Toon posts:

[MANDRAKE] Fluxbox verschijnt niet in KDM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister Mandrake 8.2 geinstalleerd op een schoon systeempje en in tegenstelling tot mijn andere PC wordt fluxbox daar niet automatisch aan mijn loginmanager (KDM) toegevoegd. Volgens de FAQ moet ik "exec /usr/local/fluxbox" toevoegen aan .xinitrc, dit heb ik gedaan (het is het goede path) maar nog steeds wordt KDE gestart, bovendien kan ik fluxbox alsnog niet zien in KDM. Met de search vond ik eenzelfde vraag over Redhar 7.3, daar werd geopperd op het via het control pannel toe te voegen. Ook dat heb ik gedaan, maar het werkt nog steeds niet......kan iemand mij verder op weg helpen?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Control center openen, System -> login center
dan tabblad sessions:
new type vul je fluxbox in, toevoegen, toepassen en vervolgens staat ie in KDM :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 14:46 schreef _JGC_ het volgende:
Control center openen, System -> login center
dan tabblad sessions:
new type vul je fluxbox in, toevoegen, toepassen en vervolgens staat ie in KDM :)
Zoals ik in het eerste bericht ook al vertelde maakte dat niks uit. Na een hoop speurwerk ben ik er nu eindelijk achtergekomen wat het is.

Het bestand /usr/share/config/kdm/kdmrc bevat een regel MANAGERS=KDE, Failsave, Default, WindowMaker. Hier moet je allereest FluxBox aan toevoegen. Let goed op hoe je het schrijft, dit is namelijk later van belang. Vervolgens sla je het bestand op en ga je de editor uit.

Nu moet je naar /ect/X11/.wmanagers gaan. Je ziet hier een aantal bestanden staan 01KDE en 05WINDOWMAKER. Het getal geeft aan hoe hoog deze Window Manager in het lijstje komt te staan. Maak een kopie van 01KDE en noem deze bv. 02FLUXBOX, bewerk dit bestand en geef als MANAGERNAME dezelfde naam op voor FluxBox zoals je deze in kdmrc heb genoemt. Wijzig de path verwijzingen naar FluxBox ipv KDE.

Nu kan je controleren of het gaat werken door chksession -x=FluxBox in te voeren. Wanneer je terugkrijgt : exec twm is het niet goed gegaan, je hoort terug te krijgen exec /usr/local/bin/fluxbox.

Hopelijk heeft iemand anders hier ook nog wat aan, het was in iedergeval een flinke klus om het uit te zoeken.