Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Nouja, het best aan de hoge kant 54 graden. Het is veel beter om koelpasta te gebruiken, zorgt voor beter contact tussen de core en cpu. Waardoor er beter gekoeld word, dus lagere temps.
Ja. Meestal wel.Op donderdag 20 juni 2002 12:51 schreef martincm het volgende:
Euh ik heb net me nieuwe proc in me eveneens nieuwe mobo geinstalleerd. Ik zat zo eens te lezen in het mobo handleidingkje en overal raden ze aan om ook naast je koeler koelpasta te smeren. Is dit nu echt nodig om te doen, geeft het daadwerkelijk zichtbaar resultaat?
Mij wel.Dit omdat mijn duron 1,2 ghz met een volcano 6cu zo rond de 54 graden blijft. Dit lijkt me nou niet echt een temperatuur om me zorgen over te maken....
Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!
Naast in de betekenis van "bovendien" wellicht?Op donderdag 20 juni 2002 12:55 schreef Edwin_2002 het volgende:
Koelpasta naast je koeler?? HUH? En waar is dat naast de koeler dan wel niet?
er zijn wel veel topics geweest over koelpasta....maar vooruit...omdat het nu zo mooi weer is 
Koelpasta JA...naast je CPU...NEE. Natuurlijk moet dat tussen je koeler en je processorcore.
50+ graden in je BIOS? Dat is best hoog anders hoor. Waarschijnlijk als je er een dun laagje Artic Silver of een ander pastaatje gebruikt, daalt de temp met 5 tot 8 graden....doordat er een optimaler koeloppervlak is ontstaan (er zijn namelijk altijd kleine onregelmatigheden op je core of heatsink waardoor ze niet optimaal contact maken) Die koelprut zorgt ervoor dat die kleine "gaatjes" worden opgevuld.
Hopelijk heb je hier wat aan!! Veel plezier met je puter!
Koelpasta JA...naast je CPU...NEE. Natuurlijk moet dat tussen je koeler en je processorcore.
50+ graden in je BIOS? Dat is best hoog anders hoor. Waarschijnlijk als je er een dun laagje Artic Silver of een ander pastaatje gebruikt, daalt de temp met 5 tot 8 graden....doordat er een optimaler koeloppervlak is ontstaan (er zijn namelijk altijd kleine onregelmatigheden op je core of heatsink waardoor ze niet optimaal contact maken) Die koelprut zorgt ervoor dat die kleine "gaatjes" worden opgevuld.
Hopelijk heb je hier wat aan!! Veel plezier met je puter!
reserveringshouder Tesla Model 3
Koelpasta, heeft wel degelijk wat nut, het brengt je temp in ider geval een graad of 2/3 naar beneden. Artic Silver brengt de temp zelfs 5/6 graden naar beneden.
Let wel, deze temp. verschillen zijn mijn ervaringen
Kan ietsje minder, ietsje meer zijn
Maar goed als die stabiel loopt en hij wordt niet te heet, is het niet iets noodzakelijks. Maar ik doe het voornamelijk om de temp iets naar beneden te brengen.
Let wel, deze temp. verschillen zijn mijn ervaringen
Kan ietsje minder, ietsje meer zijn
Maar goed als die stabiel loopt en hij wordt niet te heet, is het niet iets noodzakelijks. Maar ik doe het voornamelijk om de temp iets naar beneden te brengen.
Tja zo'n vent bij Mycom probeerde me een tubetje koelpaste van 11 euro aan te smeren... Ik heb 't maar ff laten zitten, eerst kijken wat m'n nieuwe koeler deed.
Mijn Duron 800@~1000 wordt hooguit 42 graden, dus ik ga er echt niet van die dure prut tussen smeren
Mijn Duron 800@~1000 wordt hooguit 42 graden, dus ik ga er echt niet van die dure prut tussen smeren
Search
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()