A7V333 dood na flash

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29
Ik heb een A7V333 rev 1.01 met AMD 1800+. Ik wilde hem flashen naar 1.007 mbv de tool die in de BIOS zit (alt+F2). De file op flop gezet, backup gemaakt van de huidige bios, en de bios geflashed. Geen problemen aangegeven bij het schrijven van de blocks en zo. Daarna rebootte mijn pc en daarna nix meer.

Ik krijg nu alleen nog maar dat mijn HD's en cdrom drives opspinnen (wel power en zo dus), maar daarna echt niets meer. Geen POST of zo nix. Ik kan dus ook niet mijn oude bios terugzetten! Ik heb alles volgens het boekje gedaan, maar dat boekje klopt dus niet echt.

Detail: Mijn proc heeft een brute coolermaster erop (tot 2,2GHz, 37,5 CFM) maar bleef op 65-70 graden idle lopen! Ook zitten er 5 extra fans in de kast voor de aiflow, maar helaas. Mijn pc bleef de laatste dagen steeds vaker spontaan rebooten en freezen, ook in DOS.

HULP & ideeen graag. Asus roept alleen maar dat ik dan maar een nieuwe BIOS chip moet regelen ergens, maar dat is beetje vreemd, want ik heb het systeem pas 1,5 maand.

(8>

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Heb je een cmos clear gedaan?
Dus jumpertje omzetten of puntjes ff kortsluiten, staat in het boekje ergens.
Als het flashen goed gegaan is volgens jou zou dat wel eens kunnen helpen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
hot swap flashen, moet je iemand met het zelfde mobo vinden en dan booten en met zijn bios, de bios chips verwisselen en naar jou bios de goede terug schrijven

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29
Hotswap kan niet, want ik ken echt niemand met eenzelfde bord, CMOS clearen werkte niet. Ik heb die tips al gelezen, maar de meeste gaan ervanuit dat ik nog voorbij de POST kom, wat dus niet gebeurt. Ik denk dat ik maar hoop dat ik iets met garantie kan regelen...

(8>

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ik d8 dat je niet speciaal het zelfde bord moet hebben om te hotflashen hoor, maar kan het fout hebben :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
Gewoon een win98 opstart flopy maken en op een andere flop de flash files.
Dan de flop er in starten en flashen.
(hij kan dan altijd nog van een flop starten als je bord van msi was zou je problemen kunnen hebben)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

[b]Op donderdag 20 juni 2002 10:24 schreef Haaguit

Detail: Mijn proc heeft een brute coolermaster erop (tot 2,2GHz, 37,5 CFM) maar bleef op 65-70 graden idle lopen! Ook zitten er 5 extra fans in de kast voor de aiflow, maar helaas. Mijn pc bleef de laatste dagen steeds vaker spontaan rebooten en freezen, ook in DOS.

(8>
Misschien is het géén overbodige luxe om eens na te kijken of je daadwerkelijk het koelblok goed hebt zitten, en niet "toevallig" 180 graden gedraaid? Heb ik al heel vaak gezien, dit kan jou probleem veroorzaken, want immers heeft de A7V333 een temparatuurbeveiliging, die ook in DOS werkt.
Én de temparatuur loopt veel te hoog op, en buiten is het ook erg warm geworden, dus zou het idd zo kunnen zijn dat de koeler niet goed geplaatst is, of de koelpasta niet/weinig/of juist te veel, kijk er maar eens na zou ik zeggen... Succes ermee :)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik heb een soortgelijk probleem:

Sinds zondag wil mijn Asus A7V333 moederbord niet meer meewerken.
Het systeem heeft bijna altijd goed gedraait.
Ik had wel soms het probleem dat ie bij het opstarten een hardware error gaf maar met F1 startte de pc vervolgens gewoon op.
Deze installatie heeft een ruim jaar gedraaid.
Afgelopen zondag wilde ik Windows XP Pro opnieuw installeren maar kreeg ik tijdens de installatie telkens een bsod.
Uiteindelijk toch gelukt om XP compleet te installeren maar bij de eerste reboot krijg ik direct weer een bsod.
Ik heb alle overbodige hardware eruit gehaald en geprobeerd alleen met Moederbord, processor, geheugen, videokaart en harddisks te booten maar het bord geeft nu geen enkel signaal meer.
Via het boekje geprobeerd de bios te resetten maar dat geeft verder ook geen verschil.
Zelfs als ik zonder geheugen, harddisks en videokaart probeer te booten komt er geen enkel signaaltje uit.
Volgens mij is er iets mis met de bios op het bord.
Heeft iemand nog andere optie's die ik kan proberen of moet ik toch maar eens contact opnemen met de leverancier i.v.m. garantie ?

Alvast bedankt,

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

http://www.flashbios.org/

Jonge komt uit NL, kost je wel wat maar het werkt dan wel weer.
En hotswappen brengt ook risico's met zich mee, dus het is maar waar je voor kiest.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tja dat zie je zo, het is een virus O-)

een asus mobo virus :+

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Gisteren contact met de leverancier gehad en deze gaat een nieuw bord voor me bestellen.
Als ze dat bord binnen hebben nemen ze contact met me op en ga ik er vervolgens langs met de pc.
Ik laat de uitkomst van dit euvel nog wel weten.

Verwijderd

Door Extra300s - Thursday 20 June 2002 14:09
.....
Jongens jongens toch, is het nou echt daadwerkelijk nodig om een oude topic van een jaar oud omhoog te kicken? B) 8)7

Tsk tsk tsk.

Shapezzz, open dan een nieuwe topic!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Omdat je toch al contact hebt gehad met de leverancier en er een nieuwe bord wordt besteld ben je eerst even klaar. Echter, de volgende keer mag je gerust een eigen topic openen hoor, je hebt schijnbaar al genoeg geprobeerd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.