waterkoeling rond pompen en vul zonodig bij totdat het niveau het zelfde blijft, en sluit dan de slang af.(of plaats hier een airtrap aanvast)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op donderdag 20 juni 2002 16:28 schreef Freezy het volgende:
Ik zou dus iets als dit moeten maken, het beste is dan natuurlijk dat ik er 3 kraantjes bij gebruik of in het geval 1 in het midden. [afbeelding]
he dat plaatje heb ik gemaakt :)

Ik heb zelf die fill/bleed setup in mijn comp zitten, alleen ik ben er zelf niet tevreden over en heb een reservoir besteld bij aqua-computer.de. Ik vind het irritant om iedere 2 weken m'n systeem te ontluchten (heb ook niet echt iets van een airtrap in m'n inline systeem zitten, vandaar).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een paar inkopen gedaan, ik hoop dat het hiermee allemaal gaat werken.

Kent iemand deze lijm en gaat deze lijm goed hechten bij het verlijmen aan de pomp?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-298S.JPG

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:17 schreef ReseTTim het volgende:
je had 2 componentenlijm moeten gebruiken dat is beter dan kit. op aanrader van de ijzerhandel en me vader gekocht. van me vader moest ik het zelfs kopen want het moest natuurlijk waterdicht zijn..

ik heb dus de Idra. en heb ook zon tussenstukje erop gelijmt mijne zit echter eroverheen ipv erin. misschien is dat nog een idee...

en ook een oplossing is om iets te maken zodat je de slang aan de bovenkant met een slangklem kan vast zetten..

[afbeelding]
Ik heb ook een idra maar die moet ik dus ook modden om er een 3/8 slang op aan t sluiten maar waar heb je die koperen verloopjes gekocht?? Deze zoek ik dus ook

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 20:26

Mad_Demon

de dokter

Op donderdag 20 juni 2002 17:27 schreef Freezy het volgende:
Ik heb nog een paar inkopen gedaan, ik hoop dat het hiermee allemaal gaat werken.

Kent iemand deze lijm en gaat deze lijm goed hechten bij het verlijmen aan de pomp?

[afbeelding]
Zeker wel, helemaal ideaal zou zijn Bizon Kombi Power, dat heb ik gebruikt om de verloopjes op m'n radiateur te lijmen *D

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat ik de radiator om moet gaan draaien, ik merkte al dat dit niet erg goed werkte. Jammer dat ik daar zelf niet eerder aan heb gedacht, ik merkte het ook al met vullen.

Wat is nu precies een airtrap.

Ik wil mijn systeem nu op het hoogste punt een soort fill en bleed maken maar dan zonder kraantjes. Dus zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/fillbleedt33rap123.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:11 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Zeker wel, helemaal ideaal zou zijn Bizon Kombi Power, dat heb ik gebruikt om de verloopjes op m'n radiateur te lijmen *D
Ik heb die lijm nu gebruikt, en ik zal wel zien hoe goed die lijm het houd. Hechting met zulke lijm op plastic is nooit echt optimaal.

• sKitZo

sKitZo

[afbeelding]
waar heb je die T-stukjes gekocht??

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 8 mm T-stukjes die heb ik gehaald bij Gebr. Strijker bij ons in Steenwijk.

Deze winkel is van Formido, dus kun je de T-stukken daar hoogstwaarschijnlijk ook weghalen.

• sKitZo

sKitZo

Op donderdag 20 juni 2002 21:15 schreef Freezy het volgende:
Het zijn 8 mm T-stukjes die heb ik gehaald bij Gebr. Strijker bij ons in Steenwijk.

Deze winkel is van Formido, dus kun je de T-stukken daar hoogstwaarschijnlijk ook weghalen.
hmmz ik ben laatst bij karwij geweest maar die hadden alleen kopere... mja... eens bij formido kijken danmaar :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

[afbeelding]
goede componenten lijm heb ik ook gebruikt en mijn complete res. en verbinding aan de voorkant van het pompie is waterdicht :)
[topic=530521]
TIP: laat het echt GOED drogen..

je moet daar maar ff kijken voor fotoz...
Op donderdag 20 juni 2002 17:52 schreef ScaboO het volgende:

[..]

