Toon posts:

Avi's niet te kopieren, wel zip bestanden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn 2 hardeschijfen allebei met NTFS partities erop. Op HD 1 staan grote avi (tegen de 2GB aan) bestanden. Als ik die ga kopieren naar HD 2 krijg ik na x aantal seconden de melding dat er te weinig systeembronnen beschikbaar zijn. Ik heb via de Taskmanager in Win2000 mijn geheugen en processor belasting tijdens dit process in de gaten gehouden maar die worden beide niet meer dan 50% gebruikt. Het gaat hier om een Dual AMD 1900 MP met 1GB DDR geheugen. Ook nog geprobeerd met Windows Commander en Dos maar ook daar gaat het niet.
Wie o wie weet raad?

Alvast bedankt ThaHeak.

Verwijderd

Ik denk dat het door de grote komt. Het zijn natuurlijk zeer grote bestanden. Kun je ze niet met winrar ofzo in 2e delen en later weet 1 van maken?

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

ik heb een x een soortegelijk probleem gehad en toen lag het aan de voeding die niet voldoende watt leverde.
misschien proberen met een 350/400 watt?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Misschien probeert win het tegelijkertijd te openen? Als je bijv. in verkenner je instellingen op thumbnails hebt staan, opent win die file eerst om er een thumb van te maken. Dat vreet soms best wel resources.

Of kan het zijn dat een programma het probeert te opene terwijl je kopieert? Lijkt me onlogisch, maar goed, we hebben het over windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die voeding had ik ook al aangedacht maar ook met zo min mogelijk schijven en andere rommel eraan blijft hij weigeren dat kan het dus ook niet zijn. Het is ook niet meteen als je begint met kopieren maar echt op een bepaald percentage lijkt wel, zo rond de 1 a 1,5 GB.

Verder heb ik binnen windows die preview bar aan de linker kant ook al uitgezet misschien handig voor images maar zeker niet wanneer je prongelijk op een grote movie klikt; dus het in gebruik zijn lijkt mij ook uitgesloten.

Tja wat moet het nou zijn he??\

Alvast bedankt allemaal voor de reacties.

Verwijderd

En als je nu kopieert via de dos-shell, gaat het dan ook fout?

Heb je beide HD's misschien op dezelfde IDE-poort staan?

Heb je de nieuwste drivers voor je mobo geinstallerd (Via 4-in-1 misschien voor Via MoBo)

Verwijderd

Probeer is die Avi-file's 1 voor 1 te kopieeren.
Dan gaat het meestal wel, het duurt wel langer en is erg omslachttig maar het lukt 9 van de 10 keer wel.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-04 21:21
Op donderdag 20 juni 2002 15:13 schreef MANOZ het volgende:
Probeer is die Avi-file's 1 voor 1 te kopieeren.
Dan gaat het meestal wel, het duurt wel langer en is erg omslachttig maar het lukt 9 van de 10 keer wel.
Of ik lees het fout, maar volgens mij zijn die avi's 2 GB per stuk.

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 23:07
Misschien heel vreemd hoor maar probeer het eens met een lokale ftp server...

Een ftp server installeren en dan met een client de zooi naar je andere schijf kopieeren...

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid ik kopieer file voor file en 1 file is ongeveer 2 GB.

Verwijderd

Probeer te zorgen dat er op de partitie waar de swap file op staat genoeg plaats is(zodat de avi er in kan) of je swap groter maken. Ik denk dat het probleem daar wel eens zou kunnen liggen, heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad. Was opgelost met een grotere swap file

Verwijderd

Op HD 1 staan grote avi (tegen de 2GB aan) bestanden.

Ik denk het wel, of staat het hier een beetje rottig?
Je kan met dit alle "kant" op.

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Waarschijnlijk heb je last van [topic=498345]. Staat ook een oplossing in (welke voor mij werkte)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op donderdag 20 juni 2002 14:44 schreef kaasie het volgende:
Ik denk dat het door de grote komt. Het zijn natuurlijk zeer grote bestanden. Kun je ze niet met winrar ofzo in 2e delen en later weet 1 van maken?
dit lijkt me niet echt logichse, denk eerder dat beide HDD op 1 IDE kabel niet goed werkt!

iRacing Profiel

Pagina: 1