Toon posts:

alle geprobeerd maar nog geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pc heeft altijd gewerkt
zat 32mb videokaart in

gister geforce 2 mx 64 mb kaart erin
geen beeld

alles eruit/loskoppelen, alleen proc/ram/videokaart, werkt nog niet

kaart terug naar winkel, daar werkt ie gwoon, toch daarna nieuwe kaart gehad, zelfde probleem, weer geen beeld

oude kaart er weer in -> werkt perfect

zitten geen jumpers op mobo dus is niet te resetten (althans kweenie hoe)
kheb wel met oude videokaart erin de bios defaults geladen en daarna nieuwe videokaart er weer in maar helpt ook niet

iemand nog tips ???

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
om wat voor moederbord gaat het?

Verwijderd

Topicstarter
oud intel bordje
tis een ibm desktop pctje

Verwijderd

Misschien heb je AGP 2.0 nodig voor die 64MB kaart.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Misschien ondersteunt jouw moederbord dat specifieke type videokaart niet, AGP andere versie, PCI andere versie?
Zomaar een gokje, mijn oude pc kon ook bepaalde soorten PCI kaarten niet aan namelijk (PCI v1.0 en v2.0 of zo)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 19:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Gaat inderdaad waarschijnlijk niet werken op je mb. Ik heb al diverse bx bordjes (proberen) te voorzien van GF kaartje, werkt soms wel en soms niet. Volgens de GF faq kan je het soms oplossen door de laatste 2 contactjes af te plakken maar daar ben ik nooit aan begonnen.

http://www.tweak3d.net/faq/faq.cgi

Verwijderd

Topicstarter
hm ja denk idd dat ie agp 4x niet ondersteund dan ofzo
laatste bios update wil ook niet baten :(

maar die andere videokaart die er eerst inzat en wel werkt is ook een geforce 2 mx maar dan een 32 mb versie
dus je zou denken dat een 64mb versie ook wel zou werken maar die 32 mb versie is dan dus agp 2 waarschijnlijk waardoor die wel werkt ?
toch wel vaag...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is die 32MB Geforce2MX een normale Geforce2MX, een Geforce2MX200 of een Geforce2MX400?
Als het geen Geforce2MX200 is, ga je er echt 0,0 mee vooruit op je oude kaart. Die 64MB is nml nutteloos op een Geforce2MX, aangezien die kaart heel erg sloom is als je er gebruik van moet maken.

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 12:01 schreef _JGC_ het volgende:
Is die 32MB Geforce2MX een normale Geforce2MX, een Geforce2MX200 of een Geforce2MX400?
Als het geen Geforce2MX200 is, ga je er echt 0,0 mee vooruit op je oude kaart. Die 64MB is nml nutteloos op een Geforce2MX, aangezien die kaart heel erg sloom is als je er gebruik van moet maken.
ja maar afgezien daarvan is het nu wel nóg vager waarom die kaart het niet doet.. als de ene gf2mx het doet moet de andere het toch ook doen :? Het heeft er dan niet mee te maken dat zn mobo geen 4x agp kaarten aankan..

Verwijderd

Topicstarter
bij ene heb ik geen doos en nieuwe (beide nieuw maar deze nieuwe van winkel) staat alleen geforce 2 mx

dus ik denk niet de mx 200 of 400 want kheb zelf de 400 gehad en dan geeft ie dat wel aan

overigens weet ik dat je er weinig op schiet maar tis voor een pc op me werk en ik doe gwoon wat me gevraagd wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
nog ff de doos van die nieuwe gecheckt en readme file op ibm site over mobo

daarin staat dat het een 4x agp bus is en op de doos van die videokaart staat, full agp support en achterop 2x/4x agp support en die vent in de winkel zei ook dat deze zeker overal op moet werken

dus

vaag !?

iemand nog tips ?

• Palomar
  • Niet online
ik doe maar een gok.. zit er misschien een jumpertje op de kaart om hem hardwarematig op AGP 1x modus te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
zit GEEN ENKELE jumper op dat vage mobo
wel van die blauwe blokjes met witte schakelaartjes erop ofzo maar is nogal vaag,s taan allemaal off

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
ik ken het.

je moederboard kan de stroom naar je agp slot niet leveren wat de kaart trekt.

je voeding is waarschijnlijk te licht.

dat waren mijn problemen.

GF 1 werkt als het goed is wel, maar blijft gokken.

suc6

ehhh.. noppes

Verwijderd

Topicstarter
allebei geforce 2 mx
enige verschil is dat ene 32 mb en andere 64 heb
neemt die 64mb versie zoveel meer voeding dan
lijkt me niet
want ook als ik alle hds enso loskoppel is t zelfde probleem dus
Pagina: 1