Ik heb ook een idra maar die moet ik dus ook modden om er een 3/8 slang op aan t sluiten maar waar heb je die koperen verloopjes gekocht?? Deze zoek ik dus ook
je gaat naar de dichtsbij zijnde gereedschap/ ijzerwaren winkel en je zegt dat je dus een slang aansluiting wil hebben voor op het pompie.. aanrader neem het pompje ook mee dan kan je meteen kijken welke dikte je moet hebben.. iig het is heel makkelijk nu.. :) :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat de lijm inderdaad minimaal 24 uur drogen, op de verpakking staat wel dat het binnen 3 uur hard is maar ja. Het is wel een 2K lijm dus hij droogt heel goed door en blijft ook enigzinds elastisch en sterk.

Wel is het belangrijk voor een goede droging dat comp A en B goed met elkaar worden vermengt.

Hier een paar foto's

Pompje (waterdicht) afgewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-299S.JPG

Verbinding gelijmd
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/MVC-304S.JPG

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ff over de bovenste foto waar je kast op staat + radiator.

Zoals ik dat zo zie kan er lucht van de ventilatoren langs de radiator. Aangezien de meeste radiatoren toch wel wat lucht weerstand hebben zou ik iets maken waardoor de lucht door de radiator heen moet. Er zal minder lucht de kast in komen, maar ik denk dat je koelresultaten naar boven gaan. Zeker als je water een Delta T van meer dan 4 had ofzo.

Komt er misschien wel minder lucht in je kast. Ach, in de boden rechts is nog plaats :).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 19:39 schreef roedie het volgende:
Ff over de bovenste foto waar je kast op staat + radiator.

Zoals ik dat zo zie kan er lucht van de ventilatoren langs de radiator. Aangezien de meeste radiatoren toch wel wat lucht weerstand hebben zou ik iets maken waardoor de lucht door de radiator heen moet. Er zal minder lucht de kast in komen, maar ik denk dat je koelresultaten naar boven gaan. Zeker als je water een Delta T van meer dan 4 had ofzo.

Komt er misschien wel minder lucht in je kast. Ach, in de boden rechts is nog plaats :).
Als de WC setup werkt wil ik daar een eenheid koker/behuizing omheen zetten zodat de lucht door de radiateur moet. De radiator zal zo eerst ook wel koelen denk ik.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04
Maar heeft er dan niemand ervaring met het reservoir in de eerste post genoemd? Want ik heb zelf wel een Eheim, maar zit nog te twijfelen of ik zoiets aan ga schafen.

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 11:51 schreef Caspar het volgende:
Maar heeft er dan niemand ervaring met het reservoir in de eerste post genoemd? Want ik heb zelf wel een Eheim, maar zit nog te twijfelen of ik zoiets aan ga schafen.
GoTter _dennizz_ heeft er 1 in zn watercooling setup: http://www.dennizz.tk

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
shit niet goed gekeken naar het eerste plaatje! foutje van me 8-) |:(

iig allebei mooie reservoirs.
Sorry dat ik je ff niet verder kan helpen.

• Wizardtm
  • Laatst online: 21-02 20:40

Wizardtm

>>> H20 <<<

ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaring van dit reservoir... vooral de plexiglas uitvoering ziet er :9~ uit !

nouja ik moet binnen kort toch een nieuwe pomp bestellen, dit keer een EHEIM want een sicce idra als inline is en blijft :r .... misschien bestel ik dan gewoon wel zo'n reservoir mee, lekker makkelijk ;)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 17:25 schreef Wizardtm het volgende:
ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ervaring van dit reservoir... vooral de plexiglas uitvoering ziet er :9~ uit !

nouja ik moet binnen kort toch een nieuwe pomp bestellen, dit keer een EHEIM want een sicce idra als inline is en blijft :r .... misschien bestel ik dan gewoon wel zo'n reservoir mee, lekker makkelijk ;)
De meeste kunnen denk ik ok beter dat plexiglas reservoir kopen, dit omdat een alumium reservoir niet echt lekker samenwerkt met koper.

