Toon posts:

[css] this.style.border= '1' werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tabel en als men over een TD heen gaat dan moeten er een aantal dingen veranderen:

de achtergrond kleur (this.style.background= 'black')
de font kleur (this.style.color= 'white')
de cursor (this.style.cursor= 'hand')

Weet iemand hoe ik nu een border kan maken? Ik vindt het vreemd dat je niet gewoon alle CSS elementen kan gebruiken, zoals this.style.font-weight= 'bold' (ik noem maar wat).

En is er een lijstje van items die je WEL kan gebruiken met deze methode? Tnx...

Verwijderd

Een border heeft altijd een border-style property nodig, over het algemeen zal dit solid zijn.
Verder kun je natuurlijk een border-color en border-width opgeven, en bij de laatste hoort ook een maateenheid, bijvoorbeeld 2px

In principe kun je haast alle properties die je met een stylesheet op kunt geven ook wijzigen met javascript, of eigenlijk DHTML.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:45 schreef ivy het volgende:

Weet iemand hoe ik nu een border kan maken? Ik vindt het vreemd dat je niet gewoon alle CSS elementen kan gebruiken, zoals this.style.font-weight= 'bold' (ik noem maar wat).
daar ga je dus in de fout:

font-weight != goed het moet zijn fontWeight aangezien - een betekenis heeft in Javascript:

Verder kun je gewoon alle CSS elementen aanpassen via deze manier

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
borderColor
borderStyle
fontFamily
fontWeight
color

etc etc tec

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:49

Pelle

🚴‍♂️

ivy, ik weet niet of jij wel eens zoekt, een boek leest, een manual doorbladert, of een reference inkijkt, maar het is niet de bedoeling dat je voor [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26421]elke scheet[/url] een nieuw topic opent.
Shadow3333, dank voor de goeie uitleg.

Dit topic is gesloten.