Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Postbank GSM] Andere simkaart

Pagina: 1
Acties:

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08
Hey All,

Ik heb natuurlijk gezocht, maar niets gevonden. Ik heb dus nog steeds een vraagje. M'n ouders hebben vorig jaar zo'n postbank gsm ontvangen. Omdat ze altijd problemen met de postbank hebben en de rabobankt veel beter is, zijn er ze min of meer bij weg gegaan. Nu komt het: telefoon doet het nog gewoon natuurlijk, maar m'n beltegoed is op en ik zit hier met een O2 belkaart die ik niet kan gebruiken omdat ie alleen maar de mogelijkheid geeft om via Girofoon :r op te waarderen...

Is het mogelijk om een nieuwe O2 simkaart erin te stoppen, zodat ik de postbank gedumpt heb? ik heb nml echt een richtige hekel aan die 'bank'...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55
dat gaat niet lukken
zit simlock op voor die ene simkaart
maar die dingen zijn er nu toch al een jaar?
dankan de simlock er gratis af

Tijd van werken, tijd van rusten

• zork
Op donderdag 20 juni 2002 12:08 schreef Driek het volgende:
dat gaat niet lukken
Uhm, maar volgens mij hebben we 'm na de zomervakantie 2001 ontvangen (dus in augustus)...Ik moet 'm namelijk echt asap kunnen gebruiken :-)

Maar waar zou ik 'm eraf kunnen halen?

Verwijderd

Koop een datakabel voor 12 € (inclusief verzend kosten) zou ik zeggen en zoek een progje om te unlocken (zijn er genoeg te vinden op inet)

• zork
Op donderdag 20 juni 2002 12:15 schreef Badjas_Johnny het volgende:
Koop een datakabel voor 12 € (inclusief verzend kosten) zou ik zeggen en zoek een progje om te unlocken (zijn er genoeg te vinden op inet)
Op donderdag 20 juni 2002 12:10 schreef zork het volgende:

[..]

Uhm, maar volgens mij hebben we 'm na de zomervakantie 2001 ontvangen (dus in augustus)...Ik moet 'm namelijk echt asap kunnen gebruiken :-)

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Heb je op de zwarte markt niet van die unlock kraampjes?

Verwijderd

Die datakabel heb je in minder dan 3 dagen binnen. Maar anders zoek ff een unlock bedrijfje op in je buurt en ga daar heen dan ben je binnen n kwartier klaar

• zork
Op donderdag 20 juni 2002 12:33 schreef Badjas_Johnny het volgende:
Die datakabel heb je in minder dan 3 dagen binnen. Maar anders zoek ff een unlock bedrijfje op in je buurt en ga daar heen dan ben je binnen n kwartier klaar
Oké dan, ik ben al een beetje aan het informeren bij m'n bronnen :& :+ ;)

Nu nog een simkaart...Is dat duur, eentje van O2?

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

€ 22,50 met € 10,-- gratis beltegoed.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• zork
Zo, een datakabel voor Siemens telefoons heb ik (€ 15) gekocht hier in de stad...Maar O2 simkaarten leveren ze nergens...enige winkel (Megapool) heeft ze niet meer op voorraad...Nu vraag ik me af: als ik die simlock en postbank kneut eraf veeg, kan ik dan eigenlijk gewoon de oude simkaart gebruiken (dus die gebruiken om via kraskaart op te waarderen)?

• zork
De telefoon is nu dus simlockvrij. Er is echter een heel vreemd probleempje...

Er zat een O2 simkaart in zoals jullie wel weten. Ik heb gisteren echter een Dutchtone en een KPN simkaart erin gedaan (van vrienden van mij) en die deden het gewoon...Toen ik echter een Vodafone simkaart kocht in de winkel, gaf de telefoon de volgende melding
code:
1
2
3
Telefoon geblokkeerd

Ongeldig Netwerknummer

Hier snap ik dus echt helemaal niets van...Is er iemand die weet waarom dit is, en welke simkaarten er wel en welke er niet in kunnen?

Alvast bedankt ;)

/

Iemand ?

• zork
Iemand :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:43
Misschien is het unlocken niet helemaal goed gegaan :? Probeer die sim-kaart ns in een andere telefoon.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 12:08 schreef Driek het volgende:
dat gaat niet lukken
Leuk bij O2. Ik had gebeld. Me meissie heeft zo'n toestel via mijn girorekening. In juni gekregen volgens de helpdesk maar je kan hem pas "vrijkrijgen" na 1 jaar na de laatste opwaardeer-datum. Dat is 14 augustus :(

Overigens... Mijn Libertel kaart van 3 jaar geleden werkte ook niet in me nieuwe 6310. Heb via de zaak een lege simkaart gekregen en ze hebben de gegevens via libertel over laten zetten op de nieuwe simkaart. Daarna werkte ie weer.
Wellicht dat jouw libertel -kaart niet in je siemens toestel werkt omdat ie te oud is ?

• zork
Het is gelukt! Ik weet wat er fout gegaan is :) Bij de unlock software kon je uit 3 opties kiezen.

1) Disable Sim Lock
2) Disable Phone Lock
3) Disable Sim Lock & Phone Lock

Ik heb toen de simlock verwijdert en getest met een andere simkaart, dat werkte. Toen heb ik om te kijken of ik die postbank software eraf kon krijgen, de 2de optie gedaan. Daardoor heeft ie optie 1 teniet gedaan :) Dus hij was niet meer simlock vrij :) Ik heb 'm dus ff opnieuw simlock vrij gemaakt en ben naar de winkel gegaan en heb een liev Vodafone kaartje gekocht :)
Pagina: 1