PC uitval, heatsink aanraken, PC weer aan

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:01
Topictitel is erg kort, maar ja :P

Mijn probleem is dat de PC bijna random uitvalt. De PC valt vooral uit 3 a 10 minuten nadat ik hem heb aangezet. Hij wil dan niet meer opnieuw aan als ik de powerbutton aanzet. Maar als ik de heatsink van de processor ongeveer 10 seconden aanraak springt hij weer aan. Ik heb het niet met andere onderdelen geprobeerd.

Ik vind die random uitvallen wel erg vervelend omdat het vrijwel elke keer gebeurt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en nog belangrijker, wat ik eraan kan doen?

Systeemspecs: AMD 1 ghz (TB), 2x 256 mb sdram, gf2mx200, 300 watt voeding, lan kaart (realtek). (Voeding lijkt me sterk genoeg voor dit systeem).

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002

Meneer aard

Porsche rulez!

sluting misschien?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Kortsluiting? Welke je onderbreekt door je heatsink aan te raken :?

Weerstand wordt verhoogd, omdat je lichaam in contact komt.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

heb je toevallig veel zilverpasta op je CPU gesmeerd? het zou kunnen dat er wat naast is gevallen, en een van je L-bridges sluit.

Maak het geheel even schoon, en smeer een DUNNE laag pasta op je CORE, dus NIET ERNAAST!!! }:O

see if that helps

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Druk eerst eens alles goed in je kast aan misschien dat er iets niet goed vast zit ofzo.

• JJJ
Op donderdag 20 juni 2002 12:19 schreef Gordijnstok het volgende:

En wat kan ik ertegen doen?
Op donderdag 20 juni 2002 12:29 schreef AlKoholiK het volgende:
heb je toevallig veel zilverpasta op je CPU gesmeerd? het zou kunnen dat er wat naast is gevallen, en een van je L-bridges sluit.
Niets :) (dwz, er zit geen zilverpasta op :P)
Op donderdag 20 juni 2002 12:30 schreef MasterP het volgende:
Druk eerst eens alles goed in je kast aan misschien dat er iets niet goed vast zit ofzo.
Zal ik doen, alhoewel ik betwijfel dat de PC daarom random zou rebooten.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Springt hij alleen wer aan als je je heatsink aanraakt of ook op een gegeven moment als je hem niet aangeraakt hebt ?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:11 schreef JJJ het volgende:

[..]
Niets :) (dwz, er zit geen zilverpasta op :P)
[..]
Heb je er uberhaupt wel pasta tussen zitten dan? Anders weet ik wel wat het probleem is.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
of je heatsink zit 180graden gedraaid... slecht contact is slechte warmteoverdracht, is langzaam hogere temps.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JJJ
Op donderdag 20 juni 2002 13:14 schreef mlevd het volgende:
Springt hij alleen wer aan als je je heatsink aanraakt of ook op een gegeven moment als je hem niet aangeraakt hebt ?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal erop letten.
Op donderdag 20 juni 2002 13:17 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Heb je er uberhaupt wel pasta tussen zitten dan? Anders weet ik wel wat het probleem is.
Warmte is het probleem niet :) Ik heb hier mbm draaien en die geeft 55 graden proc. temp aan. Bios reboot bij 75 graden maar dat haalt deze processor nooit, heatsink is makkelijk vast te houden.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 13:45 schreef JJJ het volgende:

[..]

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik zal erop letten.
[..]

Warmte is het probleem niet :) Ik heb hier mbm draaien en die geeft 55 graden proc. temp aan. Bios reboot bij 75 graden maar dat haalt deze processor nooit, heatsink is makkelijk vast te houden.
Daarom juist...als je er geen pasta (of nauwelijks pasta) tussen hebt dan wordt de heatsink niet warm! Geef nou ff duidelijk aan of/welke/hoeveel pasta je er tussen hebt. En temp sensors kunnen erg grote afwijkingen geven en 55c is al behoorlijk aan de hoge kant.

