Mijn systeempje:
Athlon 800 / 300w voeding
256 Mb 133 Mhz
Asus K7v (nieuwste BIOS flash)
Aopen DVD 5x [slave]/IDE2
Plextor 12/10/32 [master]/IDE2
Maxtor 39.9 gig 7200rpm [master]/IDE1
-EEN LINUX PARTITIE + SWAP PARTITIE (10 gig)
-3x FAT32 PARTITIE (3x10 gig)
Maxtor 15 gig 5400rpm [slave]/IDE1
-EEN NTFS PARTITIE (15 gig)
SB Live! / Realtek Netw. / Viper 770
Ik heb nu al een tijdje problemen met mij performance. Ik heb win2k. Ik gebruik het nauwelijks voor spelletjes maar wel veel voor branden en gewoon werken met files (FTP server etc).
Nou lijkt het wel alsof bij de minste geringste schijf of lees activiteit op de Grote Maxtor disk m'n hele PC gewoon vastloopt.
Met de system monitor heb ik de cpu eens gevolgt en dan zie je steeds pieken van 100% cpu tijd gebruikt tijden het kopieren van een file van A naar B op dezelfde disk(!)
Nu heb ik dus effetjes op tweakfiles een progje gehaalt om m'n HD speed eens te testen. (Performance Test V1.3) De resultaten na dit (baggerlang durende) testje geef ik hieronder.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen (zou MaxBlast gebruiken helpen?). HELLLUP
Zoals verwacht angstaanjagend slecht:
Random Seek 0.52
Sequential Read 0.15 (!)
Sequential Write 22.0
Athlon 800 / 300w voeding
256 Mb 133 Mhz
Asus K7v (nieuwste BIOS flash)
Aopen DVD 5x [slave]/IDE2
Plextor 12/10/32 [master]/IDE2
Maxtor 39.9 gig 7200rpm [master]/IDE1
-EEN LINUX PARTITIE + SWAP PARTITIE (10 gig)
-3x FAT32 PARTITIE (3x10 gig)
Maxtor 15 gig 5400rpm [slave]/IDE1
-EEN NTFS PARTITIE (15 gig)
SB Live! / Realtek Netw. / Viper 770
Ik heb nu al een tijdje problemen met mij performance. Ik heb win2k. Ik gebruik het nauwelijks voor spelletjes maar wel veel voor branden en gewoon werken met files (FTP server etc).
Nou lijkt het wel alsof bij de minste geringste schijf of lees activiteit op de Grote Maxtor disk m'n hele PC gewoon vastloopt.
Met de system monitor heb ik de cpu eens gevolgt en dan zie je steeds pieken van 100% cpu tijd gebruikt tijden het kopieren van een file van A naar B op dezelfde disk(!)
Nu heb ik dus effetjes op tweakfiles een progje gehaalt om m'n HD speed eens te testen. (Performance Test V1.3) De resultaten na dit (baggerlang durende) testje geef ik hieronder.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen (zou MaxBlast gebruiken helpen?). HELLLUP
Zoals verwacht angstaanjagend slecht:
Random Seek 0.52
Sequential Read 0.15 (!)
Sequential Write 22.0