[netmd] zet vol. eens op 10 ... luister dan goed

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een N505, die ik soms op een mengtafel plug.
Op deze manier kan ik zowel het volume op de md regelen als op de mengtafel.
Nu is me al opgevallen dat soms tijdens lage volumes of gewoon zacht geluid, het geproduceerde geluid een beetje gaat "storen" .. net of de minidisc speler het geluid aan moet pushen ..
nu heb ik de md dus op de mengtafel aangesloten, de volume op de md vrij zacht gezet, en het volume op de mengtafel vrij hard. Op deze wijze kan ik goed horen wat voor bijgeluiden de md produceert.
En ja hoor.... een bijgeluid bij zachte geluiden (vol. 10)
Hebben meer luitjes hier last van ?

ow ja ... het gaat om nummers die opgenomen zijn van CD naar SP2...

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Op donderdag 20 juni 2002 10:42 schreef whitehouse het volgende:
Ik heb een N505, die ik soms op een mengtafel plug.
Op deze manier kan ik zowel het volume op de md regelen als op de mengtafel.
Nu is me al opgevallen dat soms tijdens lage volumes of gewoon zacht geluid, het geproduceerde geluid een beetje gaat "storen" .. net of de minidisc speler het geluid aan moet pushen ..
nu heb ik de md dus op de mengtafel aangesloten, de volume op de md vrij zacht gezet, en het volume op de mengtafel vrij hard. Op deze wijze kan ik goed horen wat voor bijgeluiden de md produceert.
En ja hoor.... een bijgeluid bij zachte geluiden (vol. 10)
Hebben meer luitjes hier last van ?

ow ja ... het gaat om nummers die opgenomen zijn van CD naar SP2... LP2
Ik heb een r909 en heb nog nooit lastgehad van bij
geluiden bij het opnemen van af cd (ik doe dit bijna altijd met optische kabel) Ik denk dat het aan de n505 ligt of aan jouw mengtafel!! Ik weet niet waarom je je mengtafel gebruikt misschien wel omdat je een mix maakt maar anders raad ik je aan gewoon via optische kabel te kopieren.

#StopBurningStuff

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
nee..ik gebruik geen mengtafel voor opnames.. dit doe ik met de USB-kabel ..
het afluisteren doe ik normaal met de bijgeleverde dopjes.. hier viel me dus op dat er een bepaalde " ruis" was bij zachte geluiden ..
D.m.v. mijn mengtafel heb ik dit kunnen tjekken door het volume van de N505 laag te houden, en dit dan op te schroeven bij de mengtafel. Deze mengtafel is ruisvrij, wat wil zeggen dat het wel bij de N505 moet liggen..
nu wil ik dus weten of meer daar last van hebben..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 21:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De pest is dat de PC software LP2 vele malen slechter is dan de LP2 die in het apparaatje zit. Wil je een betere kwaliteit, zul je met single speed via de optische kabel op moeten nemen.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Op vrijdag 21 juni 2002 10:47 schreef sebastius het volgende:
De pest is dat de PC software LP2 vele malen slechter is dan de LP2 die in het apparaatje zit. Wil je een betere kwaliteit, zul je met single speed via de optische kabel op moeten nemen.
Het ligt dus niet aan je netmd maar aan de openmg software en je pc! Voor de beste kwaliteit moet je het dus doen zoals sebastius al zei! Ik zou zelf alleen mp3's met openmg doen de rest altijd met optische kabel (of met sony midi-set met md-recorder erin, 4-speed opnemen in LP2 :9~ )

#StopBurningStuff

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:39

Aidix

Geluidspietlut

LP2 geeft altijd NoiZ bij zachte geluiden, dat is gewoon een compression artifact.

Hang het maar eens aan een sampler en check die fraaie pre/post echo.

In 132kbit kan nou eenmaal geen 'perfecte' muziek he, vooral niet als je beperkende factoren hebt zoals een afgeknepen ARM dsp in je MD recordertje (46MHZ ofzo) of een snellerdansnel in elkaar geflansde software codec op je PC.
Pagina: 1