Extern netwerkverkeer af en toe niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Wij hebben op kantoor ongeveer 30 werkplekken in een intern netwerk zitten. We zitten allemaal op switches (2 in totaal) welke via een router toegang geven naar het Internet. Het rare is dat af en toe opeens geen connectie meer te maken is met het Internet vanaf een willekeurige werkplek. Alles doet het verder prima, behalve dus connecties maken met externe servers (zelfs pingen lukt niet meer extern). Bestaande verbindingen blijven wel gewoon open en werken prima. Wanneer ik dan een nieuw IP nummer neem doet alles het weer(Windows 2000, dus reboot is niet nodig). Als ik na een aantal minuten weer terugschakel naar het oude IP nummer doet alles het weer. Maar als ik op het IP nummer blijf zitten komt het niet vanzelf goed. Het komt steeds vaker voor en het netwerk beheer hier snapt er niks van. Herkent iemand dit probleem? Alle switches en routers zijn van Cisco.

Verwijderd

Wij hebben hier een soort gelijk probleem gehad.
Printers vielen uit het netwerk en kwamen even spontaan weer terug..

Even een firmware upgrade van die Cisco switches (1900-series) en het probleem was\is opgelost...

Succes!!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 13:17
Bedankt voor de tip, maar het lijkt niet te helpen. Het lijkt op een compatibiliteit probleem. Het is nog niet gebeurd bij 3Com kaartjes, maar wel bij Intel kaartjes. Ik laat het weten wanneer we hebben ontdekt wat het probleem / oplossing is.