Toon posts:

Netwerkprobleem met 3com en winnt 4 server

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met een 3com 905c kaart. Hier draait winnt 4.0 op met sp6a.

Op willekeurige tijden raak ik mijn connectie naar de pc kwijt. Hij is dan niet meer te pingen of wat dan ook. Hij is dan nog wel gewoon up en kan zichzelf ook gewoon pingen. Maar ping je iets wat niet lokaal op die pc zit is het over. Het enigste wat ik dan kan doen is rebooten want ik zie geen andere manier om m'n netwerkconnectie weer "up" tekrijgen.

Ik gebruik de drivers van 3com (ethercd 5.1 en 5.3). Ik hou dan het probleem. Ik heb die server ook al opnieuw geinstalleerd vanaf 0. Een andere netwerkkaart mocht ook niet baten. Verder heb ik totaal geen probs met deze pc. Wie weet waar het aan ligt en wat ik er aan kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Heb je wel een link achter op je kaart?
Zijn de kabels wel goed, hetzelfde geld voor de (eventuele) hub.

Verschijnt er een error in je eventviewer? Zijn alle services gestart?

Dit zijn de eerste dingen die je zou moeten controleren (wellicht heb je het al gedaan..)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk heb ik dat allemaal gedaan.

Zoals ik ook al vertelde heb ik gewoon een verbinding met die pc alleen op een gegegeven moment is dat over. In de eventvwr is ook geen enkele melding.. Opnieuw opstarten en ik kan die pc weer pingen of wat dan ook.. Ik zoek gewoon een oplossing om snel weer de nic up te krijgen alleen nergens is te vinden wat er gebeurt is....

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Mot je ff sp6 er opnieuw overheen gooien.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Koop Novell.

Heb je al een ander slot geprobeerd???

Verwijderd

Topicstarter
heb sp4, sp6 en sp6a geprobeerd. Beide geen effect.

Het gebeurt niet iedere dag en vaak als ik een hoop data aan het pompenben.

Een ander slot mocht ook niet baten en tevens een andere kaart niet.

Patching hangt aan een nieuwe 3com switch en een andere poort werkt ook niet want het werkt en klapt er uit en rebooten en het werkt weer. Link lampje blijft ook gewoon branden....

Heluuuppp

Verwijderd

Topicstarter
Heb ander geheugen geprobeerd en hou nog steeds het zelfde probleem...

Verwijderd

hm, lijkt op probleem dat ik heb met 3com 3c900b en realtek 8029 NIC. Na verloop van tijd kan ik niks meer. Als Realtek is uitgeschakeld in hardware config, werkt het. Draai op 98se.

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij dit probleem onder win98 se of ook onder winnt 4?

Ik onder nt 4 en na verloop van tijd kan ik niks meer..

Wat kan ik daar aan doen behalve rebooten?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
soms collisions ?
kabeltje goed ?
Kaart niet kapot ?
Fabrieks settings ?

Verwijderd

Ik heb dat onder Win98SE. Heb geen idee waar het door komt. Een tijdje geleden had ik namelijk geen enkel probleem met twee netwerk kaarten. ondanks mijn computerdagboek waar ik alle wijzigingen in opschreef, weet ik niet meer wat ik gedaan heb waardoor het optreedt.

Verwijderd

Heb je misschien een compaq-server ofzo ? Daar heb ik ook wel eens gelijkaardige onprettige reacties met NT mogen meemaken. Of een ander soort serverbord dat IRQ-bridge-achtige toestanden gebruikt om je nicje effe leuk IRQ-48 toe te kennen of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, totaal geen collisions, heb ook al een nieuwe kabel gebruikt helpt ook niet, een nieuwe kaart gekocht en deze geprobeerd kapt er ook op een willekeurig moment mee.

Gaat om een dual gigabyte hx bord met 2x intel P200 (geen mmx) en 4x 32 mb edo ram....

prob. kort gezegt kan gewoon op een willekeurig tijd niet iedere dag maar wel vaak die server niet meer pingen en de server alle clients niet meer....

Verwijderd

Wat voor Hub gebruik je (of switch?).
Ik heb ongeveer dezelfde config en heb nergens last van (heb een 3com 8 poorts hub!) + precies dezelfde netwerkkaart!

Wat je ook kunt proberen is om de 3com kaart op 10 of 100 (dus niet auto) te zetten!

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 3com switch. Heb ook geprobeerd met een hub maar dat lijkt mij er niet mee te maken te hebben. Heb ook al half en full duplex en 10 of 100 geprobeerd. Er zitten 2 netwerkkaarten in. 1 3com 3c905c en er zit voor mijn kabel verbinding een 3com isa kaart in. Zonder deze kaart ook het probleem dat de server op den duur gewoon niet meer te benaderen is en hij gereboot moet worden. Waar zit dat in en wat kan ik er aan doen?

Verwijderd

Hoeveel geheugen zit er in de NT-server?

Specs pleaze!

Wat je ook kunt proberen is:

Start op de server de Taskmanager en pomp data van de client naar de server en kijk of je iets vreemds kan zien!

Verwijderd

Topicstarter
Zie 3 post ervoor 4x32 mb edo ram die ik al vervangen heb met nieuwe.

Ik heb ook al eens de eventviewer bekeken en task manager en perf. monitor laten lopen en helemaal niks vreemd.

