2 Geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik heb nu 2 geluidskaarten in mijn systeem zitten, namelijk een SB PCI 128 en de onboard AC'97 meuk van mijn mobo. Nu komt het geluid echter alleen uit de SB en uit mn onboard komt nix meer..
Hij staat wel bij device manager, maar niet bij Default Playback Devices, daar staat alleen nog maar die SB..
Hoe krijg ik de 2e ook aant werk

Opmerking: De onboard kaart heeft het altijd gedaan en was altijd de actieve kaart. De SB zit er net 5 mins in.

Mobo: MSI K7T266 Pro2

Verwijderd

De onboard geluidskaart wordt waarschijnlijk automatisch uitgeschakeld als er een andere bij komt. Dit komt door je moBo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit er niet een optie in de bios die automatisch het onboard geluid uitschakelt op het momment dat er een addon kaart in wordt gedaan?

Verwijderd

Zodra er een nieuwe (pci) kaart ingestoken wordt dan schakelt de onboard zichzelf uit ... misschien effe in de BIOS zoeken ...!!

edit:
te laat ...

Verwijderd

ze kunnen wel degelijk tegelijk werken. Je moet het even in je bios instellen.

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

volgens mij is het onmogelijk om twee geluidskaarten tegelijkertijd actief te hebben. Denk dat je redelijke irq conflicten kan verwachten.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op donderdag 20 juni 2002 15:54 schreef calvin het volgende:
volgens mij is het onmogelijk om twee geluidskaarten tegelijkertijd actief te hebben. Denk dat je redelijke irq conflicten kan verwachten.
Het is idd een beetje spelen met IRQ's ed maar het is echt niet onmogelijk. Er zijn namelijk een aantal situaties (denk aan het mixen van geluid) waarbij het errug handig/noodzakelijk is om 2 geluidskaarten in 1 systeem te hebben.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
ik heb dat ook
maar in de bios bij mij staan de opties

Uit of Auto

ik kwam er van de week achter toen me creative overleed :(

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op donderdag 20 juni 2002 15:54 schreef calvin het volgende:
dit is geen onzin.
heb voor de gein eens een SBlive, een SB128 en een opti in een systeem gehad (opti was ISA) en gaf geen conflicten. Wat het nut is van 3 soundcards is daar gaat het niet om, maar het werkte wel

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 12:06
Het is heel goed mogelijk om er 2 in te hebben zitten. Ik heb de ac'97 onboard en een sb live! value en die draaien goed samen. Nouja na een tijdje kijken met pci sloten en irq conflicten. Daar kun je goed last van hebben, gewoon een beetje switchen in je pci sloten.

Wèh zedde gij??

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

zeg ook niet dat het onzin is. Dacht alleen dat het niet zou kunnen.

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• insan1ty
Hmmz, net opnieuw opgestart, en de bios staat nog steeds op AC'97 Enabled

Ik zie m ook staan in windhoos, Legacy Audio Driver? Is da goed? Dr staan 9 dingen onder Sound, video and game controllers.

Verwijderd

Download de nieuwste bios voor je mobo miischien dat ze het gefixt hebben. 2 geluidskaarten is echt wel mogelijk op een MoBo.

Verwijderd

even een vraagje...
Wat heeft het voor nut?
Stel dat ik (onboard sound) zo'n tweede kaartje koop, kan ik dan met mijn cambridge bijv. 3d surround krijgen??

Verwijderd

Onboard + extra geluidskaart kan dus volgens jullie, kun je dan ook werken met 2 gameports?

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46
Welke versie van je bios heb je? Dit probleem had ik nl. ook, maar vanaf versie 3.3 is het gefixed. Anders wordt nl. automatisch de onboard uitgeschakeld zodra er een geluidskaart bij in wordt geprikt.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:11
twee geluidskaarten is erg relaxed als je bijv. MP3's wil mixen. Op de een komt de output, op de ander een hoofdtelefoon.

woei!

