Toon posts:

Andere kast koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier van die coolermaster casefans en deze maken een klere herrie wat raden jullie me aan om te kopen weet namelijk totaal nie wat goed is en wa slecht
alvast bedankt voor de tips

Ps heb wel wa over papst fans gelezen maar weet nie welke ik moet hebben

Verwijderd

enermax zijn goede, papst, ys-tech kunnen er ook wel mee door, en Titans zijn ook redelijk goed. Enermax + Papst zijn toch wel de 'topppers', maar dat merk je ook in je portemonnee :(. Gebruik even de search en zoek op papst en enermax om uit te vinden welk type je zoekt ;)

Verwijderd

Topicstarter
dankje

Verwijderd

Ik heb zelf in mn kast 5 van die Enermax UC-8FAB 80mm hangen op ongeveer halve snelheid, koelt lekker en maakt niet teveel geluid. [dat doet de rest van mn systeem wel;)]
(en jep im new here]

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Papst NGL zijn de stilste (12dB) en NGML is ook erg stil. (19 dB) Het type nummer ervoor staat voor de maat. 8412 = 80x80x25mm

Verder zijn enermax's zeer compleet voor een zeer lage prijs maar zijn minders stil. Als je niet pcies weet wat stil is enz. dan zou ik vor die gaan omdat je het toerental ermee kunt regelen. check -> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=55 dit is de 80x80x25mm versie.

http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=6 <- Alle koelers die ze hebben, in elk formaat
Op donderdag 20 juni 2002 12:01 schreef Pulse het volgende:
(en jep im new here]
Welkom@GoT m8 *D 8-)

Verwijderd

Hier in mijn kast ook 5 enermax koelers, je kunt ze zelf helemaal afstellen met een ingebouwde potmeter dus als het zoals de laatste paar dagen warmer word laat je ze gewoon iets harder lopen en anders laat ik ze altijd op halve snelheid lopen dan hoor je ze amper.

• kutkip
Op donderdag 20 juni 2002 12:06 schreef MasterP het volgende:
Hier in mijn kast ook 5 enermax koelers, je kunt ze zelf helemaal afstellen met een ingebouwde potmeter dus als het zoals de laatste paar dagen warmer word laat je ze gewoon iets harder lopen en anders laat ik ze altijd op halve snelheid lopen dan hoor je ze amper.
Of je bouwt gewoon een fanbusje zodat je je fans op 7/12v kan laten lopen :*

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 11:54 schreef Dennis17 het volgende:
Heb hier van die coolermaster casefans en deze maken een klere herrie wat raden jullie me aan om te kopen weet namelijk totaal nie wat goed is en wa slecht
alvast bedankt voor de tips

Ps heb wel wa over papst fans gelezen maar weet nie welke ik moet hebben
Smeer de fan (sticker eraf en 2 druppels olie, sticker er weer op) en draai die op 7V of desnoods 5V.

Haal de fanguards weg, zeker als het een geponste is.

Zorg er ook voor dat je fan geen trillingen op de kast overbrengt. (rubber/schuim)

Geluid staat in redelijk liniair verband met airflow.

Verwijderd

Olie in de fans....
Trekt wel meer stof aan cker in de eerste paar weken, heb er een keer niet opgelet en toen begaf 1 van mn enermax fans door een gigantische laag stof :'(
Zou als het toch doet geen normale smeerolie gebruiken, maar er loopt hier nog ergens een thread over...waarin ik las dat je naaimachineolie moet gebruiken zal ff kijken of ik hem kan vinden die thread.

Verwijderd

Enermax is perfect, had hetzelfde probleem, op de beurs ff 3 Enermax fans gehaald (11 euro p/s), speedfan geinstalleerd en zo ongeveer 75% geluid reductie bereikt! :)

Verwijderd

Delta 80HP fans :) heb je wel genoeg air-flow :)

• kutkip
Op donderdag 20 juni 2002 12:30 schreef J4ZP3R het volgende:
Delta 80HP fans :) heb je wel genoeg air-flow :)
Whahahaha :+ Deze dan hè, is volgens mij de extreme versie ofzow :D -> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=225 Een maat van me heeft een keer zo'n ding gekocht en van schrik zitten er nu alleen nog maar Papst fans in z'n pc >:) |:(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
ik heb strax ook 7 enermaxen. maar mijn vraag is: als je ze vol open zet via potmeter en dan op 7v draait, is dat hetzelfde effect als ze dichtdraaien op 1000 toeren met potmeter?
Pagina: 1