Toon posts:

aopen dvd stukje af dremelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hebhie reen aopen dvd1240 maar door een nieuw moederbord past hij niet meer helemaal in de kast het achterste hoekje komt dan tegen een condensator :S of zoiets aan :)
ik dacht er nu over om stukje van de behuizing af te dremelen. maar de printplaat is ook stukje te groot. er lijken geen banen over het stukje printplaat te komen kan ik dit er gewoon ook af halen of zal ie het dan niet meer doen :D

Verwijderd

lijkt me beetje riskant, heb niet zoveel verstand van printplaten, maar weet wel dat er PCB's zijn met meerdere lagen en als er dan wel banen door die lagen gaan kan je wel eens rare effecten krijgen.
(weet dus niet zeker of het wel zo is)

>:) proberen dus ?

Verwijderd

als je zeker weet dat de boven en onderkant van het printplaatje vrij is kan je er gewoon een stukje uit knippen/dremelen. Kijk anders even met zaklampje, dus probeer door het printplaatje te schijnen, kan je het vaak goed zien. Dvd-speler verliest wel garantie hierdoor hè, maar goed die was je toch al kwijt door het dremelen/open maken.

/me tweaker laat zich niet in de weg zitten door dvd-speler

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
die banen kenne ook in het pcb zitten (meerdre lagen) denk dat je toch beter voorzichtig iets van je dvd speler moet halen :? of een andere kast halen :P

Verwijderd

Topicstarter
andere kast heb ik gheen zin in. als het niet past laten we het wel passen :)
maar er lijken geen baen over te lopen en het is een klein hoekje maar :D
heeft niemand een zelfde dvd speler en kan ff kijken of het zou kunnen? niet uitproebren ofzo maar ff denken of er een baan zou lopen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 11:55

BaRF

bijna kerst

heb je geen vrij slot er boven of eronder?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
nee het is een midi tower en er zit al een brander en een cd-rom boven en ik ga liever dremelen in me a-open dan in me plextors :D

Verwijderd

Ik denk dat je dvd speler maar 2 laags is.. dat is meestal zo. Dus als de boven en onderkant vrij zijn is het geen probleem. Probeer anders laagje voor laagje te verwijderen ofzo met stanleymesje

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik ff goe dgekeken en er zit wel een laag op de printplaat en ik zie een lijn maar weet nou niet of dat een baan is wara wat doorheen gaat of de lijn van het laagje :'(
niemand die ff kan meekijken bij zijn dvd?

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Kan je niet het condensatording eraf slopen en dan dmv een draadje aan hget mobo maken? Of gewoon ombuigen? Of aan de andere kant(achterkant) van je mobo solderen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 15:31 schreef AMDtje het volgende:
Kan je niet het condensatording eraf slopen en dan dmv een draadje aan hget mobo maken? Of gewoon ombuigen? Of aan de andere kant(achterkant) van je mobo solderen?
dat ombuigen kan ik wel ff proberen alleen aan de achterkant zit natuurlijk mijn printplaat he :D

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
neej, doe maar niet. Je weet niet hoeveel lagen die printplaat heeft, dadelijk zijn het er 3 en loopt er in de printplaat nog een baantje.
Gewoon proberen die condensator weg te halen, ff lossolderen en aan draadjes ergens anders neerhangen, is ook makkelijker voor de garantie. Kun je het in ieder geval weer orgineel maken.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:19 schreef Ralpy het volgende:
neej, doe maar niet. Je weet niet hoeveel lagen die printplaat heeft, dadelijk zijn het er 3 en loopt er in de printplaat nog een baantje.
Gewoon proberen die condensator weg te halen, ff lossolderen en aan draadjes ergens anders neerhangen, is ook makkelijker voor de garantie. Kun je het in ieder geval weer orgineel maken.
jeps is denk ook het beste, spaart ook je garantie op je dvd-spelertje.
Op donderdag 20 juni 2002 18:45 schreef Rappie het volgende:
of gewoon 1 cm er uit laten steken :) lijkt me ook niet zo'n probleem of wel ?
ja je kan ook gelijk een nieuwe kast kopen/casemodden >:)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
of gewoon 1 cm er uit laten steken :) lijkt me ook niet zo'n probleem of wel ?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:38
Laten we wel wezen: hoe groot is de kans nou helemaal dat ze een baan precies langs een hoek laten lopen...?

* ESteg denkt dat dat nou niet bepaald het toppunt van efficiëntie zou zijn...

Verwijderd

gooi die klote cd speler eruit dan :?

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
of zet je cdrom speler in een andere slot, of wissel er 2 om.

enne waarschijnlijk zit er ook geen spoortje, maar die condensator verplaatsen is veel makkelijker. Als dat je gaat dremelen aan je dvd speler. Want je moet ook zorgen dat er echt geen ijzerstof in komt enzo.
Pagina: 1