[cm] Dremel voor logo's zuigt -> decoupeerzaag

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 07:57
Omdat dat in zowat elke cm guide wordt aangeraden heb ik een tijdje geleden een dremel aangeschaft om een logo uit mijn kast te zagen.
Nu had ik echter zin om een ouwe 486 bak eens flink te modden :) , maar geen zin om er weer een week ofzow over te doen (dit is dus overdrijving, ga nu niet allemaal posten dat je het sneller kan :D ).
Dus ik denk "laat ik es gek doen" ik koop een ijzerzaagje voor me decoupeerzaag en ga aan de slag. En tot mijn verbazing gaat het 1000 x makkelijker en sneller dan dremelen!

Dit heb ik zojuist in iets meer dan een uurtje uitgezaagd:
Afbeeldingslocatie: http://www.epskamp.tmfweb.nl/d1.jpg
(hij moet natuurlijk nog afgewerkt worden :7 )

Terwijl ik hier eerst echt dagen mee bezig ben geweest met een dremel(+- 8 uur)
Afbeeldingslocatie: http://www.epskamp.tmfweb.nl/d2.jpg

Deze decoupeerzaag heb ik gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.epskamp.tmfweb.nl/d3.jpg

Met deze zaagjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.epskamp.tmfweb.nl/d4.jpg

Ik wil niet zeggen dat je die dremel gelijk in de prullenbak moet pleuren, hij blijft handig voor de details. Maar voor het grote werk zou ik zeggen: decoupeerzaag roeleert! B-)

Nog wat tips: Zorg voor oorbescherming, want het maakt echt een t*ringherrie :P

En als je het binnen doet, kan je het ijzervijlsel makkelijk op ruimen door een schroevedraaier te magnetiseren (met een magneet er langs wrijven) em daarna langs dat ijzervijlsel te halen en em daarna boven de prullenbak te houden en er een klap met een hamer op te geven. :o alles valt eraf! :)

Verwijderd

ik hou het denk ik maar bij mijn dremel.
maar decoperen kan natuurlijk ook.

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Beetje overdreven om te zeggen dat decoupeerzaag veel sneller is, logo's zijn ook beetje verschillend kwa moeilijkheidsgraad. Ik denk dat je dremel-logo niet was gelukt met de decoupeerzaag, dan was mooi al je ijzer verbogen of afgebroken. :Z

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

8 uur met de dremel?? Dat is wel erg lang hoor.

Ik houd het lekker bij de dremel. Daar kan je toch wat precieser mee werken. Verder is de decoupeerzaag prima natuurlijk, maar dat het bij jou zolang duurt met een dremel, dat ligt toch aan jezelf :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Splash
het was een dikke kast ;) maar die randen zijn toch echt een stuk mooier met een decoup, omdat je daarmee in 1 x door het metaal gaat. Bovendien heb ik nog niet veel logo's gezien die niet voor het grootste gedeelte met een decoup. gedaan hadden kunnen worden, dat biohazard logo was er ZEKER wel mee gelukt.

[edit] je moet natuurlijk wel een beetje fatsoenlijke ondersteuning van de zwakke plekken regelen, anders gaat het wel buigen, afbreken, enz.

• NIK0
  • Laatst online: 21-07 13:06
Kewl zeg die rode "gloed" op die zwarte kast...wat is dat?neolight, plexi of crepe-papier???

Hoor het wel van je...

Nostradamus99

Member of the Ukraine IT Army

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

helemaal mee eens, mijn logo van mijn kast heb ik ook met een decoupeerzaag met een heel fijn metaal-zaagje gedaan.
Afwerking heg ik overigens wel met een dremel gedaan, want een decoupeerzaag is vrij grof

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:18

killercow

eth0

Op donderdag 20 juni 2002 13:42 schreef nostradamus99 het volgende:
Kewl zeg die rode "gloed" op die zwarte kast...wat is dat?neolight, plexi of crepe-papier???

Hoor het wel van je...

Nostradamus99
jah wat is doe gloed, want zo te zien is het geen licht van een ccfl oid.

pssst je hoeft je naar niet onder je post te zetten, daar hebben ze namenlijk een plekje voor bedacht aan de zijkant van je post

openkat.nl al gezien?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan nieteens met een dremel een rondje maken :D

• Splash
Op donderdag 20 juni 2002 13:42 schreef nostradamus99 het volgende:

Hoor het wel van je...

