[Asus TUSL] AGP een beetje kapot?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Vreemde vraag misschien, maar kan de AGP bus van mijn Asus TUSL het zeg maar "een beetje" doen?

Ik heb perfect desktop beeld, maar als ik bewegende beelden ga afspelen (avi, mpeg of DVD's) gaat dat op de originele resolutie redelijk en op full screen totaal niet. Dan bijft dezelfde resolutie. Dus op een vol zwart scherm een klein, schokkerig bewegend plaatje...

Nou dacht ik eerst dat het aan mijn videokaart lag. Maar die Matrox G550 is nog geen week oud. Getest op een ander systeem deed ie het dan ook prima.

Met mijn oude TNT2 Riva PCI kaartje waren er ook totaal geen problemen met afspelen. Dus aan de installatie of codex ligt het ook niet.

Maar dit moederbord heb ik ook pas een paar dagen, nadat mijn vorige TUSL na een week of twee de geest gaf.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen. Kan AGP bijvoorbeeld een beetje werken?

Ik word er gek van. ;(

Verwijderd

probeer eerst eens een nieuwe bios, en anders gewoon terugsturen he...
Heb overigens nog nooit van het probleem gehoord :D

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij is het hij doet het of hij doet het niet!

sowieso ff je bios flashen, en kijk waar AGP op staat op 2x of 4x.
weet niet wat je videokaart ondersteund.
moet je ff in het boekenje kijken

iRacing Profiel

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Dat vind ik nou leuk! :)

Ik dacht dat er nooit antwoord op mijn vraag zou komen...
Maar goed, dat bios heb ik uiteraard met de nieuwste update geflasht. Ging zonder problemen. AGP heb ik op 2X en 4X geprobeerd. Op 2X liep de film niet lekker, maar wel fullscreen, zij het stotterend. De Matrox moet overigens 4X aan kunnen.

Het vage aan het probleem is dus nog steeds hetzelfde. Dualhead droom ik voorlopig nog maar van; eerst maar eens het beeld op mijn monitor goed zien te krijgen, maar dat wil nog steeds niet goed lukken. DVD speelt niet af. Foutmelding: Resolutie te hoog, maar met 800x600 op 65 Hz zegt ie dat nog steeds. Quatch dus.

Alle Bios instellingen ben ik natuurlijk intussen grondig nagegaan, maar daar ligt het niet aan. Ook de vriendelijke MyCom verkopers konden niet veel verder komen dan het advies het hele handeltje maar langs te brengen om (a raison van veel te veel geld...) te gaan testen.

Ook nog een leuk vaagheidje: Als ik AVI met een geinstalleerd Nimo pack kijk gaat dat slechter dan met los geinstalleerde codexen. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt aangezien Nimo alles altijd netjes op zijn plekje zet...

Wie biedt voor de oplossing? :)

(ja echt hoor, ik heb er wel een kratje voor over om alles lekker soepel te laten lopen! :9 )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Je hebt dit mobo twee week en de G550 één week, dus die laatste heb je nooit op je vorige TUSL gehad begrijp ik? (en dus geen zekerheid of 'ie daar wél goed op werkte). Misschien zitten er nog detonator restanten in je Win install van je vorige nVidia kaart of heb je Windows al opnieuw geïnstalleerd? Probleem kan misschien ook iets zijn met spanning; dat het AGP slot niet genoeg of stabiel spanning kan leveren. Probeer het anders eens met zo min mogelijk spul aangesloten en fan's allemaal van je mobo loskoppelen (behalve de cpu fan). Ik zou eerst van alles zelf proberen (logisch lijkend of niet, soms zit de oorzaak in een hoek waar je 'm niet verwacht) voor zo'n zaak je weer geld uit de zak klopt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nee, er zit een hagelnieuwe XP installatie op. Voordat ik deze 550 op mijn bordje had, had ik een andere (ook 550) waarvan ik aannam (door de klachten die ik ermee heb) dat die stuk was. Daarom kreeg ik zonder morren een nieuwe van MyCom.

Maar goed, ik heb inderdaad standaard de boel overclockt staan, alleen als ik alles terug klok maakt dat geen verschil. Ik ga dit weekend wel weer verder met aanmodderen. Als ik geweten had dat het zo veel troubles zou opleveren was ik er nooit aan begonnen in elk geval...
Pagina: 1