Toon posts:

printer op seriele poort

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hp deskjet 920C aangesloten via een converter op een seriele aansluiting. Zonder succes terwijl een ouwe matrixprinter gewoon loopt. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Verwijderd

Meer info please

Verwijderd

Volgens mij is dat niet te verhelpen..
Die oude matrix-printer zal wel seriëel printen ondersteunen. (een eigenschap die veel matrix printers hebben) De huidige DeskJets hebben dat echter niet. Tenminste niet dat ik weet.

[edit]
Op internet staat ook alleen maar:
Connectivity, Std. IEEE 1284-Centronics parallel compatible; Universal Serial Bus (Microsoft® Windows 98 and USB-Connect Macintosh)
[edit]

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

je hebt het toch niet over zo'n converter hé?
Afbeeldingslocatie: http://us.ac1.yimg.com/i7.ac.yahoo.com/users/3/7/1/5/kopitiam_sg-thumb-1018237601.jpg

Daarmee gaat het zeker niet lukken!

edit:

Een printer is meestal gemaakt om op een parallelle poort te werken. Die poorten gebruiken vaak een DB-25 connector (normale printeraansluiting).
Andere printers gebruiken de seriële poort, met meestal een DB-9-connector (zo'n kleine).
Sommige seriële printers gebruiken echter een DB-25 connector, maar dat wil niet zeggen dat je ze op een parallelle poort kan gebruiken.

Net zoals je een parallelle-poort-printer niet op een seriële poort met DB-25 connector kan aansluiten.
Als je een extra printerpoort nodig hebt, kan je beter een PCI-kaartje met parallelle poort nemen (rond de 50 dacht ik)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ondersteund zo'n convertor uberhaupt wel een bidirectionele verbinding?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Bi-directionele communicatie over een seriële verbinding?? "I guess not!!" Seriëel is al een héél stuk trager dan parallel, en als je dan ook nog informatie over en weer wil laten gaan met andere printer-informatie dan houd je helemaal geen snelheid meer over. *D

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 11:00 schreef Krisis1 het volgende:
je hebt het toch niet over zo'n converter hé?
[afbeelding]

Daarmee gaat het zeker niet lukken!

edit:

Een printer is meestal gemaakt om op een parallelle poort te werken. Die poorten gebruiken vaak een DB-25 connector (normale printeraansluiting).
Andere printers gebruiken de seriële poort, met meestal een DB-9-connector (zo'n kleine).
Sommige seriële printers gebruiken echter een DB-25 connector, maar dat wil niet zeggen dat je ze op een parallelle poort kan gebruiken.

Net zoals je een parallelle-poort-printer niet op een seriële poort met DB-25 connector kan aansluiten.
Als je een extra printerpoort nodig hebt, kan je beter een PCI-kaartje met parallelle poort nemen (rond de 50 dacht ik)
Dat is wel leuk, ware het niet dat een DB25 stekker van een seriele poort precies het omgekeerde heeft van een DB25 stekker voor de paralelle poort (male-female bedoel ik dus) :)

Als het al zou werken zou ik je trouwens graag eens een groot A4tje in kleur willen zien uitprinten via een seriele verbinding :)

Koop anders een USB printerkabel als je paralelle poort bezet is, zijn ook niet zo duur maar wel handig.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Op donderdag 20 juni 2002 11:20 schreef Bigs het volgende:

[..]

Dat is wel leuk, ware het niet dat een DB25 stekker van een seriele poort precies het omgekeerde heeft van een DB25 stekker voor de paralelle poort (male-female bedoel ik dus) :)
Ow dat wist ik niet.
Bedankt, weeral wat bijgeleerd *D

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het niet helemaal duidelijk uit mijn verhaal naar voren gekomen, maar de printer wordt op een alarm-installatie aangesloten en niet op een pc. Uit de alarm inst komt een serieel signaal. Die wordt nu aangesloten op een Lindy SXP 320a converter serieel naar parallel. die vervolgens achter op een HP wordt aangesloten. Die Lindy is geen passieve SUB-D9 naar SUB-D25 zoals boven is afgebeeld.
In ieder geval vast bedankt voor jullie reactie

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm.. een Deskjet stuur je wel ff wat anders aan als een Matrix printer. Deskjets werken zelfs niet eens meer als ze gewoon tekst ontvangen, daarvoor moet je echt het HP protocol gebruiken wat normaal door de Windows drivers verzorgd wordt.
Ik denk dat je toch aan een Matrikprinter gebonden zult blijven (of oudere Deskjets zoals de 5x0 die ook nog in IBM Graphics Printer mode kunnen werken)

Verwijderd

Topicstarter
zoals eerder gezegd bedankt voor jullie info en gelukkig ben ik niet gebonden aan die matrixprinter maar een klant die ik dus gewoon hetzelfde vertel. Eigenlijk was ik al bang dat het protocol niet goed zou zijn en houdt hiermee de zoektocht op
Pagina: 1