NT Server draait ook gewoon door alleen ik kan niks wat via die netwerkkabel te bereiken is niet meer bereiken en andersom.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23
Hi
ter info, oplossing heb ik niet:

Wij hebben hier een thuis servertje draaien met 98se en die heeft met ELKE netwerkkaart een "probleem". Het verhaal van dat pingen komt hier ook voor.
Bij ons bleek dat het moederbord na een x hoeveelheid dataverkeer er voor zorgt dat windows vast loopt.
Een tijdje voor het vastlopen geeft hij problemen met pingen.(zelfde situatie als jij)
Het moederbord zit er nog steeds in, al zorgen we er nu zelf voor dat we eens in de x tijd de server maar restarten zodat hij niet aan die kennelijke datagrens komt.
Is ook een P200 zonder MMX, merk van moederbord ken ik niet. Geen zin om die kast open te halen) :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

hee Rednar,

Ik heb thuis een compaq XL5133 met 48Mb staan als BDC(NT4) staan. Twee Nic's 1 keer AMD onboard en 1 keer 3c905b 10/100.

Je raad het al, precies het zelfde gedonder. je server is up geen events, alles lijkt goed te gaan en dan opeens..... niet meer te bereiken.

Alles geprobeert, andere kabels, andere nic, 1 nic, ander slot, en nog veelmeer

TOTDAT het zelfde probleem zich voordeed op m'n werkplek...

En de oplossing was daar, check je bios op de mogelijke energiebeheer functies.....

DAT was dus bij bij het probleem. Na wijziging van die settings, geen enkel probleem meer gehad. (althans niet hiermee)

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Inderdaad, Powersaving SUCKS! ik heb al bij talloze PC's¬ebooks de saving opties uitgezet omdat mensen klachten hadden als bovengenoemde :-(((
Ook komt het voor dat applicaties niet goed terug worden gelezen waardoor je na ff weggeweest te zijn getracteerd wordt op DR Watson® of Micro$oft Stack Dump®
Verder kan je ook nog ff kijken of je nic geen IRQ moet sharen met een andere kaart, nic's vinden dat over het algemeen niet prettig :)
Heb je al gezocht naar bios updates :?

¬ issuh "& not" zonder spatie ;) Leuk wat scripts soms interpreteren hahahaa.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ben blij dat ik niet de enige ben en andere mijn probleem herkennen. Ik heb de laatste bios voor mijn moederbord en de nic's hebben irq 9 en 10. Ander slot heeft dezelfde probs. Powersaving settings staan allemaal uit maar dan ook echt alles....

Maar ik ga vanavond toch voor de zekerheid nog ff kijken naar de power savings en irq setting/sharings....

Verwijderd

door de thread lopen nu twee zaken door elkaar:
1. een pc met 1 NIC doet het niet meer na verloop van tijd.
2. een pc met 2 NICs doet het niet meer na verloop van tijd.

Ik heb probleem 2. Ik kan me niet voorstellen dat dat iets met powersavings te maken heeft, dan zou ik het ook moeten krijgen als ik de 2de NIC uitzet in hardware profile.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Inderdaad, Powersaving SUCS! ik heb al bij talloze PC's&notebooks de saving opties uitgezet omdat mensen klachten hadden als bovengenoemde :-(((
Ook komt het voor dat applicaties niet goed terug worden gelezen waardoor je na ff weggeweest te zijn getracteerd wordt op DR Watson® of Micro$oft Stack Dump®
Verder kan je ook nog ff kijken of je nic gee IRQ moet sharen met een andere kaart, nic's vinden dat over het algemeen niet prettig :)
Heb je al gezocht naar bios updates :?

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Topicstarter
Om het kort te houden.. Het gaat om 1 pc met 1 netwerkkaart (3com 3c905) waar ik het probleem mee heb. Ik heb af en toe in de pc ook een 2e kaart zitten en die draait wel gewoon door als de 3com niet meer te benaderen is...

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Zie hier de oplossing!!! :)

Sp6a (en ook sp5 en sp6) overschrijven de driver van je 3com kaart met een dodgy driver ( Is bij microsoft gekend probleem, word opgelost in sp7!) Oplossing: kaart verwijderen (uit system properties natuurlijk)...rebooten...sp6a runnen...reboot...kaart herinstalleren.

No Tnx

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

ej beauco, als dit werkt ben je ieders held! :) ook nog bedankt voor die exchange (bijna)oplossing (zie mijn draadje)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
beauco: thanks voor je oplossing. Ik heb hem zojuist geprobeerd ivm dat het weer raak was.

Me 3com uit adapters verwijderd, gereboot, sp6a installed, reboot, 3com installed, reboot en nu wachten...

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Dit had ik met een crosscable verbinding tussen 2 PC's met 905b-tx

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Volgens mij gaat beauco zijn oplossing niet werken. Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem als rednar. WindowsNT Server 4.0 - Sp6a - 128 MB - MGA Millenium II (of Virge 3D) - AHA2940Pro op een AP5T bordje met een P100 CPU.

Diverse herinstallaties geprobeerd, kaarten verwijderd (ook fysiek een keer), maar constant troubles. Natuurlijk nieuwe en andere drivers getest, maar constant disconnects (aan de serverkant). Dit heeft GVD al geleid tot het corrupt raken van een aantal van mijn favoriete Friends afleveringen :(

Uiteindelijk een andere NIC gepakt (Intel 82559) en no problems meer. BTW ook met een Realtek 8139 werkt het grandioos.

edit:

Ik zie nu pas dat ik een hele oude topic naar boven heb gehaald. Mijn excuses daarvoor. Daarentegen is het volgens mij NU een probleem en is het SP waar beauco naar verwees nooit gerealeased ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1