[XMMS/mp3]Problemen

Pagina: 1
Acties:

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Nadat ik mijn computer weer aan had gezet, deed XMMS opeens vreemd. Het start wel op, laad wel mp3-tjes, maar bevriest helemaal als je op Play drukt.
Een andere output-plugin nemen werkt niet..
De rechten op /dev/dsp zijn goed ingesteld..

Hij deed het wel opeens weer toen ik de ~/.xmms dir had verwijderd, maar dat werkt nu ook niet meer :(

En ik heb echt niks aan het systeem veranderd ofzo!!

Onder KDE werken al die stomme opstartgeluidjes enzo wel gewoon :(

Ik gebruik trouwens Debian 3 met zelf gedownede en compilede 2.4.18 kernel (dus niet ge-apt-get).

• MadCow*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

MadCow*

<= icon space for rent

beetje weinig gegevens ..

als je xmms eens van uit console opstart wat voor errors krijg je dan?

Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.

• Dirk J
Op donderdag 20 juni 2002 13:43 schreef MadCow88 het volgende:
beetje weinig gegevens ..

als je xmms eens van uit console opstart wat voor errors krijg je dan?
Geen :?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb dit ook gehad, maar bij mij hielp een andere output plugin wel... ik zou ut dus niet weten :'(

Tja

Verwijderd

En als je 'gewoon' mpg123 in console gebruikt om een mp3 af te spelen, krijg je dan foutmeldingen?

• Dirk J
Ik snap er echt geen hol van... Net weer ff KDE opgestart om te kijken of die KDE geluidjes het allemaal deden.. Die deden het dus, en XMMS weer niet...
Start ik daarna weer Gnome op, doet XMMS het weer in 1 keer... vaaaaaaaaaaag hoor :?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je esd wel aan staan ??

• Wilke
  • Laatst online: 09:00
esd? onder KDE is het waarschijnlijk eerder artsd.

Je zegt al dat de geluidjes in KDE het wel doen. Dat betekent dat hoogstwaarschijnlijk artsd draait, en dat die de geluidskaart gelockt heeft.

Dat geeft niks, je moet gewoon even de XMMS artsd plugin installeren. Bij mij werkte het daarna perfect! Je kunt dan zelfs meerdere geluidjes tegelijk afspelen, net als met DirectSound onder windows (ik heb zo'n super-oude geluidskaart die dat zelf nog niet ondersteunt).

• Dirk J
Normaal gebruik ik dus Gnome, en ja ik heb de ESD plugin aan staan en daar werkt ie nu mee...

Wel vreemd dat mijn Mozilla e-mail instellingen (en mailtjes :() ook kwijt raken.. Samen met het niet werken van XMMS :?
Pagina: 1