Toon posts:

Live Drive Platinum / Hoe Tulp ingang gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Heb ff een vraagje. Ik heb van mijn pa een Live + Livedrive uit zijn systeempje gekregen. Hij heeft hem verder niet volledig gebruikt en kon mijn vraag ook niet beantwoorden. Op de voorkant van de Livedrive zit een Tulp-Ingang (rood/wit). Deze ingang wil ik graag gebruiken om externe apparaten (md / draaitafel)op aan te sluiten ipv de standaard line-in achter op de geluidskaart.

Dit zou volgens mij gewoon moeten kunnen maar heb al tevergeefs vele malen geprobeert rechtstreeks vanaf deze poort op te nemen. Ik heb voor zover mogelijk onder mijn audioproperties alle mogelijke poorten opengezet maar nergens geeft hij het signaal door.

Zijn er mensen die wel met succes van deze drive gebruik maken en mij kunnen vertellen wat ik wel / niet moet doen om het goed te laten werken. Met de kaart is overgens niets mis, hij werkt perfect en heeft de laatste drivers. Het besturingssysteem is win2k met sp2. De kaart zit op een MSI mobotje met een amd processor.

Verwijderd

Google groups geeft een volgende reactie:
"Assuming that your source will be a standard line-level analogue out from your mixer, my advice would be to use the pair of red&white phono inputs on the front of the LiveDrive, the ones labelled as 'AUX IN 2'. You may have to check a box under the 'advanced' dialog within the play control mixer to 'Enable Auxiliary 2', in order to select between using the phonos or the spdif for this channel.

Once you've set that up, I'd suggest using something like Cool Edit Pro, or Soundforge, as software for doing the actual
recording."

Dit bevestigt mijn ervaring met de Livedrive, zorg er voor dat je nieuwste drivers hebt en gebruik maakt van AudioHQ (en bijbehorende mixer).

/edit/
Net even bij de volume-eigenschappen (standaard windows) Auxiliary 2 toegevoegd (Eigenschappen, aanvinken), dan zie je "Geavanceerd" staan, als je die opent dan kan je de Aux 2 activeren. Zowel de SPDIF2 als de analoge In 2 zouden dan moeten werken.
/edit/