Achteraf bekeken denk ik ook dat ik beter was afgeweest met de Eheim 600 l/h pomp en zo'n reservoir. Maar dat kan ik nu niet meer omdraaien.

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

Omdat het water nu echt overal mijn sicce-pompje uit komt :( :( even heeeeeeeeel diep adem gehaald en een nieuwe eheim 1048 besteld inclusief zo'n plexiglas reservoir. B-)

Nu maar wachten tot het binnenkomt :z :z :z

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 12:16 schreef The_Cook het volgende:

[..]

GoTter _dennizz_ heeft er 1 in zn watercooling setup: http://www.dennizz.tk
Waar heeft hij hem dan zitten.
ZIe hem toch echt niet??
IK ga denk ik ook zo reservior er bij bestellen.
Bij me waterkoeling eindelijk :)

Verwijderd

Ik twijfel nog wat ik ga doen , fill/bleed of zo'n EHEIM reservoir . Maar als het zo is dat die EHEIM kraantje zo duur zijn dan ga ik wel tot bij watercooling.be een reservoir halen .

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu geen reservoir, ik heb zelf 2 vulslangen gemaakt voor het systeem en dat werkt goed. Vullen gaat niet echt zeer makkelijk maar goed.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 18:57

MartNL

&nbsp;

Ik heb dat reservoir ook alleen dan de plexiglas uitvoering.
Alleen hij staat nog op mijn buro.
Ik gebruik nog steeds een grote pan. :P

En die staat achter mijn compj/buro dus ik heb er geen last van. En ik ben te lame om dat ding te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 21:57 schreef MartNL het volgende:
Ik heb dat reservoir ook alleen dan de plexiglas uitvoering.
Alleen hij staat nog op mijn buro.
Ik gebruik nog steeds een grote pan. :P

En die staat achter mijn compj/buro dus ik heb er geen last van. En ik ben te lame om dat ding te proberen.
Luiheid!!! Testen dat reservoir.

• FMS
  • Niet online

FMS

bump :)

Waarom zou je die EHEIM waterreservoir niet icm een idra pomp kunnen gebruiken? je hoeft toch alleen de ingang van de IDRA(voor inline) op een of andere manier converten naar de ingang van de EHEIM waterreservoir. Gewoon een beetje creatieve te werk gaan.

Ik ga die waterreservoir bestellen en kijken of het lukt anders besteld ik gewoon een nieuwe EHEIM erbij.

typotje :)

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

Na "lang" :P wachten vond ik gisteren eindelijk het briefje van de postbode dat ik mijn pakketje kan ophalen :)

Van het weekend gaat het plexiglazen reservoir en een eheim 1048 mijn kast in *D... en ben ik hopelijk verlost van alle lekkages van mijn sicco nova :r

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik heb nog een swiftech fill & bleed systeempie liggen.

Als iemand interesse heeft, mail me op: Marcel_1982@hotmail.com

Mijn ervaringen ermee zijn prima, veel makkelijker vullen dan met de T stukken die ik nu gebruik. Nu vraag je je af waarom ik ervanaf gestapt ben. Dat ivm de binnendiameter van het vulsysteem en ivm een reservoir met vul mogelijkheden.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• FMS
  • Niet online

FMS

Weet iemand misschien of de EHEIM reservoir compatible is met een Eheim 1060 pomp? volgens freezinghardware niet. :?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 18:35 schreef FMS het volgende:
Weet iemand misschien of de EHEIM reservoir compatible is met een Eheim 1060 pomp? volgens freezinghardware niet. :?
Er zijn verschillende types EHEIM-reservoirs, kijk op http://www.xxlcases.nl

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Op dinsdag 09 juli 2002 23:13 schreef stuartje het volgende:

[..]

Er zijn verschillende types EHEIM-reservoirs, kijk op http://www.xxlcases.nl
Daar staat de 1060 niet bij vandaar de vraag ;)

De 1060 ken ik ook niet, wat voor aansluitingen heeft deze pomp??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• FMS
  • Niet online

FMS

code:
1
2
3
4
5
6