Toon posts:

probs GA-7VRXP icm Leadtek Ti4400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu het volgende nieuwe systeem:

Athlon XP 1800+
mobo Gigabyte GA7-VRXP
Leadtek Geforce 4 TI 4400
40 GB Maxtor 7200 rpm
etc

ok nu heb ik het volgende probleem:

eerst heb ik met Win XP geprobeerd dit systeem stabiel te krijgen: wil TOTAAL niet. Met welke instelling dan ook, met welke drivers dan ook (ja, nieuwste VIA 4-in-1, ja verschillende detonators geprobeerd, ja alle goede drivertjes van mobo fabrikant geprobeert, ja de BIOS getweakt tot elke mogelijke instelling en updates van deze BIOS (rev F2,F4,F6 en zelfs F7E), ja ook geprobeert alle onboard rotzooi uit te schakelen).

Daarna Win ME geprobeerd: Windows loopt relatief stabiel, maar alles wat met 3D te maken heeft niet: Constant 'freezes'. 3D Mark runt een heel enkele keer tot het eind en dan heb ik een score tussen de 9500 en 10000, maar spelletjes runnen hooguit 5 minuten. Ik heb hier bijna 2 dagen non-stop geprobeerd dit systeem stabiel te krijgen. Ook de search geprobeert en via allerlei forum's allerlei tweaks geprobeert (Core 7,5 % omhoog, AGP voltage wat omhoog, onboard rotzooi uit etc). Het ligt ook niet aan de temperatuur, want deze wordt slechts 45 graden in de kast van 35 graden.

Heeft iemand, maar dan ook iemand enig idee of ik dit systeem nog stabiel KAN krijgen, en zoniet, mag je zo'n mobo dan ook omruilen voor een duurder bord? Ik bedoel heb je daar ook enigszins 'recht' op bij de verkoper (in mijn geval salland automatisering)?

please help deze enigszins gefrustreerde jongen.....

Verwijderd

[topic=525040]

Verwijderd

hee, das toevallig. Ik heb precies hetzelfde. (en zo nog tig anderen).

quote van mezelf:

Mijn leadtek ti4400 vertoont nog wat kuren. Gisteren speelde ik 2 uur achter elkaar jediknight2 zonder problemen. Vandaag loopt ie dus om de vijf minuten vast.
te heet? te weinig stroom? We zoeken het nog wel eens uit. Mijn 3d mark 2001 score wou ik jullie echter niet onthouden.

niks overgeclockt, standaard leadtek drivertjes...

9522.

En dat in combinatie met gigabyteGA-7vrxp, 512 samsung pc 2700 geheugen en athlon xp1800+. Maar ik heb geen ruk aan die hoge score als ie in games steeds ermee nokt.

Mobo schijnt niet genoeg stroom te kunnen leveren aan de videokaart. Die geforce 4 schijnt stroom te vreten.

Verwijderd

Topicstarter
voltages kloppen wel, dat kun je met programmaatjes wel zien (ook bij dit mobo). Ik denk eerlijk gezegt dat de voeding het wel trekt, dat de 3,3 v en 5 v uitgangen > 180 Watt gebruiken gaat er bij mij moeilijk in... alleen de proc en de grafische kaart trekken wat veel stroom, maar zoveel? een proc gebruikt max zo'n 70 watt, dan zou de Leadtek Geforce 4 TI wel eruuug veel gebruiken... (ok, onboard geluidskaart e.d. gebruikt ook wat, echter dit is wel een erg klein beetje) Overigens, Ninthy, ik heb ook al in dat topic gekeken, en ik heb al zo'n 'nieuw' mobo waarop staat dat ie Geforce 4 MX (NV17, dus niet Geforce 4 TI) compatible is. oftewel: die oplossing werkt niet. Ook heb ik allerlei settings al geprobeerd. Maar nu mijn vraag: is salland enigszins 'verplicht' om mij een ander mobo te geven (evt. met bijbetaling bij duurder type), als de Leadtek het niet op dit mobo doet, want in principe moet dit bord AGP kaarten op 4x AGP enz. ondersteunen, en dat doet ie in dit geval niet...

anyone?

Verwijderd

Topicstarter
BTW: fans, HDD, DVDROM etc tappen 12 V af, die zitten dus op een apart deel van de voeding (de overige 140 Watt, want ik heb een 300 Watt voeding).