Toon posts:

beste thuisbioscoop systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een thuisbioscoop systeem aan gaan schaffen. Iemand ervaringen goed/slecht met diverse merken? bijv met sony dav-s800?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Met de Sony heb ik geen persoonlijke ervaringen, maar wel in actie gezien. Ziet er allemaal - voor die prijs - best mooi uit. Het geluid is iets minder. Ook een groot nadeel van Sony is dat het regio-vrij maken ERG duur is.

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Ik zou geen Sony sh*t kopen. dat speelt namelijk GEEN gekopieerde CD's, DVD's of VideoCD's...

Je hebt meer aan JVC, of Pioneer. Ook qua geluid erg mooi!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook zelfgemaakt svcd afspelen en mp3z....
What about philips?
en wat is regiovrij maken?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

philips (weet niet welk type enzo) en JVC is ook best wel leuk..wij hebben die jvd staan voor 759,.. klein dingetje, versterker zit in ubwoofer, voor een niet teveel eisende aan optimale eluidskwaliteit consument, vind ik dit een perfect ding! :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:09 schreef interwin het volgende:
ik wil ook zelfgemaakt svcd afspelen en mp3z....
What about philips?
en wat is regiovrij maken?
dat kan niet op philips en sony d8 ik (zjin tegen mp's behalve hun discans..ff nakijken imho)

regiovrij is dat je andere dvd's kunt kijken die je neit uit nederland haalt. meeste dvd's in videotheken en winkels zijn gewoon regio 2 :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56

JT

VETAK y0

Zelf vind ik Pioneer wel mooi, maar voor de prijs van die (overigens brakke) DAV S800 kan je ook losse componenten kopen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
met welke merken is mp3 ook te beluisteren?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja..losse componeneten zijn altijd beter.
btw, een pioneer zijn vrijwel bijna altijd de beste in loopwerken van cd/dvd spelers

pioneer cdj 1000 (ja cd speler) is zo perfect, kan ALLES lezen..zelfs behoorlijk bekrasde cd's.. (niet oznder verlies, maar hij leest het) mijn pioneer dvd speler in me pc trouwends ook..

ik zou daar ook eens ff goed naar gaan kijken

let wel op dat iedere setje 2 lenzen heeft!
dat is noodzakelijk als je gekopieerde cd's wilt beluisteren. (anders pakt ie neit ieder merk)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 19:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 20 juni 2002 11:25 schreef interwin het volgende:
met welke merken is mp3 ook te beluisteren?
merken? Ik denk dat je dan beter bij de specs van de machine zelf kunt kijken :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:26 schreef Janoz het volgende:

[..]

merken? Ik denk dat je dan beter bij de specs van de machine zelf kunt kijken :)
nnja.. ik weet dat pioneer en jvc dat voornamelijk wel kunnen

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Welk budget praat je over? Anders zijn losse componenten zeer aan te raden en iig geen Sony die je over een jaar of 4 weg kan gooien (of omdat ie kapot is of omdat het niet meer bevalt). Dus ga je het nu in één keer goed doen of blijf je iedere zoveel jaar je geld verkwisten?

Om te beginnen een instapmodel zonder losse componentjes: http://www.denon.nl/artikel.asp?artid=1121

Voor 1350 € een leuke dvd/tuner/versterker, maar het voordeel van losse componenten is dat ieder component zijn eigen voeding heeft wat dus ten goede komt van je geluid.

Edit: Je hebt nog steeds geen budget genoemd, lijkt me niet onbelangrijk, want anders krijg je zometeen de iets uitgebreidere systemen over je heen ;)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon een dvd speler (waar ik ook gekopieerde cds op wil afspelen)+tuner+versterker incl 5 boxen. Maakt mij niet uit of dit evt losse componenten zijn, maar dan ben je toch vaak duurder uit?

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Heb zelf de Pioneer NS DV77, voor 900 EURO heb je dan wel een heel mooie set.