Nostradamus99
Die gloed is plexiglas wat ik rood heb "geverfd" met een bezinestift :Y)
Er zitten nog lampjes achter, maar die staan op die foto niet aan. Ik heb die foto echter gemaakt met flits, vandaar die gloed.

[edit] mischien post ik nog wel is een topic waarin ik die casemod presenteer... deze foto is nogal slecht, ff snel gemaakt. LOL @ die vingerafdrukken :D

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:20
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~volder/DSC00997.JPG
Die bijna starwars logo's weten wat.

Om het ontopic te houden deze is ook met een decoupeerzaag in ongeveer 10 minuten uitgezaagd.

Heb daarna alleen nog wel met een dremel de scherpe randjes weggeslepen.

• StephaN900
  • Niet online
[veryontopic] waar kan ik plaatjes uploaden ???[/veryontopic]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ben het niet eens met je topic, lijkt me meer dan logisch om grote vlakken met een decoupeerzaag te doen en details met dremel. :)

ma goed, resultaat is leuk geworden :)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

ben het helemaal met je eens, ik heb mijn logo ook in een uurtje gedaan met een decoupeerzaag, en ik had maar 1 zaagje nodig, dus het bespaard ook nog eens geld :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• CV_SmileY
  • Laatst online: 15:43

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

wat ik trouwens bij die eerst foto zie : beschadiging aan de verf. Dit komt door de 'voet' van de decoupeerzaag. Daar had ik ook last van bij mijn case, maarja die krijgt een ander kleurtje.
Dus als je hem niet wil overspuiten : plak de rest van je kast af oid

• Splash
Op donderdag 20 juni 2002 13:53 schreef volder het volgende:
[afbeelding]
Die bijna starwars logo's weten wat.

Om het ontopic te houden deze is ook met een decoupeerzaag in ongeveer 10 minuten uitgezaagd.

Heb daarna alleen nog wel met een dremel de scherpe randjes weggeslepen.
Et is idd een starwars logo :) ik heb em alleen op z'n kant gezet. Die scherpe randen ga ik ook weghalen met m'n dremel, daar is die wel zeer handig voor.
Op donderdag 20 juni 2002 13:56 schreef CV_SmileY het volgende:
wat ik trouwens bij die eerst foto zie : beschadiging aan de verf. Dit komt door de 'voet' van de decoupeerzaag. Daar had ik ook last van bij mijn case, maarja die krijgt een ander kleurtje.
Dat zag ik ook net, het is de eerste keer dat ik een decoup gebruik. Maar ik was idd tog al van plan om em over te spuite, dus et maakt niet uit. :)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

Op donderdag 20 juni 2002 13:56 schreef CV_SmileY het volgende:
ja, je moet ook aan de binnenkant zagen.. maarja, dat gaat bij deze kast lastig ;)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• hellfire_ultd
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Op donderdag 20 juni 2002 13:57 schreef Falcon het volgende:

[..]

ja, je moet ook aan de binnenkant zagen.. maarja, dat gaat bij deze kast lastig ;)
Als dat gaat. Als je aan de binnenkant allemaal randjes en hobbeltjes hebt zitten, dat zit dat behoorlijk in de weg bij het zagen. En als je toch nog moet afwerken (verven?), dan kan het best, kwestie van goed gladschuren.

Zo zie je maar: de meningen over dremel vs. decoupeer zijn verdeeld. Ik heb zelf geen dremel, maar zagen met een decoup gaat steeds beter met een beetje ervaring.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

PoweRoy

funky!

hoeveel zaagjes verslindt je met zo'n decoupeer zaag
dremel is een zaag verslinder :(

[This space is for rent]

• hellfire_ultd

hellfire_ultd

Effe checke!

Op donderdag 20 juni 2002 14:00 schreef PoweRoy het volgende:
Valt mee, zo'n zaagjes gaan best lang mee, zeker in vergelijking met 409 schijfjes voor de dremel.

• Splash
Op donderdag 20 juni 2002 14:00 schreef PoweRoy het volgende:
Deze heb ik met 1 zaagje gedaan, en hij is nog laaaaaaang niet "op" :) Ik voel nauwelijks of ie botter is geworden. Die 2 zaagjes kosten iets van E 3,70.

