Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Verwijderd
Op zich kun je dat best doen, je kunt een mount ook beveiligen met een paswoord, dus het is wat dat betreft net zo veilig als ftp...Op donderdag 20 juni 2002 15:23 schreef theFFF het volgende:
Ik denk dat je het beste gewoon via windows file sharing zijn hardeschrijf kan aanbieden via serv-u. Dus dat hij gewoon zijn hardeschrijf open stelt voor jou en dat jij dan weer die hd aanbied via serv-u. Maar dan moeten jullie natuurlijk wel op hetzelfde netwerk zitten. (je moet natuurlijk niet rechtstreeks zijn hd aanbieden op internet.)
It sounds like it could be either bad hardware or software
anders kan je indeed gewoon aan filesharing doen.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Dat kan ook gewoon via internet hoor...Op donderdag 20 juni 2002 15:27 schreef dread het volgende:
we hebben alleen verbinding via internet, dat is het juist,
anders kan je indeed gewoon aan filesharing doen.
hij deelt een map je zeg C:\FTP
en dan jij net use x: \\<ipadres vriend>\FTP
En dan in serv u zet jij ook X: erbij.
Maar dan praat ik niet over veiligheid en snelheid etc, maar daar zijn andere oplossingen voor..
Verwijderd
Euhmm mounten doen ze dat ook niet onder linux met die hd'sOp donderdag 20 juni 2002 15:19 schreef dread het volgende:
[knip]
Ik las in een soortgelijk topic bij GoT dat je zijn schijf moest mounten?
[knip]
met de serv-u die ik heb moet ik een snelkoppeling maken, dus dan maak ik een snelkoppeling van x: \\<ipadres vriend>\FTP.Op donderdag 20 juni 2002 16:03 schreef [Airwolf] het volgende:
hij deelt een map je zeg C:\FTP
en dan jij net use x: \\<ipadres vriend>\FTP
En dan in serv u zet jij ook X: erbij.
Maar dan praat ik niet over veiligheid en snelheid etc, maar daar zijn andere oplossingen voor..
nu draaien we allebij zonealarm pro, geeft dat problemen dan?
qua veiligheid moet het dan toch ook goed zitten?
Je moet zeggen dat poort 139 doorgelaten moet worden.Op donderdag 20 juni 2002 16:10 schreef dread het volgende:
[..]
met de serv-u die ik heb moet ik een snelkoppeling maken, dus dan maak ik een snelkoppeling van x: \\<ipadres vriend>\FTP.
nu draaien we allebij zonealarm pro, geeft dat problemen dan?
qua veiligheid moet het dan toch ook goed zitten?
En aangezien dat een bekend veiligheids risico is van windows is dat dus niet veilig
We willen namelijk gewoon een netwerk van ftp servers opzetten. Elk met ons eigen ip maar met iedereen zijn schijven. lache
Ik denk dat dit allemaal met fxp etc wel mogelijk is, maar daar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee. Google ff naar fxp.Op donderdag 20 juni 2002 16:17 schreef dread het volgende:
Is er dan geen manier om dat met een beetje veiligheid te doen, met een ander proggie of zo ?
We willen namelijk gewoon een netwerk van ftp servers opzetten. Elk met ons eigen ip maar met iedereen zijn schijven. lache
Verwijderd
Verwijderd
Met ftp kun je bovendien beter resumen e.d
ehhOp donderdag 20 juni 2002 19:11 schreef martijntje het volgende:
ik zou via ftp werken (evt over een vpn). Mijn ervaring met netbios is dat het nogal een brak protocol is, zeker over trage verbindingen.
Met ftp kun je bovendien beter resumen e.d
Dat is toch zijn bedoeling
Verwijderd
Ik doelde met mijn post op de mensen die zeggen: maak een netbios share en maak deze via internet toegankelijkOp donderdag 20 juni 2002 19:18 schreef [Airwolf] het volgende:
[..]
ehh
Dat is toch zijn bedoeling
/edit
typo
Om 2 ftp servers te linken.. ik kwam eigenlijk nergens opuit.
Khad een proggie gevonden dat kon inloggen op een ftp, en dan die ftp kon mounten als een virtuele hd, maar dat werkte echt bagger/sloom. En dat proggie hing half vast als de ftp uitgezet werd..
Eik zou je eens soort virtual ftp nodig hebben die dirs van bepaalde ftps bij elkaar zet, met 1 gelinkte user database (credz etc)...en die tijdens up en downloads rechtstreekse poorten opend naar die gelinkte ftp zodat je gewoon de volledige bandbreedte kan gebruiken van de gelinkte ftp. (soort bouncer dus die niet alleen bounced maar ook user databases etc onderhoud)
Denk persoonlijk dat dat wel programmeerbaar is... maar huidige ftp servers ondersteunen dat niet zover ik weet
Als iemand enige feedback heeft over ftps linken, helpeuuhh please
die fxp opmerking was wel interessant voor andere doeleinden, ga er wel iets mee doen denk ik.
maar weet iemand nog een proggie om ftp servers te linken?
zou echt zalig zijn.
The more you know, the more you know you don't know.
de vorige reply heeft alleen betrekking op linux en aanverwanten, jammer genoeg draait serv-u bij mij op win2000 pro.
[ Voor 0% gewijzigd door dread op 09-10-2002 13:58 . Reden: reply op bruto ]
[ Voor 0% gewijzigd door bruto op 09-10-2002 13:43 . Reden: dubbel ]
The more you know, the more you know you don't know.