Welke IDE RAID kaart en hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heej allemaal,

Hebben jullie een suggestie welke IDE RAID kaart ik moet kopen als ik een RAID systeempje wil bouwen dat aan de volgende eisen/kenmerken moet voldoen:

* SNELHEID! Ik wil een RAID0 systeem maken (striping) dat dus puur voor de snelheid is.
* Mogelijkheid tot RAID0,1 puur voor de spielerij
* Betrouwbaarheid - kaart moet gewoon goed zijn. Mag dus een merk zijn, prijs t/m 500 piek, goede driver support.
* Compatible met Win2000, in alle opzichten.

Vraag twee: verschilt het installeren van Win2000 op een RAID array veel met het installeren van Win2000 op een gewone HD? IS hier een HOWTO o.i.d. van?

TIA!

Verwijderd

promise kaarten zijn volgens mij de beste (snelste) al ontlopen ze elkaar natuurlijk niet bijster veel.

Installeren is tegenwoordig geen probleem meer drivers naar disk copieren F6 drukken bij w2k install en klaar!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Highpoint hebbe oowk wel goeie heppik gehoord,, alleen zijn bijna nergus te krijge...

I see dead pixels...

Verwijderd

'K heb zelf gisteren een Promise Fasttrak 110 geinstalleerd met 2 Maxtor's 20 gig op 7200 rpm...
Snel..... Kaart is Fl 379 bij BCE en de schijven 300 ex bij Alternate.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En wie kan er iets vertellen over de performance toename? Is die echt zo groot? Dus: hoeveel merk ik hier in de praktijk van?

Verwijderd

Sorry. ik heb geen metingen gedaan. Maar ter indicatie: M$ Word start in 2 seconden op.
Is verder een Athlon 800 met 128 MB.
De schijfperformance is gevoelsmatig smerig snel...
Pagina: 1