[Slackware 8.0] Vage modprobe meldingen

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op m'n servertje heb ik Slackware 8.0 geinstalleerd... alles zo ongeveer draaiden watie moet doen.
Maar als ik af en toe ff op de console van die bak kijk, dan staan er allerhande vage foutmeldingen en berichten.

lp0: compatibility mode

modprobe: cannot locate module /dev/printer

modprobe: cannot locate module /dev/tty0
modprobe: cannot locate module /dev/tty1
modprobe: cannot locate module /dev/tty2
modprobe: cannot locate module /dev/tty3
.....
modprobe: cannot locate module /dev/tty512

modprobe: cannot locate module /dev/usb0
modprobe: cannot locate module /dev/usb1

ssh: error while loading shared libraries: cannot open shared object file: cannot load shared object file: No such file or directory.

en dan nog wat vage meldingen. Wat gebeurt hier? Waarom probeerd hij die modules uberhoudt te laden, ik heb geeneens USB op dat ding, en ook niet meegebakken in de kernel.

Tja

Verwijderd

Die modprobe meldingen lijken nergens op, dwz je kunt niet een /dev/*.* als module laden. Modules laden kan op 3 manieren normaal gesproken:
- /etc/rc.d/rc.modules
- /etc/modules.conf
- /etc/rc.d/rc.local

Kijk die files een kritisch na op fouten die overeenkomen met de meldingen. De ssh foutmelding is misschien op te lossen door ldconfig te runnen. Anders moet je even meer info geven.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:06 schreef janjanjansen het volgende:
Die modprobe meldingen lijken nergens op, dwz je kunt niet een /dev/*.* als module laden. Modules laden kan op 3 manieren normaal gesproken:
- /etc/rc.d/rc.modules
- /etc/modules.conf
- /etc/rc.d/rc.local

Kijk die files een kritisch na op fouten die overeenkomen met de meldingen. De ssh foutmelding is misschien op te lossen door ldconfig te runnen. Anders moet je even meer info geven.
Tsja, er is niet zoveel extra info te geven. Ik weet dat dat /dev/* nergens op lijkt, maar het is een clean install, de install heeft 'm er zelf opgezet.
Het staat er toch echt zo...
En deze meldingen komen constant, dus je zou eerder denken aan een cronjob, maar /etc/crontab is ook leeg.

ldconfig helpt nix... En ook daar geld, ik kan niet meer info geven. DEze melding geeft ie meerdere malen bij het opstarten. Als ik in de console:

ssh

intype, krijg ik ook weer dezelfde melding. Ik heb ook al in /etc gezocht naar /dev/printer maar het enige waar dat in staat is modules.devfsd en daar gaat het om /dev/printers, en niet /dev/printer.
Ik snap er dus helemaal nix van.

Nogmaals: dit is een clean install, het enige wat ik gedaan heb ik de kernel opnieuw compileren, de firewall rules aan /etc/rc.d/rc.local toegevoegd, en cups gecompileerd, geinstalleerd, geconfigureerd en ook aan /etc/rc.d/rc.local toegevoegd.

Tja

Verwijderd

En je hebt de dependencies ook geinstalleerd ? Want die ssh melding lijkt op een missing dependency (dat controleert Slackware tijdens de installatie NIET) , Verder komen die meldingen mij absoluut niet bekend voor en ik heb toch al een keer of 20 Slackware 8.0 geinstalleerd en heb dat op drie machines draaien hier..

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:20 schreef janjanjansen het volgende:
En je hebt de dependencies ook geinstalleerd ? Want die ssh melding lijkt op een missing dependency (dat controleert Slackware tijdens de installatie NIET) , Verder komen die meldingen mij absoluut niet bekend voor en ik heb toch al een keer of 20 Slackware 8.0 geinstalleerd en heb dat op drie machines draaien hier..
Hmm.. als het goed is wel ja. Ik ga denk ik maar ff opnieuw installeren. Moet ik wel eerst ff wat config files en kernel backuppen :(

Tja

Verwijderd

Kijk goed naar de omschrijvingen die op je scherm voorbijkomen tijdens de installatie van packages, daar staat in welke dependencies er zijn. En als je een kernel bakt, zorg altijd dat je eerst een dual boot maakt zodat je terug kunt vallen op de vorige versie van de kernel. :) Succes !

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:31 schreef janjanjansen het volgende:
Kijk goed naar de omschrijvingen die op je scherm voorbijkomen tijdens de installatie van packages, daar staat in welke dependencies er zijn. En als je een kernel bakt, zorg altijd dat je eerst een dual boot maakt zodat je terug kunt vallen op de vorige versie van de kernel. :) Succes !
Ik gebruik altijd een floppy om mee te booten, en dna kopieer ik bzImage.orig gewoon naar bzImage.

Maarja, de kernel werkt toch wel zoals ie nu is. Ik ben nu maar ff Slack 8.1 aan 't downen. Thx anyway

Tja

Verwijderd

In de extra dir van Slackware 8.1 staat cups als package. Die staat niet op de ISO.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 16:36 schreef janjanjansen het volgende:
In de extra dir van Slackware 8.1 staat cups als package. Die staat niet op de ISO.
Gaaf... ga ik die er ook nog ff bij downen. Ty

Tja

Pagina: 1