DivX 3.11alpha voor Linux

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Weet iemand of er ook een Linux-versie van DivX 3.11alpha is? (links) Ik weet dat er wel een Linux versie van DivX 4.x/5.x is, maar die geeft minder goede kwaliteit bij het afspelen van SBC-encoded video's. Alvast bedankt.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 06:15

lonkhuijzen

100% ADH

http://rpmfind.net/linux/rpm2html/search.php?query=xine

Xine :)

ben net 2 daagjes bezig met linux maar kan nu al met een linkje gooien . whoohoo..

heel mooi in rpmmetje speciaal voor jou redhat 7.3 ook nog

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Xine is toch een player? Zit 3.11 daarin gebakken dan?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:04 schreef saviour het volgende:
Xine is toch een player? Zit 3.11 daarin gebakken dan?
Xine gebruikt ffmpeg, en ffmpeg kan divx[345] decoden.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, errug handig! :)

• cashewnut
Op donderdag 20 juni 2002 13:06 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Xine gebruikt ffmpeg, en ffmpeg kan divx[345] decoden.
Ziet het er net zo goed uit als DivX 3.11alpha?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

Sjonny

Fratser

Op donderdag 20 juni 2002 14:40 schreef Starbase218 het volgende:

[..]

als jij het verschil ziet ga je toch lekker onder windows kijken? :z

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 14:40 schreef Starbase218 het volgende:
Geen flauw idee... Probeer het eens uit. :D.

• cashewnut
Op donderdag 20 juni 2002 15:45 schreef Sjonny het volgende:

[..]

als jij het verschil ziet ga je toch lekker onder windows kijken? :z
Kijk, dat wil ik dus niet. De redden dat ik windows er nog op heb staan is dat ik het nodig heb voor sommige programma's. Ik probeer zoveel mogelijk onder Linux te doen, en dat lukt aardig, maar ik wil niet aan kwaliteit inleveren (vandaar ook dit topic).

Maar anyway... bedankt voor de link. ik ga het proberen.

Verwijderd

Probeer ook eens MPlayer uit: http://www.mplayerhq.hu/
Die ondersteunt meer bestandsformaten, is de snelste player ter wereld en is ontzettend stabiel.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 16:52 schreef RobertV het volgende:
Probeer ook eens MPlayer uit: http://www.mplayerhq.hu/
Die ondersteunt meer bestandsformaten, is de snelste player ter wereld en is ontzettend stabiel.
Daar valt over te discussieren. :X.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Op donderdag 20 juni 2002 17:31 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Daar valt over te discussieren. :X.
mplayer is imo beter als Xine hoor.
kijk dat jij meer gebruikersgemak wil, kunnen wij ook nix aan doen :P
mplayer crashed bij mij nooit, en is rete snel in het afspelen en ook nog eens gewoon brute kwaliteit.
Xine loopt weleens vast hier en kwaliteit is gemiddeld, het legt er maar net aan wat je gewent bent.

Verwijderd

het is maar net wat je in een video speler zoekt, mijn voorkeur gaat ook uit naar mplayer (mede vanwegen opties zoals vesa aalib svga sdl en framebuffer output) maar xine is duidelijk een af en zeer bruikbaar product.
Alleen na 48 uur achter elkaar anime kijken, of van een instabiele samba share leechen trekt mplayer duidelijk beter dan xine.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Alleen na 48 uur achter elkaar anime kijken, of van een instabiele samba share leechen trekt mplayer duidelijk beter dan xine.
Ik vind de gui van mplayer nog niet echt af, daarnaast vind ik echter wel de snelheid en de kwaliteit bij mplayer beter dan bij xine..
Mplayer is echter minder stabiel dan xine (op meerdere pc's) en streamed bij mij juist waardeloos vanaf samba/windows shares in het lan (hij schokt bij iedere film om de zoveel seconden) ...dat laatste doet xine wel goed, evenals het probleem dat het geluid en beeld bij mplayer bij de films die ik ermee kijk gemiddeld iets vaker uit sync is.

Verder denk ik wel dat mplayer opzich meer potentie heeft dan xine, maar dat zielige gezeik van de makers over hoe slecht xine wel niet is en hoe goed mplayer terwijl er nog heel wat te doen is aan de gebruiksvriendelijkheid van die laatste vind ik een beetje arrogant

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

ja dat is dan ook jammer, ik heb met het compilen van mplayer ook wel een beetje moeten spelen met wat ik er wel en niet in wil, maar de documentatie wordt wel steeds beter. En als ik persee een skin wil dan maak ik er zelf wel een en dan stuur ik mplayer gewoon de comando's door zijn command fifo (-slave <fifo>)
Maar al je aan de andere kant kijkt hoever bijde spelers al gekomen zijn sinds xmps vindt ik het echt een hele vooruitgang, en bij mij zie alles er superstrak uit, zowel in xine als ik mplayer.
Als je btw veel last heb van schokken en je cpu staat nog niet op 99% zorg dan gewoon dat mplayer wat cashed (-cache 500 ofzo)
en staat je processor wel overuren te draaien, check dan of je sdl wel mee gecompiled hebt (gebruiken met -vo sdl maar dat weet iedereen inmiddels wel denk ik) scheelt een hoop.

• cashewnut
ok, ik ga mplayer downen. ik zie dat ze ook win32 codecs op de mplayer homepage hebben, met die codecs zou de kwaliteit dus hetzelfde moeten zijn als onder windows. ik zie hier btw ook mplayerxp staan... heeft iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 23:35 schreef Starbase218 het volgende:
ok, ik ga mplayer downen. ik zie dat ze ook win32 codecs op de mplayer homepage hebben, met die codecs zou de kwaliteit dus hetzelfde moeten zijn als onder windows. ik zie hier btw ook mplayerxp staan... heeft iemand daar ervaring mee?
multithreaded mplayer - dat is een fork van de mplayer tree omdat ze het oneens waren over die threading dingen...

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

Mijn ervarng met mplayert xine sxmms(?), xine en gtv
1. MPlayer is rete stabiel
2. MPlayer heeft absoluut geen support
3. mplayer gui is lelijk
4. hij decodeerd goed (is een optie voor om je sound weer sync te laten gaan met je beeld)
5. --framedrop mag dan wel nodig zijn, maar hij is het grootste deel vloeiend, al dan neit van netwerk af.
6. De makers zijn arrogant en ego, maar ze maken dan ook iets... :)

sxmms: 'k begin er niet eens over: schok schok

gtv: schokt iets minder, maar kan niet genoeg

xine...
1. ziet er mooi uit
2. maar schokt
3. coredumpt om de haverklap.
--->Ik geef toe dat dit 2 a 3 maand terug was, dus het an beter geworden zijn. (ik lees nml overal dat dees wel stabiel is)

edit:
tiepo + nogmeer tiepo
en wij voegen toe:
AMD K6-2 500 MHz
(jawel ik schaam me) Stealth III videokaart (Savage 4 schroot, stond inde MPlayer readme wel een paar tips voor)

Maybee we are alone... After all.

Pagina: 1