• insan1ty
ik heb gewoon de standaard versie
maar ik zie da flashen niet zo zitten :D
Op donderdag 20 juni 2002 16:13 schreef PaszWerken het volgende:
twee geluidskaarten is erg relaxed als je bijv. MP3's wil mixen. Op de een komt de output, op de ander een hoofdtelefoon.
Daar was het ook voor bedoeld.. 8-) BPM Studio :)

• DustMan4u
Op donderdag 20 juni 2002 16:13 schreef insan1ty het volgende:
ik heb gewoon de standaard versie
maar ik zie da flashen niet zo zitten :D
Er is geen 'standaard' versie.
Toen ik mijn mobo kreeg zat er 3.2 op. Na omruilen (was kapot, tenminste dat dachten we, was niet zo, maar ik heb nu dus een andere), zat er op die andere 3.3 op.

Maar zo moeilijk is dat flashen nou ook weer niet, ik heb het zelf ook meerdere malen met suc6 gedaan. En als je 2 geluidskaarten aan de praat wilt krijgen is dit de enige optie.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:48

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

het is volges mij heel simpel.

SB is nu primair audio aparaat, en onboard is secundair.

een programma gebruik standaard de primaire, behalve dus als je het anders instelt.

als je het geluid uit de onboard wilt laten komen moet je dat via config scherm (onder multimedia) zo instellen (of in het desbetreffende proggie.)

een prog kan denk ik nie twee kaarten tegelijk aansturen, zodat je hetzelfde geluid uit twee kaarten hoort.

twee kaarten is alleen nuttig als je idd wil gaan mixen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• insan1ty
Op donderdag 20 juni 2002 16:20 schreef Orion84 het volgende:
het is volges mij heel simpel.

SB is nu primair audio aparaat, en onboard is secundair.

een programma gebruik standaard de primaire, behalve dus als je het anders instelt.

als je het geluid uit de onboard wilt laten komen moet je dat via config scherm (onder multimedia) zo instellen (of in het desbetreffende proggie.)

een prog kan denk ik nie twee kaarten tegelijk aansturen, zodat je hetzelfde geluid uit twee kaarten hoort.

twee kaarten is alleen nuttig als je idd wil gaan mixen.
Probleem is dat er dus onder multimedia slechts 1 kaart zichtbaar is en onder Device Manager 2...

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:26 schreef insan1ty het volgende:

[..]

Probleem is dat er dus onder multimedia slechts 1 kaart zichtbaar is en onder Device Manager 2...
Legacy Audio Driver = niet de AC'97 hoor, als die geinstaleerd is, staat er AC'97 (iig bij windows XP wel)

en t is wel mogelijk, tegelijk, ik kan t ook

• insan1ty
ok

Dan ga ik maar es ff driverkes zoeke :)

• DustMan4u
Op donderdag 20 juni 2002 16:30 schreef insan1ty het volgende:
ok

Dan ga ik maar es ff driverkes zoeke :)
Geef es op welke bios versie van je mobo je hebt dan...

• insan1ty
ff restarte

kan de drivers niet installeren want hijs uitgeschakeld blijkbaar. In de bios staat Enabled.

• DustMan4u
Op donderdag 20 juni 2002 16:36 schreef insan1ty het volgende:
ff restarte

kan de drivers niet installeren want hijs uitgeschakeld blijkbaar. In de bios staat Enabled.
Dus toch een verkeerde bios versie?

• insan1ty
Ok kaart eruit, opnieuw opgestart, nu kan ik opeens wel die drivers installeren :(

Dat wordt een bios update denk ik? |:(

• DustMan4u
Op donderdag 20 juni 2002 16:41 schreef insan1ty het volgende:
Ok kaart eruit, opnieuw opgestart, nu kan ik opeens wel die drivers installeren :(

Dat wordt een bios update denk ik? |:(
Als je onder 3.3 zit wel ja.

Maar wees niet getreurd, zo moeilijk is het niet. Als je er echt bang voor bent kun je ook bij regenboog zo'n bios switch gevalletje kopen. Die zet je op de plaats van je bios-chippie (die haal je er ff uit), en dan plaats je je bios chippie in dat apparaatje, dan kun je omschakelen tussen beide biossen, en zo opstarten met de goede bios, en dan omschakelen en de andere flashen.

• insan1ty
naja alst echt moet dan doe ik het wel zo hoor..
ff diskette << ondingen zoeken..

Of je bent een tweaker, of je bent het niet :)

• DustMan4u
Is het al gelukt??

Pagina: 1