Verwijderd

Ik heb gewoon mn hele buitenkant van Wit plexiglas gemaakt.. :P Hoef je ook niet te zagen..

Ik heb wel stukken uit mn kast gezaagt, van binnen.. om de airflow van mn 9 Fans beter te hebben..

En blauwe neonlampen.. erg :9~

Verwijderd

Hmm, niet zo mooi geverfd vind ik :)
Verder moet je maar zelf weten of je decoupeerzaagt of dremelt
tis maar wat voor logo je moet hebben

Verwijderd

Ik heb voor mijn case mod ook een decopeerzaag gebruikt.. maar nog wel een dremel om het netjes af te werken :) daarin roelt de dremel.. ghehe ook moest ik de hoekes mooi afronden.. daar heb ik gewoon een ronde staalpons voor gebruikt.. perfect rond :D

Verwijderd

Ik ben van plan om in mijn ouden kast te gaan zagen als ik een nieuwe case heb.
De oude is echt knudde werk.
Ik maak wel ff een pic ervan.
Afbeeldingslocatie: http://www.yoursighost.com/members/SchutFranker/sig1.jpg
(webcam image, belicht met mag-lite)
Verotte kast nietwaar.

• hellfire_ultd

hellfire_ultd

Effe checke!

Op donderdag 20 juni 2002 17:09 schreef MiniTech het volgende:
[afbeelding]
Verotte kast nietwaar.
belicht met een mag-lite. c00l...

verrotte kast? um. het ontwerp wel ja (nofi), maar de uitvoering ziet er wel redelijk uit (denk ik)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 17:09 schreef MiniTech het volgende:
[afbeelding]
Verotte kast nietwaar.
nogal :P

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
ik was ook verbaasd over de mogelijkheden van een decoupeerzaag eigenlijk. Een Dremel is min of meer onmisbaar, maar een decoupeerzaag zeker ook. Een Dremel is nuttig voor het bijwerken van kleine details, maar dingen als logos uit gaan slijpen is gewoonweg zonde van je tijd en de slijpschijfjes (en daardoor dus je geld).

Maarja, dat blijft natuurlijk mijn persoonlijke mening...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Verwijderd

Kweetni , ik kan echt niet Decoupeerzagen , ik zie gewoon niet waar ik naartoe ga en het ding gaat altijd te hevig en te hard . Ik vindt een Dremel handiger , maar voor m'n window zal ik ook nog maar eens voor de 1e keer gaan vijlen .

Verwijderd

http://www.epskamp.tmfweb.nl/d2.jpg
Lijkt wel verdacht veel op mijn logo die uit mn kast heb staan dremelen, wat ook wel een paar uurtjes heeft geduurd ja. Ik moet alleen nog een CCFL erachter zetten en dan issie wel klaar (4 now).

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 23:42 schreef MarK_vB het volgende:
ik was ook verbaasd over de mogelijkheden van een decoupeerzaag eigenlijk. Een Dremel is min of meer onmisbaar..................
beste ijzer vijl wil toch ook wel? :)

• arjants
  • Niet online
Heb zelf 2 8cm gaten in mijn case gemaakt, de eerste met dremel en de tweede met de decoupeerzaag. Dremel duurt lang maar geeft goed resultaat, decoupeerzaag gaat sneller, maar de ronding moet niet kleiner worden, anders gaat het echt niet meer. Voor lange stukke (like window) is een decoupeerzaag volgens mij dus beter geschikt...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 03-08 15:07
Ik gebruik ook altijd een decoupeerzaag, ik kan mij voorstellen dat mensen voor kleine priegelkarweitjes en eventueel bijwerken een dremel pakken, maar dingen als blowholes, windows e.d. gaat veel beter mbv een decoupeerzaag.
Werkt helemaal lekker met zwaardere stalen cases (ik heb met een decoupeerzaag zelfs een blowhole gemaakt in een 1 mm hardstalen kast (nee, geen blik) ging prima, hoewel zelfds de decoupeerzaag er zelfs moeite mee had. Met een dremel was ik er nooit doorheen gekomen).
Prima ding zo'n decoupeerzaag :)

• Perphide
  • Laatst online: 21-04-2024
die case die je met decoupeerzaag hebt gedaan is zon 1 grote kap... hoe heb je die vastgezet om te kunnen zagen, zo'n case heb ik nml ook nog staan en dat is heel wat lastiger als met een los deurtje.