• eNaSnI
  • Niet online
Tis of nu iets meer uitgeven en het goed doen, of over 5 jaar nog een keer dit topic openen :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 11:07 schreef _Astra_ het volgende:
Ik zou geen Sony sh*t kopen. dat speelt namelijk GEEN gekopieerde CD's, DVD's of VideoCD's...

Je hebt meer aan JVC, of Pioneer. Ook qua geluid erg mooi!
Das toch vrij lastig.. dat een home cinema pakket geen DVD's leest..

Maargoed, ik zou ook voor losse componenten gaan. Ik begon ook met een vast systeem, maar voor iets meer heb je alles los en alles van veel betere kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
ahahhahaha, nou verandering is ook leuk toch na 5 jr....

Nee, het maakt mij niet zoveel uit. Ik wil een goed systeem, maar als losse componenten met 5000 piek kosten, dan koop ik over 5 jr wel weer een nieuwe all in one set...

Verwijderd

Topicstarter
he nokia fan , kan jij wel zelfgebakken cds afspelen (mp3, svcd?)

• eNaSnI
  • Niet online
Dus die Denon is wel de moeite waard als all-in-one, dan houd je nog 1300 € over voor speakers. Verder zijn een paar KEF speakertjes dan wel leuk, denk hier dan aan de HTS 2001 ( http://www.kef.com/products/hometheatre/hometheatre.html ).
Dit werkt best aardig en kan je denk ik nog redelijk lang plezier van hebben ook en zit je in jouw budget.

Deze complete set dus speakers en dvd/tuner/versterker zit ongeveer op de 2600 €.

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Check eens www.kieskeurig.nl en www.homecinemachoice.com voor reviews.

Voor een goede beslissing die binnen je wensen en budget past zal je toch jezelf een beetje moeten inlezen.

Ik heb zelf duidelijk de voorkeur aan losse componenten.

En als laatste raad (8> : Goede speakers zijn heilig!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 20 juni 2002 11:33 schreef interwin het volgende:
ahahhahaha, nou verandering is ook leuk toch na 5 jr....

Nee, het maakt mij niet zoveel uit. Ik wil een goed systeem, maar als losse componenten met 5000 piek kosten, dan koop ik over 5 jr wel weer een nieuwe all in one set...
tis maar net wat je wilt heej :)
pioner is the way to go denk ik, thoshiba is ook leuk, maar weer geen sets van d8 ik.

btw, ikke heb weinig geld en koop peakersets van 750 euro de stuk.. ja.. :) ik wil ze niet over 5 jaar wegdoen..en misschien nog, het is altij betere kwalitiet :

1 ding : het kan altijd beter, tis maar ent waar ej budget toe reikt!

• eNaSnI
  • Niet online
Denk dat het budget iig onder de 2500 € ligt aangezien hij geen losse componenten van boven die prijs wil hebben, maar waar de grens wel ligt is nog steeds erg mistig. :?

Verwijderd

Topicstarter
een wil een systeem dat goed is. met ook goede tuner geluid...dat schijnt soms een probleem te zijn (pioneeer dv77 of dv444sys s??)Daar heb ik ook wel wat voor over. De prijs/kwaliteit is toch belangrijk. Goedkoop is duurkoop

• eNaSnI
  • Niet online
Denon is niet aantrekkelijk of gewoon te duur? Is een perfect systeem, al meerdere malen gezien/gehoord en eigenlijk nog nooit problemen van gehoord. En is idd wel iets duurder dan die Pioneer maar het staat er denk ik ook wel ietsje langer. Anders ga je een keer luisteren, dan zul je het verschil wel horen :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees ook eens de policy over dit soort topics. Dat is: "loop eerst eens een winkel in en vergelijk ZELF de losse componenten setjes (en dan met name de speakers die je kan kiezen) met de "alles in een" setjes".

Dan kan je zelf beslissen of je dat wil. DVD spelers die svcd afspelen of mp3 of zelfgebakken cd's kan je vinden door even te [search=DVD svcd mp3 afspelen].

Als je echt specifieke vragen hebt, kan je ze wel stellen, maar een topic als dit schiet niet op..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.