• JJJ
Op donderdag 20 juni 2002 16:20 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Daarom juist...als je er geen pasta (of nauwelijks pasta) tussen hebt dan wordt de heatsink niet warm! Geef nou ff duidelijk aan of/welke/hoeveel pasta je er tussen hebt. En temp sensors kunnen erg grote afwijkingen geven en 55c is al behoorlijk aan de hoge kant.
Zit wat in.. Op de heatsink zelf zat wel een soort van plakkerig iets, pasta gok ik dus :) Zat een minimale hoeveelheid op die perfect op de core past. 55c is voor zover ik weet niet aan de hoge kant, ligt meer aan de brakke koeler denk ik (spire..). Maar, wat raad je me nu aan dan?

Verwijderd

Ik heb het de laatste dagen al eens vaker gevraagd (puur om ik wil kijken of er een bepaalde tendens is op het moment)

Wat voor type moederbord heb je?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:09 schreef Glorfindel het volgende:
Ik heb het de laatste dagen al eens vaker gevraagd (puur om ik wil kijken of er een bepaalde tendens is op het moment)

msi ? >:)

• JJJ
Op donderdag 20 juni 2002 22:09 schreef Glorfindel het volgende:

MSI K7T Turbo 2 geloof ik.
Op donderdag 20 juni 2002 22:11 schreef yardcure het volgende:

[..]

Mooie flame zeg.. niets mis met MSI.
Op donderdag 20 juni 2002 22:46 schreef algabra het volgende:
Weeral een MSI-bordje, grrr. Abit Rulez.
En nog 1tje hoor...

Ga in deze thread nu niet reply'en van MSI sucks, abit roelt en <merk> sucks en die roelt enzovoorts. Doe dat maar ergens anders. Ik wil alleen maar geholpen worden met mijn probleem en zulke reacties heb ik niets aan.

Verwijderd

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op donderdag 20 juni 2002 22:46 schreef algabra het volgende:
WEER EEN FLAMER... omg
En het heeft ook niet met het bord te maken kan ik je vertellen

MODERATORZ... PLAESE pak die irritante flamers is aan :(

4015Wp west (Dordrecht)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001

Shunt

Boe

Op donderdag 20 juni 2002 22:49 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

WEER EEN FLAMER... omg

wow wow ruztig ruztig ik ben geen liefhebber van msi maar ze zijn niet slecht maar ook niet echt super het probleem zou er wel eens bij kunnen liggen hoor heb het een keer gehad bij een msi dat de soket los was :+ was meer een fout van de leverancier doos was dan ook zwaar beschadigt maar die deet het ook als je koeler aan drukte :+

back on track

probeer eens een andere koeler 55 graden is gewoon veel
en wat ook kan is dat als je met je fikken aan de koelpasta laag heb gezeten dat er een vetlaag tussen zit (ik lijd dit af uit een post van jou dat het plakkerig is :D )
dus haal een een beetje pasta bij de compu boer en maak alles schoon en dan pasta er tussen en dan nog eens kijken of het scheelt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:11 schreef yardcure het volgende:

[..]

Leg hem nu niet de woorden in de mond zeg..dat wil ik *absoluut niet*

Probeer ook antwoorden te vinden op de problemen van twee computers die ik hier pas geleden heb gepost..

Verwijderd

WEER EEN FLAMER... omg

Ik begin die MSI mobo's beu te worden, dagelijks nieuwe topics over problemen met MSI, vroeger was MSI veel beter.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

zeg het dan niet op zo'n domme manier

4015Wp west (Dordrecht)

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 20 juni 2002 23:24 schreef algabra het volgende:

[..]

Ik begin die MSI mobo's beu te worden, dagelijks nieuwe topics over problemen met MSI, vroeger was MSI veel beter.
Meneer hoeveel MSI boarden heb je gehad?

Ik heb een kleine 125 geplaats maar daar hadden er maar 3 die problemen gaven maar dat lig eerder aan de apparatuur die er op staat dan aan het board zelf. Allemaal Socket A boardjes. O.A. de KT133a Turbo, KT133A, KT266A en de KT333A.

En 1 die ik ontving bleek een DOA te zijn.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001

Shunt

Boe

Op donderdag 20 juni 2002 23:48 schreef Padje het volgende:

[..]

