Hoe niveau reacties te verbeteren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Pas op, rant. Hieronder reageer ik kort op een aantal reacties op de eerste pagina van http://www.tweakers.net/nieuws/22233.
Ik wil het niet hebben over de moderaties (te jonge draad), maar gewoon over het niveau. Hoe kan je mensen zover krijgen om bepaalde dingen niet te posten? Of zit ik te zeiken, heb ik geen gevoel voor humor en vinden jullie de reacties terecht? Sommige staan al op 0 of -1, maar doordat goede berichten omlaag gemod worden, ben je gedwongen op -1 te lezen...
Score: 2 (Grappig)
Gaaf! een gouden toekomst hebben die handhelds, eerst die cdtjes, nu dat organische geheugen... misschien ook nog een teleporter er in
First post. De reactie is samen te vatten in het eerste woord; de rest voegt niets toe.
Score: 4 (Inzichtvol)
en idiaal als je batterij helemaal leeg is gezogen.. heb je toch nog een paar dagen tot zelfs weken de tijd om te verwisselen zonder dat er iets kwijt raakt
Herhaal nog maar eens wat er in het artikel staat. Dat levert je wel +4 op...
I'm afraid I can't let you do that Dave...
[..]
Score: 1 (Grappig)
mmmmhhhhh....

waar doet dit me aan denken.....

De Lift!!!
[..]
Score: 0 (Overbodig)
LoL
[..]
Ja! Een klodder snot als computer!
Is dit grappig? 1 keer wel, maar niet in iedere draad over iets organisch en dat zijn er nogal wat.
Score: 3 (Interessant)
Wat wordt precies bedoelt met organisch
Hoe kan je nou organisch geheugen maken... Nogal vaag bericht als je het mij vraagt, maar goed als het waar is, zeer veelbelovend ja.
Deze kerel is te indolent om background materiaal te zoeken.
In jouw hoofd zit redelijk wat organisch geheugen

neem ik aan
De eerste goede post.
Score: 1
Zo te zien niet
Begrijpt de ondertoon in de vorige post niet... kan gebeuren :)
Score: 1 (Overbodig)
Help: Mijn geheugen is verkouden, ff een para molletje halen. En mijn Pc een beetje liefkozen, is ie er zo weer bovenop!

LOL
[..]
... Jah, antivirus makers moeten weer naar fysieke middelen grijpen
We kunnen zelf grappen bedenken over levende computers, daar hebben we geen FP postjes voor nodig.
Score: 1 (Interessant)
Dan vraag ik me wel af hoe lang zo'n geheugenmodule mee moet gaan. Daar het een nieuwe ontwikkeling is hebben ze het natuurlijk niet kunnen testen, maar het zou niet echt fijn zijn als het na een jaar al gebreken gaat vertonen. Maargoed, het duurt nog wel ff voordat er zo'n grote verandering in geheugen komt.
Stating the obvious.
Score: 2 (Informatief)
... het lijkt me dat dit ook voor cybernetische toepassingen van belang kan zijn...
Niet onaardig. Had wat uitgebreider gemogen; weet nu niet helemaal waar hij heen wil
Score: 3 (Interessant)
Het feit dat het organisch materiaal is zal de houdbaarheid niet ten goede komen denk ik. Erg vervelend als je geheugenchips gaan schimmelen
Overbodige, onzinnige opmerking vermomd als poging tot intressant doen.
Haha, schimmel, haha.... [ohnee]
Score: 1 (Gemodereerd)
Worden CD-R/RW's niet ook grotendeels uit organisch materiaal gemaakt?
[..]
De dye (hoe dat ook heet) is organisch, een laagje op de cd, de rest niet.
[..]
Vandaar dat sommige cd's van mij groen uitslaan
Vraag om bevestiging van een idee, gevolgd door gedeeltelijke bevestiging, gevolgd door grap. Mooi.
Score: 2 (Behulpzaam)
Ik had enkele jaren terug eens een reportage gezien over eiwitgeheugens. Zou dit het dan zijn? Toen hadden ze het ook over de hoge snelheid en de grote capaciteit.
Dit geheugen heeft dus echt niks dan voordelen:
Dit is goedkoper om te produceren dus denk dan eens aan een Organic Solid State Disk van enkele honderden giga!! Mega-snel en vooral als de spanning uitvalt ben je zelfs je gegevens niet kwijt!
Voegt helemaal niets toe. 'Oh wat gaaf' verhaaltje
Hmm, een PC met één gigantische supersnelle ramdisk als HDD, voor een zacht prijsje ......
Willen we allemaal wel, volgende nuttige opmerking?
Niks als voordelen valt nog te bezien, zolang er nog geen werkent reepje getest en gestrest is is het voor mij nog een luchtkasteel.
Stating the obvious, maar dat was ook wel nodig.
Score: 2 (Interessant)
[They are up to 3 million times faster than conventional, nonvolatile memory and can be manufactured less expensively.]

