[GEzocht] Bezitters Abit TH7-II & een geforce

Pagina: 1
Acties:

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb aan alle bezitters van het moederbord Abit TH7-II icm een geforce kaart een vraag:
Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om windows Xp te installeren :?

Ik krijg bij dit moederbord icm een leadtek geforce 4 ti4400 een vastloper bij "starting windows" vlak na het laden van de Highpoint drivers. De oplossing zou een pci videokaart zijn, maar die heb ik niet ;(.

Hier is al een topicje over: [topic=529155/1/25] maar nu ik de oorzaak weet post ik in de PMG een nieuw topic en mag die oude dicht :).

Verwijderd

Is een gekend feit met ELKE GF4 Ti4400 in de Windows XP install . Tijdens het DOS-stukkie , dus niet de grafische interface maar alles voor 1e reboot moet je effe een andere vidkaart nemen , als ie reboot uitzetten en je Ti4400 erin

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Heel raar, ik heb een TH7-II (non raid) in combinatie met een Abit TI4400 en heb zonder problemen Windows XP kunnen installeren, geen gezeur met eerst een PCI kaart erin enzo.
Het moet dus volgens mij gewoon mogelijk zijn hoor, of is dit alleen een probleem met het installeren van Highpoint drivers??

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 12:40 schreef real_raichu70 het volgende:
Is een gekend feit met ELKE GF4 Ti4400 in de Windows XP install . Tijdens het DOS-stukkie , dus niet de grafische interface maar alles voor 1e reboot moet je effe een andere vidkaart nemen , als ie reboot uitzetten en je Ti4400 erin
Ik was helemaal overtuigd door jou. Ik dus naar de plaatselijke pc boer (esn.nl). Aardige mensen, ik kon zo een pci kaart lenen, maar heb hem gekocht (was toch maar €5,- :)).

Dus ik zet pci videokaart erin, g4 eruit, heej hij boot, hoi hoi. Ik fijn windows Xp installeren. Bij PRECIES hetzelfde stukje blijft ie hangen :( #$%Q@#$%@#$%. :'( :'(.

En nu?
Ik heb geen opties meer over om te proberen behalve die zooi te dumpen...

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 13:28 schreef R2 het volgende:
Heel raar, ik heb een TH7-II (non raid) in combinatie met een Abit TI4400 en heb zonder problemen Windows XP kunnen installeren, geen gezeur met eerst een PCI kaart erin enzo.
Het moet dus volgens mij gewoon mogelijk zijn hoor, of is dit alleen een probleem met het installeren van Highpoint drivers??
Een abit kaart & een abit moederbord. Waarschijnlijk hebben ze die getest bij abit, hebben ze het probleem ook gevonden en hebben ze een bios update voor de videokaart gemaakt.

Kijk maar eens hier:
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/qa/2001/2001110201.htm
Question:
Why did my system lock up during installing Windows XP? (Common issue)

Reason:
It is possible to be a VGA BIOS problem if you are using an nVidia MX400 and MX200 with old VGA BIOS. For ABIT Siluro MX400/T400 and MX200/T200 users, check the VGA BIOS revision and update to V3.11.01.30.x or newer before installing Windows XP please.
Maar goed, de laatste leadtek bios flashen is geen oplossing.

Edit:
Heb net dit gevonden:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q319111

Er is dus wel een oplossing, maar die is nog niet algemeen te downloaden. Moet je je eerst weer gaan opgeven bij microsoft passport enz enz voor je de fix hebt.

Is er iemand die dit toevallig heeft liggen:
02-Mar-2002 14:36 5.0.2195.5015 50,640 Videoprt.sys

• smallboy
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Nou, ik heb net ff op die site die je zelf gaf zitten kijken, maar daar geven ze als workaround de manier die je zelf al had geprobeerd op.. Ze weten zelf dus niet eens de oplossing :)

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

ik had datzelfde probleem ook met een abit kt7a en een asus 7700.. ik kwam er toendertijd ook niet achter.. :?

ik heb gewoon ff een andere videokaartje (agp) eringeprakt en dan booten.. na de installatie weer die asus erin gezet en drivers installeren.. dat was d8 ik toen de enige manier..

(weet niet of er inmiddels al andere oplossingen zijn..)

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• dr snuggles
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 16:20 schreef Flexe_Gozer het volgende:
ik had datzelfde probleem ook met een abit kt7a en een asus 7700.. ik kwam er toendertijd ook niet achter.. :?

ik heb gewoon ff een andere videokaartje (agp) eringeprakt en dan booten.. na de installatie weer die asus erin gezet en drivers installeren.. dat was d8 ik toen de enige manier..

(weet niet of er inmiddels al andere oplossingen zijn..)
Ik heb inmiddels al 2 videokaartjes geprobeerd.

Edit: Highpoint bios was beetje f*cked up. Bios updaten en alles draait perfect :).
Pagina: 1