Toon posts:

[VB] executable en db connectie

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een vraag. Als ik m'n project compile tot een executable, werkt het gewoon zonder dat ik windows bekend heb gemaakt wat betreft de DB. Maar als ik m'n executable op een ander pc draai werkt het niet. Ik werk met visual studio. Kan eht zo zijn dat visual studio iets op m'n pc installeerd zodat het op m'n eign pc wel werkt? En hoe krijg ik hem werkend op een andere pc? Alvast bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Ja.
Een VB programma heeft allerhande DLL's nodig op de computer waarop het programma draait. Je zult die DLL's dus bij uw programma moeten leveren. Dit kun je doen door een installatie-project te maken met bv. InstallShield Express of met de Package en Deployment wizard die bij VB zit.
Als je een ODBC connectie maakt met de databank zul je de DSN ook moeten maken op de computer waarop het programma draait. (Dit kan je ook laten gebeuren door het installatieprogramma).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm dat dacht ik idd al. Ik vind de seport van visualbasic ook niet erg prettig trouwens. Kan bijvoorbeeld niet gemakkelijk iets over installShield in visualbasic vinden. Is dit erg simpel te maken?

Verwijderd

Zie 2 post hiervoor, het nadeel is altijd dat je test op je eigen machine, het werkt dan meestal goed, je moet alleen wel zorgen dat je code en je Db connectie op meerdere pc's werken, dan moet je rekening gaan houden met windows versies, mdac versies noem maar op. Echt iets waar je niet heel erg blij van wordt,

offtopic:
En daarom is internet zo'n mooi medium, een keer aanpassen en meteen alle gebruikers geupdated

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 20 juni 2002 11:32 schreef Helerion het volgende:
Hmmmm dat dacht ik idd al. Ik vind de seport van visualbasic ook niet erg prettig trouwens. Kan bijvoorbeeld niet gemakkelijk iets over installShield in visualbasic vinden. Is dit erg simpel te maken?
VB heeft dan ook niets met Installshield te maken. Installshield is "gewoon" een programma waarmee je setups kunt maken, en 1 van de pakketen van InstallShield is er op gebouwt om dat te doen voor een VB programma ;)

En MSDN is even wennen (tip: trek eens een uurtje uit om gewoon op MSDN rond te neuzen, structuur proberen te begrijpen, want als je die begrijpt is het een top-help (zowel de lokale MSDN als de online versie).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van visual studio, vroeg hij of ik gebruik wilde maken van een installshield tool. Nu is eht zo dat hier niets meer van terug kan vinden. (ook niet in msdn) Weet misschien iemand hoe ik dit het beste kan doen (setup.exe) zodat het ook op alle MS ossie werken?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand tips?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Die zou dan op de Visual Studio cd moeten staan. Maar als ik het me goed herinner, is die versie niet specifiek gericht op VB, dus moet je nog steeds zelf de dll's en ocxjes bij elkaar sprokkelen.

For the time being is de package & deployment wizard trouwens wel een optie hoor, ais wel niet zo'n fancy setup maar installeerd wel zo'n beetje alles wat nodig is. Iets mooier is Visual Installer, die is zo op de MS site neer te halen, en daarmee kun je ook een VB project opgeven en dan zoekt hij (het :?) wel uit welke dll's je gebruikt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ga dit wel proberen. Ik hoop dat het met de visual studio installer gaat lukken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welke versie van VS gebruik je? 6 of 7?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Je kan zien dewelke dit zijn door naar alle aangevinkte zooi in references en components te kijken.

Dat of de package & deployment wizard gebuiken.

• whoami
Op vrijdag 21 juni 2002 00:42 schreef gorgi_19 het volgende:
Welke versie van VS gebruik je? 6 of 7?
Aangezien hij het over VB heeft zal het niet versie 7 zijn maar eerder versie 6 of ouder.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Op vrijdag 21 juni 2002 08:28 schreef whoami het volgende:

[..]

Aangezien hij het over VB heeft zal het niet versie 7 zijn maar eerder versie 6 of ouder.
|:( Oeps.... Eerste blundertje vandaag....;)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
Probeer het een beetje uit zou ik zeggen.
Dit topic heeft eigenlijk niet veel meer met P&W te maken.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.