Verwijderd

Hehe, ik weet wel ZEKER dat dit je niet wat gelukt met de decoupeerzaag :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ezomer/casemod/logo.JPG

• Splash
Op donderdag 20 juni 2002 23:49 schreef BananeKoning het volgende:
http://www.epskamp.tmfweb.nl/d2.jpg
Lijkt wel verdacht veel op mijn logo die uit mn kast heb staan dremelen, wat ook wel een paar uurtjes heeft geduurd ja. Ik moet alleen nog een CCFL erachter zetten en dan issie wel klaar (4 now).
Het ook niet echt een orgineel logo ofsow... ;)
Op vrijdag 21 juni 2002 00:27 schreef SilentSniper het volgende:
die case die je met decoupeerzaag hebt gedaan is zon 1 grote kap... hoe heb je die vastgezet om te kunnen zagen, zo'n case heb ik nml ook nog staan en dat is heel wat lastiger als met een los deurtje.
Een stapeltje boeken eronder >:) Werkte best, je moet ze alleen af en toe ff verschuive zodat de zwakke plekken ondersteund worden.
Op vrijdag 21 juni 2002 01:46 schreef ThaQuick het volgende:
Hoezo niet :? ziet er niet echt moeilijk uit. Of ist heel klein?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 18:01

Whuzz

Dodgeball!

Een dremel is ook nooit bedoeld voor grote metaalbewerkingen, maar voor klein detailwerk waar ander gereedschap te grof of lomp voor is. Dus grote stukken doe je met (bijvoorbeeld) een decoupeerzaag en de afwerking en kleine hoekjes, scherpe bochten enz met je dremel. Waarom zou het óf, óf moeten zijn? Je kunt ze toch gewoon combineren... :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:45
Soms zijn dremels handiger, dan weer decoupeerzagen lijkt mij.
De moeilijkheid van het logo bepaald dat.

Verwijderd

Binnenkort komt er denk ik nog een line met letters eronder. Gewoon BIOHAZARD zoals dat op de eerste cd van Biohazard staat of zoals je kan zien op urban discipline.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 20:45

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

probeer dit maar eens met een decoupeerzaag ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.darkbolt.com/gallery/case4.jpg

Nee, hijs [helaas] niet van mij.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

omg die is echt verschrikkelijk :9~ :9~ :9~ :9~

maareh, mijn window heb ik ook met decoupeer gedaan: mn Makitaatje, gaat als warm mes door de boter, door mn 1 mm dik stalen platen vd Aopen HQ08 B-)

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 21 juni 2002 01:46 schreef ThaQuick het volgende:

Het *KAN* wel, als je een klein zaagje en een goeie decoupeerzaag hebt.
Op Campzone heeft zon gast ook met een decoupeerzaag het UT logo uitgezaagd. Issie wel ruim 3 uur bezig geweest :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 21 juni 2002 16:07 schreef -=!ME!=- het volgende:

[afbeelding]

Da's met een dremel ook nog lastig hoor...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Markao2000
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Heb helaas geen decouperzaag, maar laten we de ouderweste ijzervijl niet vergeten zeg.

Met een dremel krijg ik nooit mooie ronde bochten, als je daarna met een vijl aan de gang gaat wordt het heel netjes en tevens mooi glad. Dus geen scherpe dremelrandjes meer.
Kan natuurlijk ook aan mijn wantalent voor het omgaan met een dremel zijn hoor. :)

Ik denk dat de driehoeksverhouding dremel, decoupeerzaag en vijl als geheel tot erg mooie resultaten kan komen.
Voor mij staat echter de vijl op nummer 1.

Oerbrood!

Verwijderd

ik heb thuis een heel klein decoupeerzaagmachinetje

ik denk 6 bij 10 cm

moeten gewoon stukjes van een figgur-ijzerzaagje in

werkt vet fijn

Verwijderd

In de zomervakantie gaat mijn decoupeertje weer arbeid verrichten.
Dit zou het moeten worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.yoursighost.com/members/SchutFranker/sig2.JPG
Word dat wat denk je?
En ik vind dat voor "big work" een decoup tijd scheelt.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Wat ook handig is (handiger dan dremel/decoupeerzaag vind ik) om logo's mee uit te zagen is... een figuurzaag !

