Tips als achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ben bezig met een 30 seconden lange animatie waarbij ik de achtergrond in photoshop maakt (indeling fimpje -> achtergrond layer, karakters, voorgrond layer), maar nu is mijn achtergrond layer nogal prominent dwz hij leidt de aandacht teveel af!

mijn layer: klikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~sander17/files/bar.jpg
hij is trouwens ook nog wat donker.

Mijn karakter wordt cartoony, zwart wit. Hebben jullie tips om het wat meer eenheid te maken? Ik denk dat ie simpeler moet en wat minder fotorealistisch.

Human Bobby

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

//offtopic

Hij is nie klikbaar

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
nu wel :)

Human Bobby

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een cartoony effect wil, zal je toch wat met de lijnen moeten gaan doen. Gooi het zooitje in Illustrator, en trek het over. Zo kan je bepaalde lijnena accentueren, veranderen, cartoony bochten maken etc, strakke schaduwen, alles. Als je klaar bent copy/paste je de layer gewoon naar Photoshop, en ga je met je brushes, masks en dat zoort zooi aan de gang om het 'op te leuken'. Ik heb toevallig net lijntekeningen voor een schoolfeest-poster liggen; daarmee ga ik dus vanmiddag het zelfde doen; overtrekken, en nabewerken met PS. Resultaat volgt ;)

Verwijderd

er zijn teveel verschillende kleuren.
en teveel details.
teken je achtergrond gewoon en dan wat buiten die randjes valt wel gewoon fotorealistisch houden.

Verwijderd

alles in het vierkant 1 kleur maken??? Dan is de tekst erin ook veel overzichtelijker!!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:03
Blur! :)

|>

Verwijderd

vectorizen

dat haalt meestal de heel erge details weg...
Eventueel de kleurtjes wat 'pastel-achtiger' maken, felle kleuren vallen veel op nml...

Idd even in Illustrator tracen/overtrekken...

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

Creesch

bla bla!

idd blur of de kleuren iets lichter zetten of vereenvoudigen

Verwijderd

Blur zeker
Pagina: 1