Meneer hoeveel MSI boarden heb je gehad?

Ik heb een kleine 125 geplaats maar daar hadden er maar 3 die problemen gaven maar dat lig eerder aan de apparatuur die er op staat dan aan het board zelf. Allemaal Socket A boardjes. O.A. de KT133a Turbo, KT133A, KT266A en de KT333A.

En 1 die ik ontving bleek een DOA te zijn.
heb natuurlijk ook met gebruiker te maken
het zijn gewoon geen klus bordjes |:(
maar voor huis tuin en keuken gebruik is het perfect
goekoop en het werkt verder

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:43 schreef JJJ het volgende:

[..]

MSI K7T Turbo 2 geloof ik.
[..]

Mooie flame zeg.. niets mis met MSI.
[..]

.
Ja mooi he ? vond ik ook :9

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:38

Tubby

or not to be

Heb je al aan aarding gedacht?

Het lijkt me best logisch dat je computer dan via jouw lichaam ontlaad. Probeer het eens door een deel van je kast aan te raken in plaats van die heatsink...

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 00:09 schreef Tubby het volgende:

Het lijkt me best logisch dat je computer dan via jouw lichaam ontlaad. Probeer het eens door een deel van je kast aan te raken in plaats van die heatsink...
Damn, was me net voor:) Was namelijk aan 't lezen in Tech-docs van AMD. Stond in één van die (nr 26003 - te downloaden als pdf) dat je heatsink grounden sowieso de EMI flink omlaag brengt.

Statische elektriciteit kan zich in de tijd op kan bouwen (zeker bij een "stoffige" koeler en droge (airco)lucht), en bij een voldoende hoge spanning overspringen naar je proc -> lockup

Een heatsink is in principe altijd verre van geaard. Dus een aardedraadje hangen tussen je kast en heatsink zou kunnen helpen.

Oh,heb je niet toevallig een bureaustoel met wieltjes, en ben je wat vaker aan het rondkarren met dat kreng de laatste tijd? (=statische elektriciteit opbouwen).

Verwijderd

Hmm MSI valt me eigenlijk helemaal niet tegen. behalve toen de bios brak was toen winxp pas uit was. kon je niet booten :(

maarja bios update en t was gefixt :Y)

• NEOTEK
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Is de PC aangesloten op een geaard stopcontact?
Het kan idd een aardeprobleem zijn, wat je min of meer "oplost" door iets in de kast aan te raken.
En dat het dus niets met de temperatuur heeft te maken.

Kubuntu

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 20:39

Weeds

what is a weed...

Of je processor zit niet goed in zijn socket/heeft slecht contact met de socket.
Haal je cpu eens uit zijn socket en doe em er weer eens in.. misschien dat dat helpt, ipv het msi-bordje om te ruilen voor een abit...

Verwijderd

sinds wanneer heeft MSI ook al de KT333A? K neem aan dat je KT300 bedoeld he jong. Anders zuig je maar wat uit je duim. :7

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 20 juni 2002 12:19 schreef Gordijnstok het volgende:

onzin ik denk eerder aan een probleem met aarding. Een kortsluitng kan je nooit opheffen door een zware weerstand parallel te zetten

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 10:31 schreef Antrax het volgende:

[..]

sinds wanneer heeft MSI ook al de KT333A? K neem aan dat je KT300 bedoeld he jong. Anders zuig je maar wat uit je duim. :7
Hij bedoelt toch echt de KT333 hoor. KT300 bestaat niet. KT 400 weer wel, maar die is nog niet uit. En het topic dreigt een beetje op te delen in een MSI-afkraak-deel en een deel dat nog daadwerkelijk de topicstarter probeert te helpen. Ik stel voor dat we alleen dit laatste deel voortzetten.

• JJJ
Op vrijdag 21 juni 2002 00:09 schreef Tubby het volgende:

Zal ik doen wanneer ie weer reboot :)

Degenen die nuttige replies hebben gepost, bedankt! De rest mag imho weg naar andere fora.
Pagina: 1