[OC] kapotte golden orb repareren ?

Pagina: 1
Acties:

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb al ruim een jaar een systeempje met een celly 566@850. Aangezien die nogal warm wordt, heb ik ehm uitgerust met een golden orb. Dit heeft altijd prima gewerkt, maar gister begon er ineens iets te tikken in de computer, maak ik ehm open blijkt de fan gewoon uit het koellichaam gevallen te zijn en op het moederbord te liggen tikken :(
Voor zover ik het kan zien, zat de fan vast met een soort lijm die de warmte schijnbaar niet aankon. Tijdelijk zit er nu een ander fannetje op geschroeft, maar nu wordt ie wel erg warm. De originele fan is verder nog goed, maar de enige manier om ehm vast te zetten is met lijm, aangezien de fan alleen een voet heeft die in het koellichaam "staat".
De cpu zit op een slotket op een BH6 mobo in een desktop kast. Het mobo ligt dus vlak, de slotket staat, met daar weer haaks de orb op.
De lijm moet dus goed hittebestendig zijn en flink wat "geweld" kunnen hebben, voor zover ik het kan vinden gaan bisontix en seconde lijm ed. dus niet werken.
Welk lijm kan ik daar wel voor gebruiken, of heeft er iemand andere tips (anders dan een nieuwe fan) ?

Anything goes !!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
<<hier stond iets heel doms want Ordos20 dacht aan heatsink bevestigen>>

mmhhh bisonkit moet wellukken, of wat van de tweecomponenten spul

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm strange.
Mijn GOrb zit vast met 3 schroeven.

Verwijderd

Je hebt van AS ook van die thermische lijm geloof ik? Misschien moet je daar eens naar gaan zoeken.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 08:08
Neem 2 komponenten epoxie lijm en hij zit voor altijd vast :) 5 Min spul en je kan er gewoon op wachten dat het droog is.

Verwijderd

Ik heb bison 1 seconden lijm is echt super spul :9 ook gebruikt voor me heatsink @ me northbridge :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

artic silver heeft een compound epoxy die ook nog eens als koelpasta werkt.
het is alleen duur. 15 euro geloof ik.

bisonkit of andere gewone lijm is niet aan te raden omdat deze slecht warmte geleid.
je kan het natuurlijk alleen in de hoekjes gebruiken en midden in gewoon koelpasta.
maar dan heb je een veel kleiner contactoppervlakte waar warmte over gegeven wordt.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

huh? heeft dat ding van jou geen schroeven dan :?
ik heb een chrome en een golden orb met 3 schroeven?

btw, is het zo'n fan?
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/orbs/chromep3.gif

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Virtox
Ja het is inderdaad zo'n fan om precies te zijn :
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/s.vanderlinden/zut/fannetje.jpg

en die zat schijnbaar gewoon vast met een kloddertje lijm (sterretjes) :
code:
1
2
3
4
5
6
||       ||
|| \\\\\\\\\ ||
|| \\\\\\\\\ ||
||   |___|   ||
||    ***    ||
===============

Voor de duidelijkheid het koellichaam zit dus nog gewoon op de processor, enkel het fannetje in het midden is er uit gevallen. Er zitten aan het fannetje nergens schroeven oid.
De lijm hoeft volgens mij geen warmte te geleiden want het gaat dus niet om de core/cooler verbinding maar de cooler/fan verbinding. Het moet enkel warmte kunnen weerstaan.

Thanx voor de suggesties, ik heb nog wat van die enorm stinkende twee-componenten lijm liggen, ik denk dat ik die maar eens ga proberen dan.

Anything goes !!

Verwijderd

Heb je hier wat aan?? :

http://www.mikhailtech.com/articles/mods/blorbmod/

zo heb ik het ook een keertje gedaan.

• Virtox
Op donderdag 20 juni 2002 18:20 schreef Toet het volgende:
Heb je hier wat aan?? :
http://www.mikhailtech.com/articles/mods/blorbmod/
zo heb ik het ook een keertje gedaan.
Thanx, maar helaas zit de fan bij mij niet met zo'n handig voetje vast, maar gewoon geplakt. (zeker oude model ofzo)
Bovendien doet de fan het nog en dus wil ik die hergebruiken. Ik ga de lijm maar es pakken :)

Anything goes !!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49

Mad_Demon

de dokter

Bizon Kombi Power. IJzersterk (letterlijk) en warmtebestendig. Werk perfect, ik heb er zelfs de tules mee op m'n radiateur gelijmd. :)

[off-topic]
Ik heb nog 3 posts te gaan voor de 1000ste!! :D
[/off-topic]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
gewoon met 2 componenten lijm, muurvast en gaat ook niet meer los, zorg dat je eerst de oppervlakken goed schoon (ontvet, geen stof) en droog maakt en plakken maar, binnen een halve dag weer te gebruiken (bij dit soort componenten moet je de lijm de tijd geven om uit te harden)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij kan je die fan gewoon bevestigingen met seconden lijm of bisonkit. Deze lijm kan de temp van 50 graden echt wel aan.

Je fan zat gewoon met te weinig lijm / slechte lijm vast geplakt en daardoor is het los gaan laten. Maar een normale lijm voldoet prima en die temp zal niet zo'n probleem zijn.

* jhead22 heeft een heatsink + fan met pasta + secondenlijm geplakt op een geforce 2 ti en deze flink geoverclocked. Dit wordt warmer dan jouw celly zal worden.

Suc7
Pagina: 1