[W98] Diskette station uit windows slopen *

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 08:07
Ik krijg m'n floppy drive niet uit windows, deze werkt niet meer en ik dacht, dat boeit niet want ik gebruik hem nooit. Alles uitgezet in bios, dus floppy-drive(A: en B:) fdd-controller uitgezet, maar windows blijft een 5 1/4 a-drive herkennen en dat is vrij irritant als een nieuwe driver installeerd en windhoos gaat zoeken naar een diskette station die er niet is... Duurt een minuut of zo voordat hij daar achterkomt.. Daarna doe je 'browse' ben je weer een minuut verder.... Er staat ook geen verwijzing naar een floppy drive onder systeem(dus geen controller of zo). Onder 'Performance' (system prop.) staat ook heel bijdehand, a-drive using ms-dos compatibility...

Als jullie een ideetje hebben.. Graag..

Verwijderd

Welke versie? 3.11, 95, 98, ME, 2k, NT4 etc.
(There is a world of difference)

In ME, rechter muisklik op My Computer, kies properties, Performance, File System, Floppy Disk, X Search for new floppy drives etc.

• Tazzz
Windows 98 SE...

Wat je net voorstelde, heb ik ook gedaan, maar werkte ook niet..

Probeer het zelf maar, dus fdd controller uit en diskettestation in bios uit.

Verwijderd

Heb je al geprobeert in de deveicemanager je floppy drive en floppy controller te disabelen/ removen?

Djeedub

• Palomar
  • Niet online
kun je niet gewoon met TweakUI de a drive wegvinken.. dan wordt ie onzichtbaar.. misschien is dat wel voldoende zodat die installatieprogramma's er niet meer naar zoeken...

(is maar een ideetje.. ik betwijfel of het voldoende is..)

Verwijderd

Probeer anders met subst a: naar je harde schijf te laten wijzen (zover ik weet is dit met diskettes wel mogelijk).

Voortaan wordt er dan (als het werkt) naar c: of zo gezocht -> ietsje sneller :P

Zorg wel dat subst is geïnstalleerd voordat windhoos start (dus het makkelijkste in autoexec.bat).

Geef geen garantie, maar wel veel kans dat het werkt (ben zelf nu te lui om uit te proberen). En laat het even weten of het is gelukt :)

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38

Theeboon

theebonen bestaan!

misschien moet je dan dat ding uit je computer slopen, kijken offie 'em dan nog herkent ;)

"I sit in my room and imagine the future."

• Palomar
  • Niet online
ow je hebt hem er nog in zitten? Dan haal je toch gewoon de kabeltjes los.. (power en data, allebei)

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 18:59

Rashann

Zoek de hond...

Ik heb zelf ook en systeem zonder floppy, en in de BIOS staat ie ook netjes uit, in Windows alles verwijdert, ook het 'Search for new drives'en toch blijft Windows een A-drive genereren... raar hoor... ik zal de subst methode eens uitproberen, maar ik heb liever dat ie er bij My Computer ook niet inzit...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

M$ heeft het gewoon nooit voor mogelijk gehouden, een pc zónder floppy...:P Het is daarom onder windhoos ook gewoon geen optie om de floppy uit te schakelen (of verwijderen oid), maar hij zit er standaard helemaal in. Hetzelfde is er aan de hand met de c-schijf. Ik heb een systeem zonder harde schijf (start op van cd-rom), maar windows vindt nog vrolijk een c-schijf. Hierbij verwijst hij wel weer naar de diskette...|:(

Maar zeker met netwerken, bootable cd's, zip-drives ed is het toch echt mogelijk zonder een floppy te werken. Maar nu windows nog overtuigen...

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Heb je al geprobeerd om 'm handmatig uit het register te verwijderen onder Enum?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Tazzz
hmmm... Ik zal het ff proberen

Verwijderd

Ben errug benieuwd of dit wat wordt. Wil wel eens weten hóe diep dit in windows zit gebakken...

• Tazzz
Nope, werkt niet, staat geen verwijzing meer naar floppydisk.. Ik heb zelfs alles wat met floppies te maken heeft uit de registry gesloopt, maar dat heeft ook geen zin.

Ik vind dit ontzettend poep.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:29
Ik ben een keer iets tegen gekomen in de bios van een pc..

Daar stond Report NO FDD to Windows o.i.d.

Dat kon je dan aanzetten, volgens mij heb ik dat er zelf ook instaan, weet niet zeker wat het betekend, maar het kan misschien wel helpen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

even een hele oude topic onder het stof vandaan halen... >:)

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, en wel op 2 pc's...

Mijn laptop heeft standaard geen floppydrive meer, en win2k heeft dat netjes door, maar win98se (voor spellen die niet onder win2k draaien) blijft die a drive een groot misterie... is ie er nou??? :?

En mijn mp3 server draait ook zonder ffd, ook met win98se en ook hetzelfde probleem...

Is er iemand die de gedachten kronkels van ms begrijpt en weet hoe ik die ffd moet uitschakelen???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Dit topic zal niet voor niets zo geeindigd zijn :)
Ik heb gezocht maar ik kan niks vinden op google en in de MS KB. De integratie van een fdd is blijkbaar zo groot dat ze er niet uit te slopen valt. Ik hoop dat iemand hier mijn ongelijk bewijst, maar ik ben bang van niet...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:22

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik denk dat het probleem in msdos 7 zit (waar win98 op draait).
Want met NT (win2k) heb ik er geen last van.

Maar misschien is er iemand hier met een briljant idee (ga subst nog even uitproberen)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titeledit per het WOS policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 11:38
breinonline schreef op 11 december 2003 @ 13:10:
Dit topic zal niet voor niets zo geeindigd zijn :)
Ik heb gezocht maar ik kan niks vinden op google en in de MS KB. De integratie van een fdd is blijkbaar zo groot dat ze er niet uit te slopen valt. Ik hoop dat iemand hier mijn ongelijk bewijst, maar ik ben bang van niet...
bij mij zit er geen floppy bij (win 98 en win xp en gentoo) alles werkt naar behoren.
snap het prob dus niet helemaal want ik heb er nooit problemen mee gehad

if it is not broken, don't fix it!

Pagina: 1