Toon posts:

geheugen op mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,
ik heb even een vraagje over het geheugen op mijn moederbord. Ik heb nu 128 mb pc100 sdram dimm geheugen. Nu wil ik er geheugen bij gaan prikken. Wat ik wil weten is het volgende: is het mogelijk om daar 133 mhz geheugen bij te prikken, en hoe kan ik zien wat de maximale snelheid van mijn bus is?
Ik hoor het wel.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb een oude dell met zeer oud SDRAM. ik heb daar onlangs 133 mhz geheugen bijgeprikt. Krijg een waarschuwing tijdens het booten dat er twee soorten geheugen inzit, maar het werkt verder wel zonder problemen. Dus gewoon proberen.

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:53
Kan je alleen vertellen dat het mogelijk is om daar 133mhz bij te prikken, zal alleen op 100mhz gaan lopen

<leeg>

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
je kan daar gewoon pc133 geheugen bij zetten, heb ik in de pc van mijn broertje ook gedaan en dat werkt perfect. Hij klokt het geheugen dan gewoon onder

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik raad je aan om de search te gebruiken dit is echt veelvuldig besproken.
Om toch maar ff te helpen, het is altijd even snel als de traagste module, pc100 met pc133 wordt naturrlijk pc 100.
Voor je bussnelhied raadpleeg je mobo fabrikant.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sommige mobo's doen het wel andere niet. Kwestie van ff testen. Leen ergens een dimmetje en probeer het gewoon ff. Werkt het --> koop je er zelf 1. Werkt het niet --> PC100 dimmetje kopen. Blijf je in ieder geval niet met (duur) ongebruikt geheugen zitten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op 99,9% van de moederborden kun je ongestraft verschillende soorten geheugen van verschillende snelheden mixen.

Alleen, het geheugen is zo snel als de langzaamste module.
Dus als je er 1 van 100Mhz hebt dan zal die van 133 ook op 100Mhz gaan draaien. :)

Op jouw tweede vraag hoe jij jouw bussnelheid kunt aflezen kan ik het volgende zeggen.

Installeer MBM5 of kijk in jouw BIOS.
Een andere optie is om Sisoft Sandra te installeren, kun je meteen de performance meten.

En dan wil ik nog over 1 klein dingetje zeuren.
Via de search kun je alle antwoorden op deze vragen vinden, hier zijn namelijk al 100en topics over geweest.
Ga de volgende keer dus eerst zelf op onderzoek uit, kun je dan nog niets vinden dan open je een topic en wij helpen jou. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Enneh, als je al een eigen topic wil openen: aub voortaan wel erbij vermelden welke mobo je hebt. we willen wel helpen maar we zijn niet helderziend :z

Oslik blyat! Oslik!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ik denk niet dat hij zijn topic terug kan vinden...:|

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Ik denk dat hij de volgende keer ook even de FAQ's moet bekijken:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

ik heb er toevallig wel 'n keertje problemen mee gead op m'n a-open mobo: zat 32 mb in ik er 128 mbbij gehaald 133mhz, maar pikte hij niet nu zit er dubbelzijdig 128mb 133mhz in en doet ie t pefect :)

ride on

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 16:01

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ik heb gister nog 133 mhz bij men 2 x 64 mb 100 mhz gedaan en hij zei niks maar hij doet het wel. dus kan makkelijk
hij werk alleen als 100 mhzer
Pagina: 1