Toon posts:

cpukoeler lucht laten blazen beinvloed tempsensor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten een temperatuursensor te gaan gebruiken om de cpu te meten. Het vervelende is dat mijn koeler nu blaast. De discussie blazen zuigen is eindeloos en die wil ik hier dan ook niet weer opwekken. Het feit is dat ik mijn koeler laat blazen naar de cpu en dat ik een sensor op de heatsink heb zitten. Het vervelende is dat niet alleen de heatsink afkoelt, maar ook de sensor krijgt koude lucht, waardoor de meting wel eens heel onbetrouwbaar zou kunnen zijn..of zie ik dit verkeerd?

ideeen? (nee niet koeler omdraaien svp)

nogmaals geen blazen/zuigen discussie svp.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik zou boven de temp sensor een stukje plakband ofzo doen, zodat er geen lucht op komt :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

ik heb de sensor platgeveild en tussen de heatsink en de proc gefrot, dat is bets wel een beetje kloten, maar dan heb je ook een veel betrouwbaardere meting.
Zorg wel dat je proc nog goed contact maakt met de heatsink!!

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-02 16:48
Maakt niks uit... Die sensor heet geen last van "gevoelstemperatuur", en anders zet je hem toch gewoon even uit de luchtstroom?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

Phydomir

Dennis

erm... kan ie niet aan de achterkant van je bord tegen de proc?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

heb je geen mobo met tempsensor?

anders zoek op www.download.com naar Speedfan 4.05.

daar lees ik m'n temp vanaf

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen sensor op mijn moederbord, een sensor aan de achterkant van mijn proc gaat ook niet.

hoe kan een sensor nu geen last hebben van gevoelstemperatuur, dat is toch juist waar t om draait bij een heatsink, die koelt ook af bij een goede luchtstroom. Dat geldt dan voor een sensor toch ook :?
Pagina: 1