3 miljoen maal sneller??? en in verhouding goedkoper dan conventionele geheugen stuff?? wedden dat mocht het zover zijn dat het in productie gaat dat de pijs dan ineens gigantisch kunstmatig omhoog word geschopt
Terechte opmerking, hoewel je hier een goede reactie over de levensloopt van producten/ontwikkelingskosten etc. achteraan kan gooien.
Hmmm krijg een beetje een creepy gevoel hier bij. Maarja het zat er aan te komen natuurlijk. Het menselijk brijn is natuurlijk de/het beste hd/ram
Ik krijg een beetje creepy gevoel van zijn gebrek aanleesvaardigheid. Voegt niets toe.
Score: 1 (Gemodereerd)
Het menselijk brijn is natuurlijk de/het beste hd/ramGelukkig heeft de rest van de wereld gewoon neuronen om informatie op te slaan Maar succes met je vlies-geheugenVergeet jij dan nooit iets ? Wahaa! Nog beter

Ben in melige bui vandaag :0
[..]
Score: 1 (Overbodig)
Volgens mij ben je vergeten hoe je brein schrijft.

-> tegenspraak.
[..]
Vergeet jij dan nooit iets ?
[..]
Ik .... wat wou ik nu weer zeggen ?
Tjah...

[..]
Score: 0 (Off-topic)
Gaaf!!! Daar heb ik vorig jaar gestudeerd. En je wilt niet weten wat voor een gave systemen ze daar hebben. Echt GIGANTISCHE GROOT!!!!
Een heel gaaf voor de tweakers onder ons!
Snapt'ie zelf niet dat niemand dit boeit zonder links of verdere informatie?
Had je daar dan geen op kunnen zetten
Wat?
het geheugen water geven
het geheugen schoonmaken
mijn geheugen is dood
mijn geheugen luistert niet
mijn geheugen heeft emotionele problemen.

maar hoeveel geheugen capaciteit bieden ze, dat is het belangrijkste, verder is dez ontwikkeling ivm de kwantum processor erg belangrijk, anders zou de proc te lang moeten wachten op het geheugen. maar of het dan nog steeds snel genoeg is weet ik niet.
Eerst een aardig grapje, daarna onzinnig gezwam. Moet zonodig de quantumcomputer erbij halen; heeft dus duidelijk geen enkel benul van quantumcomputers -> heb het er dan ook niet over

[de rest geknipt]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Das een eind :P

Ik heb +/- een half uur geleden deze draad expres wat te hoog gezet, omdat bijna de HELE draad op overbodig stond. Sindsdien zijn er een aantal bijgekomen (ik heb niemand naar de +4 getrapt).

Ik heb toen ook een request in het chatkanaal geplaatst of iemand anders de draad weer wat zou willen overwaarderen. Dat is dus nog niet gebeurd, maar zoals je al zei, de draad is jong ;)

Over het niveau: Ik heb persoonlijk niks tegen een beetje humor. Grappige reacties kunnen toch niet eens hoger dan +2 komen. Voor de rest proberen we nu al een hele tijd om de first-posterts te stoppen, met maar weinig resultaat. Het moderatiesysteem helpt zowieso al behoorlijk.

* Netman768 denkt dat we het niveau van FOK! zouden benaderen zonder een publiek moderatiesysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Ik heb niets tegen humor, maar het zijn vaak dezelfde soort grappen. Grappen die je veelal zelf al verzonnen had. Volgens mij niet eens om karma te scoren, maar gewoon omdat humor nu eenmaal een gewaardeerde eigenschap is en iedereen zichzelf op de borst wil kloppen van 'kijk eens wat een grappig opmerking ik kan verzinnen'. De helft van de postjes in draden is zowat grappig bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Ik heb niets tegen humor, maar het zijn vaak dezelfde soort grappen. Grappen die je veelal zelf al verzonnen had.
Ik heb bij de meesten toch wel zitten grinneken :P

Het draadje staat vreselijk scheef, willen de heren TMF'ers er eens overheengaan? :)
* Netman768 gaat ook nog een keertje schaven

[edit]De appelsap kwam trouwens bij deze reactie door men neusgaten weer naar buiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op donderdag 20 juni 2002 schreef Netman867 het volgende:
Grappige reacties kunnen toch niet eens hoger dan +2 komen.
Score: 3 (Grappig)
You were saying? ;) :P

Draadje done :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
You were saying? ;) :P

Draadje done :)
De optie +1 grappig verdwijnt op het moment dat een reactie op 2 staat. Dat er dan nog een of andere knuppel +1 ondergewaardeerd of gemoddereerd gaat geven kan ik ook niet helpen |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Netman867 schreef:
Ik heb bij de meesten toch wel zitten grinneken :P
Maar is dat het criterium voor een FP post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 15:23 schreef Fused het volgende:

[..]

Maar is dat het criterium voor een FP post?
ach, voor een grappige post kun je daarover discussieren, vooral omdat er weinig zo persoonsondervindelijk is als 'iets grappig vinden'.