Onderstaand logo (voor me casemod die binnenkort online komt) heb ik geheel met een figuurzaag uitgezaagd.
Afbeeldingslocatie: http://www.fx-lan.net/images/cs.jpg

Het hangt d'r natuurlijk een beetje vanaf wat je moet uitzagen, want voor een raam gebruik ik liever een decoupeerzaag of dremel ;)

Eat my shorts !

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:13 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Da's met een dremel ook nog lastig hoor...
Dat moet wel een sticker zijn want anders erg veel werk :)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Op vrijdag 21 juni 2002 19:14 schreef narfpower het volgende:

[..]

Dat moet wel een sticker zijn want anders erg veel werk :)
Ja, hij heeft zijn plexi in rechte lijnen gezaagd met een decoupeerzaag. Lijkt me nuttig dat ie ons dat verteld enzo...

Ik gok zo dat het geen sticker is maar dat ie gewoon veel geduld heeft en alles rustig en netjes maakt. Of een die-hard metaalbewerker :).

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Op vrijdag 21 juni 2002 16:07 schreef -=!ME!=- het volgende:

[afbeelding]

Holy crap zeg.. Dat ziet er strak uit..
Nog maar ff wat jaartjes oefenen volgens mij ;)

Systeem Specs

• Splash
Op vrijdag 21 juni 2002 08:39 schreef Whuzz het volgende:
Een dremel is ook nooit bedoeld voor grote metaalbewerkingen, maar voor klein detailwerk waar ander gereedschap te grof of lomp voor is. Dus grote stukken doe je met (bijvoorbeeld) een decoupeerzaag en de afwerking en kleine hoekjes, scherpe bochten enz met je dremel. Waarom zou het óf, óf moeten zijn? Je kunt ze toch gewoon combineren... :)
Heb ik ook gedaan, zoals je in m'n eerst post kunt lezen. Maar daarom vindt ik het wel des te vreemder dat in zo goed als alle modfaqs wordt aangeraden een dremel te kopen, terwijl over decoupeerzagen niks word gezegd :?
Op vrijdag 21 juni 2002 19:05 schreef dieFX het volgende:
Wat ook handig is (handiger dan dremel/decoupeerzaag vind ik) om logo's mee uit te zagen is... een figuurzaag !
Klinkt idd wel goed, deed ik vroeger op de basisschool ook altijd :o (nfi), daar kan je pas echt scherpe bochten mee maken! Als ik nog es een echt gedetailleerd logo ga zage ga ik het ook wel proberen denk ik.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 21 juni 2002 19:27 schreef roedie het volgende:

[..]

Ja, hij heeft zijn plexi in rechte lijnen gezaagd met een decoupeerzaag. Lijkt me nuttig dat ie ons dat verteld enzo...

Ik gok zo dat het geen sticker is maar dat ie gewoon veel geduld heeft en alles rustig en netjes maakt. Of een die-hard metaalbewerker :).
Of je kent toevallig iemand die op zijn werk een lasersnijder heeft :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 21 juni 2002 20:16 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Of je kent toevallig iemand die op zijn werk een lasersnijder heeft :)
uit de thread:
Yup, All Dremeled
Actually it was my RTX but same dif. It took about 3 Fiberglass wheels I think and I used 2 regular cut off wheels for the finer cuts.

Nog één screenie dan van wat dremelwerk: Afbeeldingslocatie: http://www.darkbolt.com/gallery/case11.jpg

\o/

• Casejunkie
  • Laatst online: 28-07 13:47
eerst moet je het grove werk doen met een decoperzaag en dan afwerken met een dremel. dat gaat echt super goed mist je het zaagblad goed koelt met olie

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• DjGeRo
  • Laatst online: 04-08 15:08
De dremel verijst lef en behendigheid!

Denk dat je het dan met de dremel gemakkelijk in 2 uur had gehaald maar goed

Ik vind die 2de case trouwens wel vet en die decupeerzaag heb ik ook en die bovenste case volgens mij ook nog ergens :)
Pagina: 1