Omdat dat in zowat elke cm guide wordt aangeraden heb ik een tijdje geleden een dremel aangeschaft om een logo uit mijn kast te zagen.
Nu had ik echter zin om een ouwe 486 bak eens flink te modden
, maar geen zin om er weer een week ofzow over te doen (dit is dus overdrijving, ga nu niet allemaal posten dat je het sneller kan
).
Dus ik denk "laat ik es gek doen" ik koop een ijzerzaagje voor me decoupeerzaag en ga aan de slag. En tot mijn verbazing gaat het 1000 x makkelijker en sneller dan dremelen!
Dit heb ik zojuist in iets meer dan een uurtje uitgezaagd:

(hij moet natuurlijk nog afgewerkt worden
)
Terwijl ik hier eerst echt dagen mee bezig ben geweest met een dremel(+- 8 uur)

Deze decoupeerzaag heb ik gebruikt:

Met deze zaagjes:

Ik wil niet zeggen dat je die dremel gelijk in de prullenbak moet pleuren, hij blijft handig voor de details. Maar voor het grote werk zou ik zeggen: decoupeerzaag roeleert!
Nog wat tips: Zorg voor oorbescherming, want het maakt echt een t*ringherrie
En als je het binnen doet, kan je het ijzervijlsel makkelijk op ruimen door een schroevedraaier te magnetiseren (met een magneet er langs wrijven) em daarna langs dat ijzervijlsel te halen en em daarna boven de prullenbak te houden en er een klap met een hamer op te geven.
alles valt eraf!
Nu had ik echter zin om een ouwe 486 bak eens flink te modden
Dus ik denk "laat ik es gek doen" ik koop een ijzerzaagje voor me decoupeerzaag en ga aan de slag. En tot mijn verbazing gaat het 1000 x makkelijker en sneller dan dremelen!
Dit heb ik zojuist in iets meer dan een uurtje uitgezaagd:

(hij moet natuurlijk nog afgewerkt worden
Terwijl ik hier eerst echt dagen mee bezig ben geweest met een dremel(+- 8 uur)

Deze decoupeerzaag heb ik gebruikt:

Met deze zaagjes:

Ik wil niet zeggen dat je die dremel gelijk in de prullenbak moet pleuren, hij blijft handig voor de details. Maar voor het grote werk zou ik zeggen: decoupeerzaag roeleert!
Nog wat tips: Zorg voor oorbescherming, want het maakt echt een t*ringherrie
En als je het binnen doet, kan je het ijzervijlsel makkelijk op ruimen door een schroevedraaier te magnetiseren (met een magneet er langs wrijven) em daarna langs dat ijzervijlsel te halen en em daarna boven de prullenbak te houden en er een klap met een hamer op te geven.