[php/mysql] cd nummers toevoegen in db

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik zoek een concept, een idee, om een gebruiker een cd toe te laten voegen..
schrik niet. .wil het zelf bouwen..
wel zoek ik een juiste manier om de nummers toe te voegen..
wat zouden jullie doen ?

een textbox waar de nummers in staan, en de nummers achteraf scheiden d.m.v. de enters ?

mijn CD tabel :
CD_ID
CD_TITEL
CD_OMSCHRIJVING
CD_PRIJS
CD_JAAR
CD_PLAATJE
CD_CATEGORIE

mijn nummer tabel
CD_ID
NUMMER

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Lijkt me meer /14 :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:58

Pelle

🚴‍♂️

[forum=13] -> [forum=14]
D2k, vang! ;)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

mmmm en als meerdere artiesten hebt?
en je welk ook weten welk nummer eest is

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Een Listview of Grid waar je de nummers in steekt?

https://fgheysels.github.io/

• whitehouse
door bijvoorbeeld na de 1e enter, een 2e record te maken ?
dus elke line (elke enter is 1 record) .. ?

• whitehouse
listview of Grid ?
ehm..heb je ook iets van een url waar ik hier meer over kan lezen ?? nog noooooit van gehooord..
btw.. ik maak het in PHP/MYSQL

Verwijderd

Ik zou de nummer tabel van je database uitbreiden,
zodat je hierin de track info in op kunt slaan

voorbeeld:

cd_id
nummer
titel
lengte

....etc

Op die manier heb je 2 tabellen; een voor de cd informatie en een voor de track informatie. wel ff goed de prim keys instellen tevens als de join (bijv de CD_ID).

Succes!

• whitehouse
nee..het is voor een cd-shop .. en deze wil niet een half uur zinloze info invoeren :)

maar het gaat er mij om, hoe ik het mooist dit kan aanpakken (ook grafisch) .. moet ik gewoon 16 invoervelden maken, of scheiden door een enter ofzow

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Op donderdag 20 juni 2002 13:16 schreef whitehouse het volgende:
nee..het is voor een cd-shop .. en deze wil niet een half uur zinloze info invoeren :)

maar het gaat er mij om, hoe ik het mooist dit kan aanpakken (ook grafisch) .. moet ik gewoon 16 invoervelden maken, of scheiden door een enter ofzow
Listview of Grid.

https://fgheysels.github.io/

• whitehouse
ehm...dude .. ik praat (nog) geen bv ..
en trouwens.. moet het dus maken in PHP/MYSQL

Verwijderd

tabel uitbreiden:

mijn nummer tabel
CD_ID
NUMMERSONGTITEL
POSITIE

en bij het invullen positie automagisch laten verhogen bij het invoeren van 1 CD.

*Nummer is doorgestreept omdat dit te vaag is. Geef duidelijk namen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

"Makkelijk" invoeren is waarschijnlijk een textarea, waarin iedere regel een volgende tracktitel is, makkelijk te splitsen op "enter". Je kan ook eerst vragen hoeveel tracks de cd heeft, en dan zoveel tekstboksjes neerzetten, maar dat werkt denk ik een stuk lastiger (een track tussenvoegen is dan weer wat lastiger).

Exact expert nodig?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

En dan komt er een compilatie CD uit, die dezelfde nummer als een andere cd heeft, waardoor je dus eenzelfde nummer twee keer in je database krijgt >:)

Je kunt het op heel veel verschillende manieren op lossen, en in dit geval is er niet te zeggen welke methode de "beste" is, je kunt alleen onderscheid maken tussen methoden die niet goed zijn en methoden die wel goed zijn.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• whitehouse
nee.. doordat elke cd zijn eigen CD-id heeft, maakt een compilatie cd toch niet uit ?? of zie ik dat nou verkeerd ?

Denk dat ik het maar met een textbox ga doen ..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

waarom niet de invoer als een textarea maar de opslag als losse records?
Lijkt me een stuk handiger.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 21 juni 2002 09:44 schreef whitehouse het volgende:
nee.. doordat elke cd zijn eigen CD-id heeft, maakt een compilatie cd toch niet uit ?? of zie ik dat nou verkeerd ?

Denk dat ik het maar met een textbox ga doen ..
Waarom wel elke CD zijn eigen ID en elke muziekstuk niet?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• whitehouse
das een goeie .. tja.. waarom niet .. wat is het nut van een nummer-id .. ?

omdat het nummer aan de cd-id vast zit, mag het gewoon voorkomen dat er meerdere gelijknamige nummers zijn.

• whitehouse
cehm, dat was ook mijn bedoeling ..

Verwijderd

Ik zou het in 3 stappen doen:

Stap 1. Een invoerveld voor Artiest, Cd titel

Deze info wordt dan naar jouw script gestuurd. Nu zou je deze info kunnen gebruiken om de track informatie vanaf FreeDB.org of CDDB te halen (scheelt veel typwerk).

Stap 2. Laat alle overeenkomstige CD's zien die gevonden zijn op FreeDB / CDDB (incl de tracks). Als er geen cd's zijn gevonden laat dan een invoerveld zien voor het aantal tracks dat de cd heeft.

Als de cd bij FreeDB / CDDB gevonden is dan kan de gebruiker gewoon die cd kiezen (evt tracks editten/spelvauten) => stap 3. Anders kan hij het aantal tracks invoeren dat de cd heeft => stap 4.

Stap 3. De gebruiker kan nu de 'al ingevoerde' tracks editten, of direct toevoegen aan de database

Stap 4. De gebruiker typt zelf de tracks in en voegt ze toe aan de database.

Het voordeel van deze aanpak is dat je het in standaard HTML kan doen (dus geen IE/Excel dingen) en dat het daarom in elke browser moet kunnen werken.

• whitehouse
nope .. ik doe het voor een gospel-cd winkeltje, welke een speciale pagina heeft gemaakt voor een zangersduo ..
Dit zangersduo is nederlands, heeft goede contacten met de gospelsjop waardoor het gospelwinkeltje altijd het eerst de nieuwe ceedeez heeft (en dit zijn er nu al >40) ..

daarnaast is het muziek die naar alle waarschijnlijkheid ook niet in de cddb zitten .. (of komen te staan) ..

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:13 schreef whitehouse het volgende:
nope .. ik doe het voor een gospel-cd winkeltje, welke een speciale pagina heeft gemaakt voor een zangersduo ..
Dit zangersduo is nederlands, heeft goede contacten met de gospelsjop waardoor het gospelwinkeltje altijd het eerst de nieuwe ceedeez heeft (en dit zijn er nu al >40) ..

daarnaast is het muziek die naar alle waarschijnlijkheid ook niet in de cddb zitten .. (of komen te staan) ..
Als de applicatie alleen voor die winkel is zou je FreeDB / CDDB ondersteuning achterwege kunnen laten, maar aan de andere kant, een betere FreeDB begint bij jezelf :)
Pagina: 1