Welke kast met geintegreerde waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
ik heb in de search gekeken maar daar kwam ik niets tegen.

ik ben dus op zoek naar een betaalbare kast met waterkoeling voor de CPU erin.
en graag wil ik ook weten wat de ervaringen ermee zijn. want ik moet er wel een XP 1800+ mee koelen.

misschien dat er ook plaatjes bij kunnen?

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Betaalbaar.... en waterkoeling....

dat gaat niet samen in 1 zin. :p

Er zijn na mijn weten maar 2 kasten die standaard koeltoestanden erin hebben.

De vapochill
en de koolance kast.

Maar dit zijn niet eens echt waterkoeling geloof ik.

Het best kun je een losse kast kopen en dan een waterkoeling set.

Maar dan zit je nog gauw op de 200 euro

Verwijderd

Koolance ?
denk niet dat er veel andere merken zijn

momenteel zijn er 2 versie(waarvan 1 in 2 kleuren dacht ik)

en vapochill en prometia zijn met geïnetgreerde koeling, maar das eignelijk al geen waterkoeling meer ...

edit :
ik heb koolance duidelijk onderschat
http://koolance.com/products/
er zijn al een heleboel uitvoeringen, met en zonder venstertjes.

Verwijderd

***edit... klote doe ik quote in plaats van edit ***

Betaalbaar.... en waterkoeling....

dat gaat niet samen in 1 zin. :p

Er zijn na mijn weten maar 2 kasten die standaard koeltoestanden erin hebben.

De vapochill
en de koolance kast.

Maar dit zijn niet eens echt waterkoeling geloof ik maar eerder koelkast systemen.
De vapochill zit ver over de 600 euro.
De koolance is iets goedkoper maar ook al gauw 300.

Het best kun je een losse kast kopen en dan een waterkoeling set.

Maar dan zit je nog gauw op de 200 euro

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

OC-Shop
Koolance Hot-Sale
1 x Koolance PC2-C basic
1 x Koolance CPU-100
1 x Koolance USB cable kit
and last but not least... Arctic Aluminia for Free..!!

255,- Summer Sale...
Beetje duur, maar dat was t eerste waar ik aan dacht :+
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.com/website/pics_products/Koolance.jpg

Powered by ProBNC

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 13:01
en wat is betaalbaar? want met waterkoeling erin zou het best wel iets meer kosten dan een standaart kast

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
ik heb even gekeken bij de oc-shop.
alleen is het idd nogal duur.
dan kan ik beter een losse kit kopen en een nieuwe kast appart

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Over het algemeen is het, ongeveer dan, 50 euro voor het waterblok. 50 euro voor de radiateur (radiator?) en 50 euro voor een pomp, reservoir en nog wat grut.
Het kan best goedkoper, maar ook duurder.

Totaal een beetje grof geschat 150 euro. Als je toch van plan was voor een goede/mooie kast te gaan (100+ euro) dan kun je wellicht toch voor de Koolance gaan. Aangezien je dan niet veel duurder uit bent.

Verwijderd

mwa , koolance is alleen niet zo robuust. Zelf maken kan veel krachtiger zijn. tis alleen wel een hoop werk als je het niet goed plant.

Hier wat oude topics
[topic=471626/1/100]
[topic=461520/1/100]

Coolance is wel zo makkelijk, en is krachtig genoeg om een 1800+ aan te kunnen. lees anders wat review op internet.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn ook nog de kasten van Swiftech, maar die zijn nog duurder.....

http://www.swiftnets.com/products/FS020.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/liquid/Copy_of_fs020_transparency_final.gif

Verwijderd

hier heb ik een waterkoelings setje voor 198 euro

die bestaat uit de volgende onderdelen

- Eheim 1005 pomp
- Plexiglas waterreservoir passend op de 1005
- Maxxpert Radiator
- Klax FlatFlow-O-Matic CPU koelblok
- 120 MM Enermax fan (in combinatie met de Maxxpert radiator gebruiken)
- Twee meter Siliconenslang
- Alle bijbehorende koppelstukjes (Aluminium)

nog wat specifiecatie`s

EHEIM 1005 Pomp
4,5 Liter p/min.
Prijs: EUR 39,00

De kwalitatief hoogwaardige EHEIM waterpompen zijn nagenoeg geruisloos (echt nauwelijks te horen) en werken zowel in als uit het water. De 1005 is het meest compacte model van EHEIM maar heeft toch voldoende prestatie voor goede prestaties in een waterkoelsysteem. De prestatie van dit model bedraagt ongeveer 4,5 liter doorvoer per minuut.

Maxxxpert radiator
Prijs: EUR 54,00

Voor de Maxxxpert radiator is, door zijn geringe afmetingen (145x120x102mm), altijd wel een plaatsje vrij te maken in je PC-case. De uitstekende koelprestaties zijn ook voor de aktuele high end CPU's ruim voldoende. De aansluitingen zijn voor onze 8x1 slangen geschikt. De noodzakelijke 120mm fan kan zowel aan de voor- als achterzijde gemonteerd worden, maar wordt niet bijgeleverd

Klax FlatFlow-O-Matic
Prijs: EUR 49,00

De Klax FlatFlow waterkoeler verenigd HighEnd met LowCost en zet fantastische prestaties neer bij een gunstige prijs. Hij beschikt over een massieve 60 x 60 mm grootte bodemplaat van koper, en door de geringe hoogte van 18mm is inbouw, ook bij weinig plaats, probleemloos mogelijk.

De massieve, 7 mm dikke, koper bodemplaat is extreem vlak en maakt zo een optimaal contact mogelijk met de CPU. De kunststof behuizing is corrosievast en duurzaam. Verder zijn de aansluitingen verwisselbaar, zodat de koeler met verschillende slangaansluitingen kan worden aangesloten. Met een speciale bevestigingsklem wordt het CPU koelelement muurvast op de CPU vastgezet, op een erg eenvoudige manier. Om beschadigingen te voorkomen maakt de klem gebruik van álle 6 de lipjes rondom je CPUsocket.

EHEIM waterreservoir Plexiglas
voor EHEIM 1005 pomp
Prijs: EUR 35,00

Dit waterreservoir voor EHEIM pompen dient voor eenvoudig vullen en zelfstandig ontluchten van een waterkoelsysteen. Dit speciale waterresevoir wordt op de EHEIM pomp gezet (/gestoken) en dienen als klein waterreservoir, waaruit de pomp luchtvrij water kan onttrekken. Het reservoir is 100% dicht en daarmee geschikt voor transport.

Dit reservoir is optimaal geschikt voor EHEIM 1005 pomp (min of meer er op afgestemd) en zeer compact. Standaard is de terugloop uitgerust met een 8x1 schroefbevestiging, maar is door een meegeleverd koppelstuk ook combineerbaar met andere slangdoorsneden

dat was het wel zo`n beetje :D

Verwijderd

de site waar ik dat gevonden heb is

http://www.xxlcases.nl/

daar zijn nog ook andere leuke dingen te koop

g*dv*rd*mm*

ik moest mezelf quoten |:( |:( |:(
Pagina: 1