Wat kost dat nou, zo'n koe?

Pagina: 1
Acties:
  • 895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik wat koeien draaien, maar dan vooral op servers die toch al aanstaan en compu's die niet van mij zijn. :)

Maarre..heeft iemand enig idee wat een standaard pc aan stroom kost in,zeg 24 uur?
Inclusief koe uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:50

crisp

Devver

Pixelated

Dit topic is al vaker langs geweest; de conclusie toen was dat de haarfohn van je vriendin op jaarbasis meer geld kost :P
Als je je monitor uit laat staan praat je over een paar tientjes op jaarbasis :)
Aan laten staan dus die pc's!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zwart/bonte 1e klas koe kost +/- F7.000,--

:) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O :) ;) :o }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee'en'nhalfduuzend!

eeuhm nou een pjuter vreet nogminder stroom dan een sdoorsnee gloeilamp, een beeldscherm daarentegen trekt al gauw stroom vergelijkbaar met twee tv's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nou afvraag he. Als je die koe hebt draaien dan draait je CPU dus 100%... Vreet ie dan ook meer stroom? Zo ja hoeveel is dat dan bij zeg een P200MMX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb een kostenteller staan tussen een van mijn servers (omdat die bij iemand anders thuis staat i.v.m. ander ip voor dns serverDe config is een dual p3 600 met 7 hdd's alles tezamen met 400watt voeding.. nou is piekbelasting soms 380 watt maar overall is dat 230 watt. (een huis pc'tje met een hdd die ook nog es na een paar uur spin down gaat is natuurlijk een 5de van het vermogen dat deze vreet) Hier staat dus ook koe op te draaien (gem 3,43 mkeys /sec). Ik weet niet wat ze bij jou vragen voor een kilowattje, maar volgens de isntellingen op deze kostenteller kost die server ongeveer 380 gulden per jaar.. een huis tuin en keuken pc zal dus 76 piek of zo kosten.
Wat overigens wel klopt, want ik heb vroeger mijn eigen pc'tje (p1 233@333 met 2hdd's en een hele grote fan) uitgerekend op ongeveer 60 gulden per jaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1