Toon posts:

Vragen over Blue Ray & DVD-branders

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen over DVD`s misschien dat een van jullie een antwoord weet. Ik heb al wat op internet gezocht maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

1 Blue Ray Disc wordt de nieuwe standaard, maar is Blue Ray ook RW (Rewritable) of alleen R (Recordable)?

2 Als Blue Ray Disc alleen R is, wat is dan de standaard voor RW? Hoeveel past hierop, en is deze compatible met alle DVD apparaten (DVD video recoders, DVD spelers, DVD rom (computer), DVD branders (computer)?

3 De Blue Ray Disc gaat alle DVD`s die er nu zijn vervangen (volgens de artikelen die ik erover gelezen heb) maar is Blue Ray Compatibel met de huidige DVD spelers en recorders? Of kunnen ze alleen worden afgespeeld in nieuwe spelers / recorders?

4 Wanneer komt Blue Ray Disc op de markt?

Groeten,

D(J)_V_D ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even de topictitel wat verbeterd :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Nu maar hopen dat iemand de antwoorden heeft...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Op donderdag 20 juni 2002 12:41 schreef DJ_V_D het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen over DVD`s misschien dat een van jullie een antwoord weet. Ik heb al wat op internet gezocht maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

1 Blue Ray Disc wordt de nieuwe standaard, maar is Blue Ray ook RW (Rewritable) of alleen R (Recordable)?

3 De Blue Ray Disc gaat alle DVD`s die er nu zijn vervangen (volgens de artikelen die ik erover gelezen heb) maar is Blue Ray Compatibel met de huidige DVD spelers en recorders? Of kunnen ze alleen worden afgespeeld in nieuwe spelers / recorders?

4 Wanneer komt Blue Ray Disc op de markt?

Groeten,

D(J)_V_D ;)
1. Nee de Blue Ray techniek wordt helemaal niet de nieuwe standaard, het wordt de opvolger van de huidige DVD.
Deze zal zeker RW worden.

3. Nee deze is zéker niet backwards compatible!

4. Dunno...er is nog niet eens een vaste DVD standaard gezet, wat ik een zéér kwalijke zaak vind, ik snap ook niet waar er op gewacht wordt, maar maak je er maar niet druk om, dan krijg je alleen maar hoofdpijn.

Het nieuwsbericht op de frontpage vond ik erg misleidend, het gaat hier om de opvolger, niet de standaard.
Of ik moet er compleet naast zitten, maar dit is een betere en nieuwere EN dus andere techniek.

30 gig op 1 zijde met alleen een blauwe laser lijkt me ook niet heh.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Akkoord met Gwan:
Blu-Ray is pas voor binnen een jaar of 3 a 4. Die zullen wel de oude DVD schijven kunnen lezen, maar verwacht niet dat je met een huidige DVD lezer die dingen zal kunnen lezen (een CDROM kan ook geen DVDs lezen).
Het is trouwens "Blu-ray" en niet "Blue-ray" (zonder de "e"), de reden ontgaat me evenwel want het is een blauwe laser.

Verwijderd

blu-Ray discs zullen (net als video's) in een soort doosje komen. Hierdoor kunnen ze nie in een 'gewone' dvdspeler gedaan worden (of wel met geweld, maar dat kan ik je niet aanraden :D )

• GuruMadMat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
ik vraag me af hoeveel zo'n leser brander en beschrijfbaar blue ray disc zou kosten!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zowel Philips als Pioneer zijn al ver gevorderd met Blu-ray drives.
Ik denk niet dat het 3-4 jaar zal duren voor die op de markt zullen komen.
De schijfjes kunnen los in de drive worden gezet (zonder cartridge dus).

Je kunt op dit moment al een drive met blue-laser technologie kopen voor de PC.
http://www.sonyburners.co...oduct_detail.php?ID=29707
Prijskaartje: 2500 euro voor de drive en 30 euro voor een schijfje...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

GuruMadMat : kan ik je zo wel vertellen : duur in het begin, later goedkoper, en hoeveel het "later" precies zal kosten weet niemand nu.

Verder is dit topic al meer dan 3 jaar oud en dus bejaard. Laat oude koeien in de sloot, open een nieuw topic als je iets hebt wat topic-waardig is :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.