De een vind nou eenmaal Bert Visscher leuk, de ander Herman Finkers.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 00:10
zie ook [topic=90872/1/25]

Niveau reacties omhoog iig NIET door het mega zuigende modereer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Op donderdag 20 juni 2002 16:24 schreef Gman het volgende:
zie ook [topic=90872/1/25]

Niveau reacties omhoog iig NIET door het mega zuigende modereer systeem.
1x is IMO wel genoeg, als je een normale discussie wil aangaan mag je daarvoor een draadje starten. Dit is een compleet overbodige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Aan de ene kant erger ik me ook wel eens aan mensen die open deuren intrappen of elkaar maar een beetje nablaten door steeds weer dezelfde standaardopmerkingen te maken, en daarmee veel punten scoren. Je moet echter wel beseffen dat wat voor jou misschien :z is, voor een ander erg nuttige informatie kan zijn, of in ieder geval aanleiding om ergens over na te gaan denken.

Wat ik wel af en toe doe is mensen die echt _foute_ dingen lopen te verkondigen omlaag modden, om te voorkomen dat anderen zoiets als waar aannemen. Dat is het vervelende van veel mensen met weinig 'eigen' kennis; zodra iets wordt opgeschreven is het voor hen waar. Als ze dan later zeggen "ik las dat [onzin]" dan nemen weer meer anderen het voor waar aan, etc.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:45 schreef Wouter Tinus het volgende:
Aan de ene kant erger ik me ook wel eens aan mensen die open deuren intrappen of elkaar maar een beetje nablaten door steeds weer dezelfde standaardopmerkingen te maken, en daarmee veel punten scoren. Je moet echter wel beseffen dat wat voor jou misschien :z is, voor een ander erg nuttige informatie kan zijn, of in ieder geval aanleiding om ergens over na te gaan denken.
Hoe kun je dan een reactie een waarde toekennen als die waarde niet definieerbaar is? Je kunt immers de waarde van een reactie voor iemand anders dan jijzelf niet bepalen.

En voor die persoon, die op een bepaald moment een nieuwsitem doorneemt, is het mod systeem bedoeld. Als één persoon niet voor een ander de waarde van een reactie kan bepalen, waarom zou een groep modererende tweakers dat dan wel kunnen?

Een beoordeling kan op vele manieren tot uiting komen, die is niet samen te vatten in enkele keuzemogelijkheden. Het feit dat de bezoekers vaak al twisten over die paar opties lijkt me daarvan een bewijs.

Verder ben ik het met je eens dat feitelijke onwaarheden uit de reacties gefilterd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 20 juni 2002 17:27 schreef Gringo het volgende:
waarom zou een groep modererende tweakers dat dan wel kunnen?
Daar komt democratie/middeling/grote getallen om de hoek kijken. De pracht (althans, dat zou het moeten zijn :P) van het systeem is juist dat de middeling van alle beoordelingen je uiteindelijke score bepaalt. Alleen de kracht van het systeem is ook meteen de zwakte van het systeem. Niet iedereen neemt het modden even serieus, of weet hoe het modsysteem bedoelt is.

Dat is ook een van de redenen waarom we op TMF vaak discussies hebben op de moderaties, en proberen door te denken over manieren om het modsysteem beter te maken.

[eigen mening]
Het getwist over de tags wat je noemt is onvermijdelijk, want ook al zou je er 50 tags neerzetten, toch zouden mensen blijven klagen, omdat je niet de mogelijkheid hebt om aan te duiden waarom je die mening hebt over een reaktie. Dat is een van de nadelen aan het beoordelen met maar 1 tag.
[/eigen mening]

Overigens Gman, als je in 1 draadje aangeeft dat je het modsysteem liever afgeschaft ziet, is het ook wel duidelijk hoor. Maar noch hier op TMF, noch op TFF waar het eigenlijk thuishoort, kunnen we niet veel met zulke opmerkingen, zonder een vorm van onderbouwing.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Dames en heren, ff leven in de brouwerij, de draad kan nog wel eens een molicje of 2 gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

jero: Ik wil je vriendelijk verzoeken je reacties alhier (en elder op het forum) in de geest te laten zijn van het forum alwaar je je op dat moment bevint. Ik heb niet voor niks een compleet loze reactie van jouw hand een tijdje geleden verwijderd hier in TMF. (to be more specific: in deze thread)

Either you behave, or don't come at all :)

dune2002: Inderdaad ietsjes vriendelijker mag inderdaad wel, zulke reacties als de jouwe zien we liever niet op het forum.

Ennieway: de niet topicbijdragende reacties zullen in de loop van de middag verdwijnen, dat jullie het weten :)

Edit:
Voor de mensen die deze reactie een beetje plat op hun dak komt vallen: D'r stonden wat meer reacties tussen die nou niet echt on-topic waren. Die zijn nu weg :P
Pagina: 1