Toon posts:

VCore op asus A7A266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit ook al in de OC-sectie gezet, maar misschien weet iemand hier het wel:

Ik wil de VCore van mijn T-bird omlaag gooien, maar in de BIOS van de A7A266 zijn maar iets van 4 instellingen die alleen maar hoger dan 1.75 zijn. Nu kan je wel een jumper omzetten zodat je volgens het boekje het voltage handmatig kan instellen, maar hoe doe je dit?! Als ik die jumper nl. overgezet heb kan je in de BIOS idd niet meer aan het voltage zitten, maar hoe moet het dan wel?
Er is hier al wel een topicje over geweest, maar daar kwam niet echt een antwoord uit.
Is dit onmogelijk? Is er iets van een voltage mod nodig ofzo? Of zie ik gewoon een hardware instelling over het hoofd?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op mijn Abit plank moet je eerst ff van "auto" naar "user defined" zetten. Ik dnek dat jij dat ook al wel hebt geprobeert en dat het er niet op zit, maar toch ;)

Je kan eens een BIOS update proberen. Ik weet wel bijna heel erg zeker dat dat wel kan in de BIOS namelijk :)

Als je nog nooit een BIOS hebt geflashed, moet je ff goed de instructies lezen op www.asus.com en misschien ff uitprinten (om fouten te voorkomen). Dan moet het allemaal wel werken denk ik. :)

edit: * Plague denk dat je een Asus A7V266 bedoelt btw :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is echt een A7A266 (met de Ali chipset dus) En ik heb al naar een bios flash gezocht, maar bij wat het doet stond niet dat je nu wel de VCore kon veranderen in een andere waarde dan de standaard 4. En als een flash geen oplossing levert doe ik het liever niet.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 17:53
je hebt 10 dip switshes op je bord zitten en daar kun je het mee instellen.
als je die op jumper free zet zou je het ook in de bios kunnen instellen.
Gebruik daar de 1011 of de 1009 bios voor (daar werkt het)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Met die dips kan je alleen freq en multiplier instellen, niet het core voltage, maar ik probeer wel zo'n BIOS update.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee, die jumpers zijn niet voor voltage, alleen voor FSB en Multiplier, ik denk echt dat je ff je BIOS moet flashen m8 ;)
Pagina: 1