Toon posts:

[MFC+Printen] Resolutie switch tijdens printen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: Ik heb een programma dat wat grafieken afdrukt, werkt allemaal op zich wel goed. Om bepaalde redenen heb ik het schalen e.d. zelf uitgeprogrammeerd ipv de SetMapMode, SetViewportExt, DPtoLP etc (uit CView) te gebruiken... Maar nu heb ik dus opeens een errug vaag probleem.

Bij het testen heb ik alles op een HP laserjet printer getest en daar werkte dus alles prima. Sinds kort staat er hier echter een nieuw HP deskjet 845c kleurenprinter. Als ik die grafieken daar op uitprint dan zijn bepaalde stukken van de grafiek opeens veel kleiner dan de rest. Het zou kunnen dat er ergens een bug in mn programma zit, maar het lijkt wel alsof die printer bij bepaalde 'drukke' stukken zelf besluit dat deel op een hogere resolutie te gaan printen (waardoor mijn schalingscode de mist in gaat omdat die de resolutie aan het begin bepaald).

Nou vraag ik me dus af of iemand weet of dat mogelijk is (dat een printer dus uit zichzelf van resolutie switcht) of dat het toch echt een bug is in mijn code... Ik ga op zich uit van dat laatste maar dat verklaard dus absoluut niet waarom het toch op een of andere manier printer related lijkt te zijn....AARRRRGGGG...