jpg to html?
is dat niet net als vuur to water.
is dat niet net als vuur to water.
|{ brrr }] |
Ik snap het ook niet helemaal... Bedoel je dat je het plaatje in een HTML-pagina wilt laten zien? Gebruik dan eens een IMG-tag.
volgens mij wil hij van een gifje laten we zeggen 10 gifjes maken, die samen dat 1e gifje vormen.
en deze dan een table gooien.
en dat noemen ze dan slicen.
en deze dan een table gooien.
en dat noemen ze dan slicen.
oke ik bedoel dit: ik heb met fireworks een site gemaakt en opgeslagen als JPG op de site staan ook allemaal links en text die ik graag omzet naar HTML zodat ik ik de text elke keer kan updaten.. en dat ik de links kan linken enz..... snappie?
Verwijderd
Jahmaar JPG is een plaatje en HTML is een heeeeel ander soort bestand. Ik vind dit nogal vaag eigenlijk dat je het eerst als JPG opslaat dan. Als je eenmaal een JPG hebt en je wil daarvan een html pagina maken met de nog werkende links heb je pech, zul je ocvennieuw moeten beginnen, want interactiviteit op een plaatje.. dakan niet
Verwijderd
naaaaah, komt die heh
die links kun je nog wel maken met image maps, ga 1st maar ff frontpage 2000 installeren
en dan kun je met zo'n pennetje een lijntje zetten om die plaatjes waardoor je er links van kan maken. Verder kan je ge-jpg-de text NIET meer omzetten, tenzij je het door een OCR gaat halen ofzo (hehe) wat je moet doen is die text niet opslaan in het plaatje maar ff in fireworks de txt cutten en dan een nieuwe HTML pagina in Frontpage 2000 maken waar je de txt weer paste en je plaatje als achtergrond instelt.
die links kun je nog wel maken met image maps, ga 1st maar ff frontpage 2000 installeren
nou je kan dus, wat ik al zei een button slicen, er een URL aan knopen, die je dan met fireworks kan editten, waarna je je plaatje weer export met slices, en die in en table flikert.
ja van dat je linkz met imgaemap kon weergeven wist ik (doe ik in dreamwaver)
alleen ik zit dus met die text ik heb het als .jpg opgeslagen omdat ik eerst iets moois wil laten zien....
de site moet wel interactief zijn ik wil de text telkens vernieuwen....
alleen ik zit dus met die text ik heb het als .jpg opgeslagen omdat ik eerst iets moois wil laten zien....
de site moet wel interactief zijn ik wil de text telkens vernieuwen....
Verwijderd
wtf, dat ding is supergroot.
Ooit van comprimeren gehoord?
SAVE FOR WEB, zoals Photoshop dat zo mooi zegt.
Ooit van comprimeren gehoord?
SAVE FOR WEB, zoals Photoshop dat zo mooi zegt.
Sjit hee. Hahahaha. Ik dacht wat bedoelt ie nou met hier is ie. Komt er ineens een image van 1.5 meg mijn beeld inzetten.
Kun je beter even vervangen door een gifje van pak-em-beet 40kb dan kunnen de modemgebruikers hiero er ook een oordeel over vellen.
En met Fireworks kun je je image saven voor het web en slicen. Aan elk stukje kun je dan een URL koppelen met dat schermpje onderin. Ik weet het ook niet meer zo goed(heb Fireworks een jaar geleden een paar keer gebruikt).
Oh ja: bij Team ben je 'drop shadow' vergeten en er staat een blauw puntje rechts van 'TEXT'.
Ik zou hem trouwens mooier vinden als je de 'drop shadow' wat minder zou doen(of weglaten).
Oja als je hem opslaat als gif heb je een optie om hem meteen als html op te slaan, dreamweaver compatible ofzoiets.
Suc6
Kun je beter even vervangen door een gifje van pak-em-beet 40kb dan kunnen de modemgebruikers hiero er ook een oordeel over vellen.
En met Fireworks kun je je image saven voor het web en slicen. Aan elk stukje kun je dan een URL koppelen met dat schermpje onderin. Ik weet het ook niet meer zo goed(heb Fireworks een jaar geleden een paar keer gebruikt).
Oh ja: bij Team ben je 'drop shadow' vergeten en er staat een blauw puntje rechts van 'TEXT'.
Ik zou hem trouwens mooier vinden als je de 'drop shadow' wat minder zou doen(of weglaten).
Oja als je hem opslaat als gif heb je een optie om hem meteen als html op te slaan, dreamweaver compatible ofzoiets.
Suc6
misschien was het beter geweest om alvorens een ontwerp te maken eens te kijken hoe een site in html te bouwen.
de tips van alle tweakers hier zijn juist (fireworks, slicen, comprimeren!) maar heb het idee dat je toch allereerst de allereerste beginselen onder de vingers zal moeten krijgen alvorens je dit ontwerp kan omzetten naar een site die ook bruikbaar is voor de bezoeker.
de tips van alle tweakers hier zijn juist (fireworks, slicen, comprimeren!) maar heb het idee dat je toch allereerst de allereerste beginselen onder de vingers zal moeten krijgen alvorens je dit ontwerp kan omzetten naar een site die ook bruikbaar is voor de bezoeker.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
juist.
je beheerst het hele webdesign principe (nog) niet.
en aan je 1,5 mb plaatje te zien ook nog niet echt de internet pricipes ofzo...
koop eens een boek voor de grap
je beheerst het hele webdesign principe (nog) niet.
en aan je 1,5 mb plaatje te zien ook nog niet echt de internet pricipes ofzo...
koop eens een boek voor de grap
boek kopen? dat stadium ben ik al voorbij. ik weet hoe HTML werkt enzo... Verder geef ik te dat ik niet echt heb gekeken hoe ik het weer zou omzetten in HTML....... andere tweakers bedankt voor de tips...
Username: ik snap je niet zo goed wat beheer ik niet?
Username: ik snap je niet zo goed wat beheer ik niet?
Mag ik mag ik?
Ok gaat ie:
1) Tis niet netjes om fireworks te gebruiken om een website te maken, daar heb je veel betere programmas voor.
2) Een plaatje van 1,5 MB is veel te groot om op internet te zetten, met JPEG kan je em FLINK verkleinen zonder dat de kwaliteit verslechterd.
3) ...
Niet bedoeld om te flamen of zo, dus
veel succes met programmeren.
Ok gaat ie:
1) Tis niet netjes om fireworks te gebruiken om een website te maken, daar heb je veel betere programmas voor.
2) Een plaatje van 1,5 MB is veel te groot om op internet te zetten, met JPEG kan je em FLINK verkleinen zonder dat de kwaliteit verslechterd.
3) ...
Niet bedoeld om te flamen of zo, dus
veel succes met programmeren.
Pagina: 1